Zobacz wideo: Wiosnę w Kujawsko-Pomorskiem mamy w środku zimy

Pytania dostarczone do nas w grudniu 2022 przesłaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Bydgoszczy.
- W listopadzie i grudniu rzeczywiście na inwestycji musieliśmy dokonać licznych weryfikacji i zmian w związku z sytuacją napotkaną po zdjęciu nawierzchni, lecz w nowym roku robotnicy sukcesywnie wracają na plac budowy - informuje Kinga Puchowska, specjalista ds. komunikacji w GDDKiA Oddział Bydgoszcz. - W chwili obecnej trudno byłoby więc uważać, że na budowie nic się nie dzieje.
Jak mówi przedstawicielka GDDKiA, na chwilę obecną wprowadzone zostały trzy odcinki o ruchu wahadłowym oraz jeden, na którym nastąpiło zwężenie.
- Patrząc na przebudowę drogi krajowej, jak na dwa odcinki usytuowane względem Wisły, realizowane są następujące prace: na stronie świeckiej wykonano stabilizację podłoża gruntowego oraz warstwę mrozoochronną, trwa również wykonanie nasypu w miejscach poszerzenia korony drogi oraz kontynuowane są prace na drodze dojazdowej realizowane wzdłuż drogi krajowej - wymienia Kinga Puchowska. - Natomiast na stronie chełmińskiej wykonano odwodnienie (studnie i tzw. przykanaliki), w miejscu przekopów przez nawierzchnie przygotowano podłoże pod warstwy bitumicznej oraz ustawiono krawężnik. Tu elementem podłoża jest warstwa z betonu, którego dojrzewanie nadal trwa. Ponadto, na stronie chełmińskiej trwają roboty przezbrojeniowe i wykonanie kanału technologicznego , sprzęt budowlany można napotkać na wysokości jednostki wojskowej.
Drogowcy zapewniają, że starają się ograniczać utrudnienia w ruchu.
- Staramy się korzystać ze sprzyjającej aury i mimo okresu zimowego dążymy do minimalizacji utrudnień w ruchu dla mieszkańców - dodaje Kinga Puchowska. - Co do planowanego zakończenia inwestycji, na chwilę obecną termin zawarty w umowie nie uległ zmianie.