Remont dk 91 Świecie - Chełmno
Termin zakończenia prac przesuwano kilkukrotnie, a kierowcy na samą myśl o podróży na trasie Świecie – Chełmno dostawali białej gorączki. - Korki były ogromne. Bywało, że szybciej dojeżdżałem do Bydgoszczy niż do Chełmna. A kiedy dojechało się do miejsca, gdzie była „zwężka” widać było dwóch czy trzech pracowników kopiących coś tam łopatą. To było irytujące – mówi nam jeden z kierowców, którego spotkaliśmy na stacji benzynowej w Świeciu przy wylocie na wspomnianą dk 91.
Zobacz także
Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Zadanie obejmowało przebudowę skrzyżowań, wykonanie ronda, poszerzenie i wzmocnienie drogi krajowej oraz wykonanie ciągów pieszych i rowerowych. Pojawił się dodatkowy pas ruchu do wyprzedzania oraz nowe zatoki autobusowe i zjazdy. Przebudowane zostały również zatoki do kontroli i ważenia pojazdów oraz istniejące sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach.
- Prace w terenie zaczęły się od oczyszczenia i zabezpieczenia terenu oraz niezbędnych rozbiórek. Z uwagi na konieczność rozwiązania problemów dotyczących złożonych warunków gruntowych, wymagane było wprowadzenie zmian w pierwotnie przyjętych rozwiązaniach technologicznych. Dodatkowym utrudnieniem była konieczność prowadzenia robót pod ruchem ze względu na obecny układ drogowy i znaczną odległość alternatywnych przepraw przez Wisłę. Te okoliczności determinowały wprowadzenie czasowej organizacji ruchu i charakter utrudnień na budowie – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Ostatecznie zadanie zrealizowało konsorcjum firm Kobylarnia (lider) - Mirbud (partner) z którym umowa opiewała na 67,4 mln zł.
