5 z 31
Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich...
fot. Dominik Fijałkowski

Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich dotarły do Inowrocławia i zostały zaprezentowane mieszkańcom. Miasto niebawem stanie się pierwszym w Polsce posiadającym całkowicie ekologiczny tabor publiczny.

Nowoczesne, lśniące i – co najważniejsze – niemal nie wydzielające spalin autobusy w barwach miasta właśnie dojechały do Inowrocławia i zostały oficjalnie zaprezentowane.

- To bardzo ważny dzień dla miasta. Mamy autobusy na miarę XXI wieku. Inowrocław w sprawach ochrony środowiska właśnie zdecydowanie wyprzedza wielkie ośrodki. Dbamy o zdrowie mieszkańców i o finanse miasta, bo za autobusy zapłacimy zaledwie 15 procent wartości – podkreśla prezydent Ryszard Brejza.

Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – hybrydy zużywają około 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

- Jesteśmy liderem elektromobilności w kraju. Już niedługo na ulice Inowrocławia wyjadą pierwsze w Polsce autobusy elektryczno-hybrydowe. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy będą mogli korzystać z takich nowoczesnych autobusów komunikacji miejskiej – przyznaje Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Mariusz Kuszel.

Okazuje się, że nowe autobusy są też – jakby nie patrzeć - inteligentne. Można je zaprogramować, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zeroemisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.

Dostarczone dla Inowrocławia autobusy są nie tylko wygodne i przyjazne. Mają także monitoring, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

- Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

16 autobusów ekologicznych wraz z systemem ładowania będzie kosztowało 39 212 400,00 zł. Miasto poniesie koszt tylko w wysokości 15% wartości inwestycji. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej.
Przypomnijmy, że 3 lata temu MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów -elektrycznych i hybrydowych.
(UM)

6 z 31
Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich...
fot. Dominik Fijałkowski

Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich dotarły do Inowrocławia i zostały zaprezentowane mieszkańcom. Miasto niebawem stanie się pierwszym w Polsce posiadającym całkowicie ekologiczny tabor publiczny.

Nowoczesne, lśniące i – co najważniejsze – niemal nie wydzielające spalin autobusy w barwach miasta właśnie dojechały do Inowrocławia i zostały oficjalnie zaprezentowane.

- To bardzo ważny dzień dla miasta. Mamy autobusy na miarę XXI wieku. Inowrocław w sprawach ochrony środowiska właśnie zdecydowanie wyprzedza wielkie ośrodki. Dbamy o zdrowie mieszkańców i o finanse miasta, bo za autobusy zapłacimy zaledwie 15 procent wartości – podkreśla prezydent Ryszard Brejza.

Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – hybrydy zużywają około 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

- Jesteśmy liderem elektromobilności w kraju. Już niedługo na ulice Inowrocławia wyjadą pierwsze w Polsce autobusy elektryczno-hybrydowe. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy będą mogli korzystać z takich nowoczesnych autobusów komunikacji miejskiej – przyznaje Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Mariusz Kuszel.

Okazuje się, że nowe autobusy są też – jakby nie patrzeć - inteligentne. Można je zaprogramować, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zeroemisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.

Dostarczone dla Inowrocławia autobusy są nie tylko wygodne i przyjazne. Mają także monitoring, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

- Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

16 autobusów ekologicznych wraz z systemem ładowania będzie kosztowało 39 212 400,00 zł. Miasto poniesie koszt tylko w wysokości 15% wartości inwestycji. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej.
Przypomnijmy, że 3 lata temu MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów -elektrycznych i hybrydowych.
(UM)

7 z 31
Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich...
fot. Dominik Fijałkowski

Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich dotarły do Inowrocławia i zostały zaprezentowane mieszkańcom. Miasto niebawem stanie się pierwszym w Polsce posiadającym całkowicie ekologiczny tabor publiczny.

Nowoczesne, lśniące i – co najważniejsze – niemal nie wydzielające spalin autobusy w barwach miasta właśnie dojechały do Inowrocławia i zostały oficjalnie zaprezentowane.

- To bardzo ważny dzień dla miasta. Mamy autobusy na miarę XXI wieku. Inowrocław w sprawach ochrony środowiska właśnie zdecydowanie wyprzedza wielkie ośrodki. Dbamy o zdrowie mieszkańców i o finanse miasta, bo za autobusy zapłacimy zaledwie 15 procent wartości – podkreśla prezydent Ryszard Brejza.

Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – hybrydy zużywają około 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

- Jesteśmy liderem elektromobilności w kraju. Już niedługo na ulice Inowrocławia wyjadą pierwsze w Polsce autobusy elektryczno-hybrydowe. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy będą mogli korzystać z takich nowoczesnych autobusów komunikacji miejskiej – przyznaje Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Mariusz Kuszel.

Okazuje się, że nowe autobusy są też – jakby nie patrzeć - inteligentne. Można je zaprogramować, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zeroemisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.

Dostarczone dla Inowrocławia autobusy są nie tylko wygodne i przyjazne. Mają także monitoring, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

- Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

16 autobusów ekologicznych wraz z systemem ładowania będzie kosztowało 39 212 400,00 zł. Miasto poniesie koszt tylko w wysokości 15% wartości inwestycji. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej.
Przypomnijmy, że 3 lata temu MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów -elektrycznych i hybrydowych.
(UM)

8 z 31
Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich...
fot. Dominik Fijałkowski

Pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusów miejskich dotarły do Inowrocławia i zostały zaprezentowane mieszkańcom. Miasto niebawem stanie się pierwszym w Polsce posiadającym całkowicie ekologiczny tabor publiczny.

Nowoczesne, lśniące i – co najważniejsze – niemal nie wydzielające spalin autobusy w barwach miasta właśnie dojechały do Inowrocławia i zostały oficjalnie zaprezentowane.

- To bardzo ważny dzień dla miasta. Mamy autobusy na miarę XXI wieku. Inowrocław w sprawach ochrony środowiska właśnie zdecydowanie wyprzedza wielkie ośrodki. Dbamy o zdrowie mieszkańców i o finanse miasta, bo za autobusy zapłacimy zaledwie 15 procent wartości – podkreśla prezydent Ryszard Brejza.

Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – hybrydy zużywają około 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

- Jesteśmy liderem elektromobilności w kraju. Już niedługo na ulice Inowrocławia wyjadą pierwsze w Polsce autobusy elektryczno-hybrydowe. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy będą mogli korzystać z takich nowoczesnych autobusów komunikacji miejskiej – przyznaje Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Mariusz Kuszel.

Okazuje się, że nowe autobusy są też – jakby nie patrzeć - inteligentne. Można je zaprogramować, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zeroemisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.

Dostarczone dla Inowrocławia autobusy są nie tylko wygodne i przyjazne. Mają także monitoring, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

- Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

16 autobusów ekologicznych wraz z systemem ładowania będzie kosztowało 39 212 400,00 zł. Miasto poniesie koszt tylko w wysokości 15% wartości inwestycji. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej.
Przypomnijmy, że 3 lata temu MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów -elektrycznych i hybrydowych.
(UM)

Pozostały jeszcze 22 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

II Ogólnopolski Festiwal Chóralny "O Złotą Kulę Atlasa" w Pałacu Lubostroń

II Ogólnopolski Festiwal Chóralny "O Złotą Kulę Atlasa" w Pałacu Lubostroń

Kibice dopisali, wiatr przeszkodził. Trwają zawody motorowodne 2025 w Żninie

Kibice dopisali, wiatr przeszkodził. Trwają zawody motorowodne 2025 w Żninie

Taka ma być w 2026 roku pensja minimalna. Oto propozycja stawki od przyszłego roku

Taka ma być w 2026 roku pensja minimalna. Oto propozycja stawki od przyszłego roku

Zobacz również

Nieszawa świętowała na nowym placu. Święto Miasta 2025. Zdjęcia

Nieszawa świętowała na nowym placu. Święto Miasta 2025. Zdjęcia

Zawisza Bydgoszcz ponownie lepszy od Wdy Świecie. Mamy zjęcia z meczu i trybun

Zawisza Bydgoszcz ponownie lepszy od Wdy Świecie. Mamy zjęcia z meczu i trybun