MKTG SR - pasek na kartach artykułów

- Dodzwonić się do rejestracji w poradni w Juraszu to cud - irytuje się bydgoszczanka. Szpital planuje wymianę centrali

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
Szpital Uniwersytecki nr 1 im. Jurasza w Bydgoszczy informuje, że w celu usprawnienia funkcjonowania rejestracji w Zespole Poradni Specjalistycznych planowana jest wymiana centrali telefonicznej.
Szpital Uniwersytecki nr 1 im. Jurasza w Bydgoszczy informuje, że w celu usprawnienia funkcjonowania rejestracji w Zespole Poradni Specjalistycznych planowana jest wymiana centrali telefonicznej. Tomasz Czachorowski/Archiwum
- Chciałam zarejestrować syna do lekarza w Zespole Poradni Specjalistycznych w bydgoskim szpitalu Jurasza, ale dodzwonienie się tam graniczy dosłownie z cudem. Straciłam już cierpliwość. To chora sytuacja - mówi bydgoszczanka.

Zdaniem naszej czytelniczki ten problem występuje w Juraszu od dłuższego czasu. Dlatego postanowiła poprosić naszą redakcję o interwencję.

- Mam już dość. Ostatnio przez kilka dni próbowałam w godzinach pracy rejestracji zapisać syna do Poradni Gastroenterologicznej dla dzieci. Bezskutecznie - mówi pani Anna z Bydgoszczy. - Dzwoniłam pod dwa numery 52 585-40-53 i 52 585-42-38. Niestety, linia była cały czas zajęta, a dodam, że wykonałam wiele telefonów. Na dodatek nie ma tam systemu kolejkowania dzwoniących, co jest dodatkowym utrudnieniem, bo przynajmniej wiedziałabym, jaki jest czas oczekiwania na połączenie z pracownikiem rejestracji i która jestem w kolejce.

Pani Anna jest przekonana, że nie tylko ona, ale także inni pacjenci borykają się z tym problemem i wystawiani są na test cierpliwości.

- Pracuję zawodowo. Nie jestem w stanie dwie-trzy godziny wisieć na telefonie i liczyć na to, że może uda mi się dodzwonić. To chora sytuacja - denerwuje się bydgoszczanka. - Podjęłam też próbę e-rejestracji przez portal pacjenta na stronie internetowej szpitala, ale e-skierowania nie działały.

Ostatecznie pani Anna zamierza pojechać tam osobiście.

- By to zrobić, muszę jednak wziąć dzień urlopu w pracy. Nie wiem, jak radzą sobie w takiej sytuacji osoby spoza Bydgoszczy. Przecież to dla nich jeszcze większy kłopot - zauważa bydgoszczanka.

Szpital Jurasza planuje wymianę centrali telefonicznej

Szpital Uniwersytecki nr 1 im. Jurasza tłumaczy, że trudności w realizacji połączeń spowodowane są zwiększoną liczbą rejestracji telefonicznych.

- W Zespole Poradni Specjalistycznych utworzone zostały cztery stanowiska pracy do obsługi rejestracji telefonicznej - mówi Marta Laska, rzeczniczka lecznicy. - W sytuacji, gdy linia telefoniczna jest obciążona wskazuje sygnał zajętości, co nie oznacza, że telefon nie jest odbierany przez pracownika.

Szpital faktycznie nie posiada obecnie systemu kolejkowania, ale ma to się zmienić.

- W celu usprawnienia funkcjonowania rejestracji planowana jest wymiana centrali telefonicznej, koniecznej do uruchomienia systemu kolejkowania z zapowiedzią pacjentów oraz przekazywania informacji o stanie zajętości linii w przybliżonym czasie oczekiwania - informuje Marta Laska.

NFZ: Ogółem na 17 skarg na placówki medyczne, jedna dotyczyła problemu z dodzwonieniem się do rejestracji

Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy podkreśla, że dla NFZ najważniejsze jest dobro pacjenta i dostępność do świadczeń, a prawidłowa rejestracja jest jednym z elementów tej dostępności.

- Dlatego reagujemy na każdy otrzymany sygnał i staramy się pomóc pacjentom - mówi Daria Szcześniak z Zespołu Komunikacji Społecznej i Promocji K-POW NFZ w Bydgoszczy. - Od stycznia br. do NFZ nie wpłynęła żadna skarga, ani sygnał ze strony pacjentów o ograniczeniu dostępności do świadczeń w poradniach specjalistycznych w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 im. Jurasza.

Daria Szcześniak informuje też, że od początku roku do Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ wpłynęło ogólnie 17 skarg dotyczących placówek medycznych, w tym tylko 1 dotyczyła problemu dodzwonienia się do rejestracji.

NFZ przypomina pacjentom, że skargę na placówkę, która ma umowę z NFZ, można złożyć w oddziale wojewódzkim lub centrali NFZ. W Kujawsko-Pomorskim Oddziale Funduszu funkcjonuje Sekcja ds. Skarg i Wniosków. Można to zrobić osobiście, telefonicznie, korespondencyjnie - pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Można złożyć też skargę przez ePUAP.

- Jeśli okaże się, że skarga jest uzasadniona, Fundusz może nałożyć karę pieniężną lub upomnieć placówkę medyczną - mówi Daria Szcześniak. - W sytuacji, gdy uwagi odnoszące się do danego szpitala, przychodni czy poradni powtarzają się, NFZ przeprowadza również kontrolę. Od jej wyników zależy dalsze postępowanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Tragiczne zdarzenie na Majorce - są zabici i ranni

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: - Dodzwonić się do rejestracji w poradni w Juraszu to cud - irytuje się bydgoszczanka. Szpital planuje wymianę centrali - Express Bydgoski

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska