https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dopinamy Trasę Średnicową w Grudziądzu. Za 79 milionów złotych?

(dxc)
Urzędnicy szacują, że budowa ostatniego odcinka średnicówki może się zakończyć latem przyszłego roku.
Urzędnicy szacują, że budowa ostatniego odcinka średnicówki może się zakończyć latem przyszłego roku. archiwum
To szacunkowy koszt budowy ostatniego etapu "średnicówki". Miasto ogłosiło przetarg.

Urzędnicy mają nadzieję, że firmy, które zgłoszą się do przetargu, zaproponują o wiele bardziej atrakcyjne kwoty.

Pewne jest, że o realizację tego zadania, będzie walczyło wiele przedsiębiorstw. Choć nie jest ono łatwe. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem prace rozpoczną się latem.

Czytaj: Ostatni etap "średnicówki" w Grudziądzu? To będzie przeprawa
Co prawda, długość samej drogi, którą trzeba wybudować, wynosi zaledwie 1,4 km, ale problem może być z wiaduktami. A te będą dwa. Pierwszy (o długości 33 m) powstanie w ciągu ulicy Południowej - nad drugim etapem "średnicówki".

Drugi wiadukt będzie przebiegał nad linią kolejową i Szosą Toruńską. W ramach projektu planowana jest również przebudowa fragmentu ulicy Rataja.

Urzędnicy wstępnie szacują, że cała inwestycja może zostać zamknięta latem 2014 roku.

Wiadomości z Grudziądza

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A ja na przekór ucieszę się jeśli to długo potrwa.Chodzi ktoś tam na spacery? To jeden z najpiękniejszych zakątków lasu rudnickiego, o wyjątkowej rzeźbie, pagórki, zagajniki, ścieżki, aż płakać się chce....

Spaceruj gdzie indziej, jeżeli to miejsca przy torach kolejowych uznajesz za najpiękniejsze o już mam wyrobione zdanie na twoje odczucia estetyczne i pojęcie walorów przyrodniczych!
c
calinka
A ja na przekór ucieszę się jeśli to długo potrwa.Chodzi ktoś tam na spacery? To jeden z najpiękniejszych zakątków lasu rudnickiego, o wyjątkowej rzeźbie, pagórki, zagajniki, ścieżki, aż płakać się chce....
G
Gość
Kto w Urzędzie czy w Zarządzie Dróg ma się tym zająć, skoro nawet jakości nie potrafią wyegzekwować!!!!!!!!!!
G
Gość
Oj, żeby wygrało Świecie, ewentualnie Starogard z Tczewem, to byłoby bardzo dobrze. Może pomogło by im to przetrwać trudny okres w budownictwie drogowym. No i dawało by dużą szanse dotrzymania terminu. Gorzej jak znowu na budowę wejdzie jakieś międzynarodowe dziwne konsorcjum firm z południa Europy.

czy ja wyczuwam tu nutkę ironii?
G
Gość
Starogard byłby chyba najlepszy, obserwowałem ich pracę na średnicówce i aż miło się patrzyło jak pracowali, nie to co było na hallera z wiaduktem..
r
ram
Oj, żeby wygrało Świecie, ewentualnie Starogard z Tczewem, to byłoby bardzo dobrze. Może pomogło by im to przetrwać trudny okres w budownictwie drogowym. No i dawało by dużą szanse dotrzymania terminu. Gorzej jak znowu na budowę wejdzie jakieś międzynarodowe dziwne konsorcjum firm z południa Europy.
G
Gość
wykonawca??? hmmm konsorcjum świecie i tczew. załozycie się?

Jeżeli nawet to co w tym dziwnego, że dają najniższą cenę.
Idz kiedyś na przetarg to zobaczysz jak się to odbywa a nie próbujesz coś tu insynuować.
G
Gość
wykonawca??? hmmm konsorcjum świecie i tczew. załozycie się?
G
Gość
nie ma się z czego cieszyć. dopiero ogłoszono przetarg. teraz dopiero będą zadawane pytania do projektu, złożone oferty, odwołania, znowu oferty i to wszystko potrwa. Cieszyć się będzie można jak już zostanie wybrany wykonawca i minie czas składani odwołań. Wtedy dopiero będzie można przewidywać termin ukończenia inwestycji.
R
Rydzykant
Po 7 latach - ale "sukces ". Nie do wiary. Poprzedni odcinek - połowę trasy z wielkim wiaduktem ponad torami wybudował Wiśniewski w prawie 3 lata i przygotował całą koncepcję. PO ma tempo żółwia i to jeszcze bardzo drogiego. Budują długo jak grudziądzki szpital i po kosztach wysokich jak Stadion Narodowy - to tak z lekką przesadą
k
kk
Panie Urzędnik - Puknij się facet w łepek.
Nie oglądasz TV, nie wiesz ile trwa projektowanie, uzyskiwanie pozwoleń, pozyskanie funduszy to nie zabieraj głosu.

4 lata ustalali miejsce ustawienia wiat autobusowych dla linii widmo, rok kto powinien kupić ziemie przez którą pobiegnie trasa, rok kto ma wygrać przetarg no ten jeden trudny rok na te pozwolenia i tp
k
kali
A ile wiat przystankowych przewiduje projekt?
M
Maciej
Wybierzcie jarka. Jak on dojdzie do władzy to takie wiadukty w dwa tygodnie wybuduje. I w ogóle wszystko, co tylko sobie zamarzycie... każdy będzie zarabiał 50 tys/m-c, na wakacje będziemy jeździć do Egiptu, a kryzys na świecie będzie ZAKAZANY!!!!!!!!
G
Gość
Po 7 latach - ale "sukces ".Poprzedni odcinek - połowę trasy z wielkim wiaduktem ponad torami wybudował Wiśniewski w prawie 3 lata. PO ma tempo żółwia i to jeszcze bardzo drogiego.

Panie Urzędnik - Puknij się facet w łepek.
Nie oglądasz TV, nie wiesz ile trwa projektowanie, uzyskiwanie pozwoleń, pozyskanie funduszy to nie zabieraj głosu.
r
realista
Urzędnicy wstępnie szacują, że cała inwestycja może zostać zamknięta latem 2014 roku.
Aha! Czyli zimą 2016r.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska