Ministerstwo rolnictwa wyjaśnia, że wsparcie dotyczy pomocy w zakresie:
a) prawidłowości dokumentowania i rozliczania poniesionych przez beneficjentów kosztów,
b) prawidłowości dokumentowania realizacji operacji,
c) wniosków w sprawie zmian umów o przyznanie pomocy,
d) przygotowywania odpowiedzi na pisma otrzymywane przez wnioskodawców lub beneficjentów z agencji w ramach postępowania w sprawie przyznania pomocy oraz postępowania o wypłatę pomocy, w tym przygotowywania środków zaskarżenia,
e) przygotowywania odpowiedzi lub zastrzeżeń do protokołów (raportów) z kontroli u wnioskodawców i beneficjentów,
f) spraw dotyczących zwrotu pomocy finansowej oraz zwrotu nienależnie lub nadmiernie pobranych środków.
- Chodzi o to, żeby pomóc rolnikom w wykorzystaniu funduszy unijnych - mówi Roman Sass, dyr. Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego. - Chociaż wcześniej też im pomagaliśmy i w pewnym stopniu te działania się pokrywają.
Szczegółowe informacje można uzyskać w ośrodkach doradztwa rolniczego (najpierw można zgłaszać się do biur powiatowych KPODR) oraz oddziałach regionalnych ARiMR.