Tragiczny był już pierwszy dzień Nowego Roku. 1 stycznia wieczorem na wysokości miejscowości Katrynka litewski kierowca audi Q7 na łuku drogi zjechał na przeciwległy pas ruchu. Zderzył się z jadącym z naprzeciwka audi A4, którym jechała para z Korycina - Adam i jego żona Magda. Mężczyzna zginął na miejscu. Kobieta trafiła do szpitala. Niestety jej również nie udało się uratować. Małżeństwo osierociło dwoje dzieci: 9-letniego synka i 15-letnią córkę. W czwartek odbył się ich pogrzeb (czytaj więcej na ten temat: Śmiertelny wypadek na DK 8. Czołowe zderzenie dwóch audi. Nie żyje małżeństwo. Osierocili dwójkę dzieci (zdjęcia)).
- Ci ludzie zginęli na swojej drodze, którą prawdopodobnie pokonywali codziennie. To mógł być każdy z mieszkańców - nie ma wątpliwości Michał Matyskiel, burmistrz Suchowoli, którą przecina dk8.
Od lat kierowcy, samorządowcy mieszkańcy i przedsiębiorcy apelują o przebudowę tej trasy. Tym bardziej, że chodzi o drogę tranzytową. Średnio dziennie przejeżdża tędy ponad trzy tysiące tirów.
Krajowa ósemka Białystok - Augustów liczy ok. 90 kilometrów. Po ludzku, jak mówią kierowcy, jedzie się tylko do Katrynki. Są dwie jezdnie i cztery pasy ruchu. Potem nagle robi się bardzo wąsko. Owszem nawierzchnia została kilka lat temu naprawiona, ale o szerszych poboczach można zapomnieć. I w takim standardzie biegnie już praktycznie do Sztabina, przecinając Korycin, czy Suchowolę.
- Za Sztabinem jest już trochę lepiej, przynajmniej kierowcy mają do dyspozycji szerokie pobocza - opisuje Maria Konopko, białostoczanka, która w czasie wakacji jeździ do Augustowa praktycznie w każdy weekend.
Ale droga Białystok - Augustów to nie tylko wakacyjna trasa mieszkańców Podlaskiego. Wprost przeciwnie. To droga tranzytowa łącząca nie tylko Białystok z Suwałkami, ale z przejściem granicznym. Średnio dziennie przejeżdża tędy ponad trzy tysiące tirów. Dlatego od lat kierowcy, samorządowcy mieszkańcy i przedsiębiorcy apelują o przebudowę tej trasy.
- Rząd zrobi wszystko, by droga Białystok-Augustów była klasyczną eskpresówką - zapowiedział w czasie listopadowej wizyty w Białymstoku premier Mateusz Morawiecki.
Czy trasa faktycznie zostanie przebudowana w systemie 2x2? Na razie przygotowywany jest wariant 2+1 (z naprzemiennie występującym pasem do wyprzedzania).
Więcej w piątek w papierowym wydaniu Magazynu oraz na www.plus.poranny.pl. Czytaj całość: Ósemka z Białegostoku do Augustowa ciągle czeka na przebudowę. I ciągle zbiera też śmiertelne żniwo
Tu oglądasz: Wypadki drogowe - pierwsza pomoc
