Ponad 62 kilometry
Ruszyła kolejna z sześciu inwestycji drogowych współfinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, a więc z pieniędzy unijnych. Do 2011 r. modernizacja obejmie ponad 62 kilometrów dróg w powiatach żnińskim, inowrocławskim, aleksandrowskim i włocławskim.
- Przebudowa dwóch dróg nr 251 i 252 jest największą, z sześciu inwestycji drogowych współfinansowanych z RPO WK-P, będzie realizowana etapami i zakończy się w 2011 roku. Realizacja tego przedsięwzięcia usprawni komunikację autostrady A1 i krajowej drogi nr 1, z krajową S 5 - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
Nie tylko nowa nawierzchnia
Rozpoczęta w tym roku przebudowa odbywać się będzie w trzech etapach. W pierwszym etapie, w roku bieżącym zmodernizowane zostaną: 9,5-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 251 pomiędzy Żninem i Młodocinem (gm. Barcin) oraz 12-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 252 pomiędzy Inowrocławiem i Radojewicami (gm. Dąbrowa Biskupia).
Na przyszły rok (drugi etap) zaplanowano remont 23-kilometrowego odcinek drogi wojewódzkiej nr 252 od Radojewic do Siniarzewa (gm. Zakrzewo, pow. aleksandrowski), zaś w 2011 r. (trzeci etap) - 19-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 252 od Siniarzewa do granic Włocławka.
W ramach modernizacji na wspomnianych odcinkach pojawi się nowa nawierzchnia, a drogi miejscami zostaną także poszerzone. Przeprowadzone zostaną również prace związane z poprawą odwodnienia jezdni. Drogowcy zbudują zatoki autobusowe, ścieżki rowerowe, wzmocnią pobocza, utwardzą zjazdy do posesji, odnowią pionowe i poziome oznakowania jezdni, a także przebudują oświetlenie.
Już modernizują
W trakcie realizacji jest już zaplanowana na ten rok modernizacja odcinka Żnin - Młodocin i fragment trasy z Inowrocławia w kierunku Włocławka. Trwają też roboty związane z przebudową ulic w Żninie w nowoczesne rondo. Frezowana jest nawierzchnia drogi pomiędzy Żninem i Młodocinem oraz od Inowrocławia do Radojewic.
Tegoroczna część inwestycji zakończy się jesienią i pochłonie ok. 32 mln zł. Prace realizuje konsorcjum trzech firm: Drogi i Mosty - Henryk Boczek z Inowrocławia, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni oraz inowrocławski Alstal - Drogi. Całkowity koszt inwestycji wyniesie ponad 102 mln zł, Dofinansowanie z RPO WK-P wyniesie 36 mln zł.