Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogowcy skończą szybciej prace nad podbydgoskim odcinkiem krajowej "dziesiątki" [POBIERZ MAPĘ]

(bog)
Fot. roboty-drogowe.com
Kłopoty kierowców na bydgoskiej obwodnicy mogą zakończyć się już na przełomie roku, czyli prawie pięć miesięcy szybciej niż planowano. Przebudowa ponad 10-kilometrowego odcinka obwodnicy od Stryszka do Białych Błot jest już prawie na ukończeniu. Na niemal całej trasie leży asfalt.
Drogowcy skończą szybciej prace nad podbydgoskim odcinkiem krajowej
Infografika Jerzy Chamier-Gliszczyński

(fot. Infografika Jerzy Chamier-Gliszczyński)

Drogowcy stawiają znaki, malują pasy i montują ostatnie barierki. Tu prace inżynieryjne trwają już tylko na równoległej drodze dojazdowej oraz przy budowie wiaduktu kolejowego obok węzła w Stryszku.
Jeszcze większy postęp widać na stawianym od zera węźle w Białych Błotach. Tam stoją już ekrany chroniące przed hałasem, a tylko gdzieniegdzie trwa wylewanie nawierzchni.

Węzeł na ukończeniu

Termin zakończenia całej inwestycji wyznaczono na maj przyszłego roku, ale stan robót daje nadzieję, że uda się je zakończyć dużo wcześniej. - Mamy zapewnienie wykonawcy, że przy łagodnej zimie węzeł w Białych Błotach uda się otworzyć już na przełomie roku - mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli jednak mrozy przyjdą wcześniej, to najprawdopodobniej termin otwarcia przesuniemy na wczesną wiosnę. Oczywiście, żadnych konkretnych dat nie ma, bo wszystko zależy od aury.

Równo z otwarciem węzła drogowcy zlikwidują trudny objazd placu budowy. Wiedzie on po skomplikowanej trasie ogromnego ronda o prawie kilometrowej średnicy. - Niestety, kierowcy muszą wykazać się jeszcze odrobiną cierpliwości i rozwagą, zwłaszcza na tym objeździe - mówi Okoński.

Schemat megaronda przypominamy na załączonej infografice. Widać na niej też zarys nowego węzła. I o ile w sprawie węzła wszystko zależy już tylko od pogody, to nieco więcej niewiadomych jest w przypadku całej trasy pomiędzy węzłami. Wszystko przez wspomniany wiadukt kolejowy, który jest konstrukcją bardziej skomplikowaną od pozostałych. - Robią jednak wszystko, aby prace na nim zakończyć równo z robotami w Białych Błotach - zapewnia Okoński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska