5 z 20

fot. Lech Kamiński
Asfalt jest wytwarzany w wytwórni Strabaga w Grębocinie. Na plac budowy przyjeżdża w specjalnych kotłach, nazywanych też termosami. W momencie układania ma temperaturę 230 st. C. Jest rozkładany na jezdnię za pomocą układarki sprowadzonej z Niemiec, która porusza się po szynach ułożonych na betonowych kapach chodnikowych.
6 z 20

fot. Lech Kamiński
Drogowcy wylewają asfalt na nowym moście w Toruniu
7 z 20

fot. Lech Kamiński
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag.
8 z 20

fot. Lech Kamiński
Teoretycznie asfalt układany tradycyjną metodą powinien służyć 10 lat. - W przypadku nawierzchni na moście zakładamy 20-letnią trwałość projektową dla górnej warstwy i 40-letnią dla dolnej - mówi Wąchalski.