
Cała inwestycja ma być gotowa najpóźniej w grudniu 2012 roku. Do dworca PKP pojadą wtedy dwie linie tramwajowe: "trójka” z pętli przy Wyścigowej oraz "piątka” - nowa linia z Glinek. Tramwaje będą kursować - od ulicy Focha - wzdłuż Królowej Jadwigi, przez nowy most do Dworcowej, którą dojadą do budynku Sanitasu. Zaraz za nim skręcą w prawo, przetną Warszawską i Zygmunta Augusta dojadą do ukończonej już pętli przy Rycerskiej.
Do tego drogowcy uruchomią tzw. mały ITS, czyli system nadzoru i informowania pasażerów o aktualnych czasach przyjazdów na przystanki poszczególnych tramwajów.
Inwestycja kosztowała blisko 100 mln złotych.

- Mało tego. Na nagraniach nie widać nawet śladu zagrożenia czy choćby sytuacji, w której jakikolwiek ptak miałby problemy z ominięciem want. Dlatego ostatecznie postanowiliśmy niczego nie zmieniać w kolorystyce mostu. Nocami natomiast będzie ptakom pomagać zmieniająca się iluminacja - mówi Kosiedowski.

Tymczasem niemal wszystkie prace związane z budową nowej linii tramwajowej wielkimi krokami zbliżają się ku końcowi. - W przypadku mostu Jagiełły aktualnie jesteśmy na etapie prac kosmetyczno-wykończeniowych. Montujemy barierki, wylewamy żywicę na chodniki, i tym podobne - informuje Marek Gotowski, którego firma odpowiada za całą konstrukcję.

Natomiast na początek września zaplanowano próbne obciążenie mostu. Na jego płytę wjedzie wtedy kilka ciężarówek, a niewykluczone, że również i składy tramwajowe, które sprawdzą maksymalne ugięcia konstrukcji.