Projekt zakłada nie tylko budowę zupełnie nowego odcinka Mazowieckiej od Pomorskiej do Gdańskiej. Inwestycja obejmie również wcześniejszy odcinek ulicy - od skrzyżowania z Sienkiewicza do Pomorskiej.
- Na całej tej długości, czyli od Sienkiewicza aż do Gdańskiej planujemy jeden pas ruchu dla samochodów i autobusów. Ulica będzie więc jednokierunkowa i stworzy parę z równoległą Świętojańską - tłumaczy Maciej Gust, naczelnik wydziału przygotowania inwestycji w ZDMiKP. Zapewnia też, że jeden pas ruchu na tym odcinku w zupełności wystarczy, bo już wcześniej na Mazowieckiej nie było dużego ruchu samochodów, co spowodowało otwarcie trasy - "W-Z" na odcinku od ul. Zaświat do Węzła Zachodniego.
Projekt dodatkowo uzupełnia kontrapas rowerowy - również na odcinku od Sienkiewicza do Gdańskiej, ale prowadzący ruch w przeciwnym kierunku do jazdy samochodów. - Trasę dla cyklistów chcemy zlokalizować po północnej stronie Mazowieckiej, co oznacza likwidację miejsc parkingowych przy tej krawędzi jezdni. Wprowadzone zmiany w organizacji ruchu spowodują, że ogólna liczba miejsc postojowych jednak nie zmniejszy się - zapewnia Maciej Gust.
Na koniec jeszcze drogowcy przeniosą przystanek autobusowy na Mazowieckiej dla linii nr 71, 93, 94 i 31N - tuż za skrzyżowanie z Pomorską.
Zgodnie z wytycznymi prezydenta miasta drogowcy przedstawią niedługo projekt budowlany do konsultacji społecznych. Będzie się można z nim zapoznać m.in. na internetowej stronie: zdmikp.bydgoszcz.pl.
Kiedy będą zmiany?
- Dokumentacja jest już gotowa, ale w razie potrzeby jesteśmy gotowi nanieść na nią ewentualne korekty. Chcemy, żeby wszyscy się z nim mogli zapoznać, wnieść swoje uwagi, i w ten sposób uniknąć późniejszych nieporozumień - zapewnia Gust.
Jeszcze w lutym zarząd dróg planuje złożyć wniosek o pozwolenie na budowę. Maksymalnie trzy miesiące później ma ruszyć przetarg, a w lipcu pierwsze prace rozbiórkowe. Prawie 300-metrowy nowy odcinek ulicy zostanie bowiem poprowadzony przez teren, na którym stoi kilka budynków, m.in. aula Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych w Bydgoszczy.
Drogowcy przyznają, że cała inwestycja wbrew pozorom nie jest duża i powinna zakończyć się jeszcze w tym roku. Przewidują, że może potrwać niespełna cztery miesiące.
Przeczytaj równieżInteligentny System Transportu w Bydgoszczy: czy będzie dość inteligentny?
Czytaj e-wydanie »