1 z 12
Przewijaj galerię w dół
Co chwilę informowani jesteśmy o zmianach, jakie czekają...
fot. 123RF

Co chwilę informowani jesteśmy o zmianach, jakie czekają kierowców. Część z nich zostały już wprowadzone, inne czekają na potwierdzenia. Niestety, ale większość wiąże się z dodatkowymi opłatami. Pojawią się też nowe kary, które związane będą oczywiście z dość wysokimi mandatami. Co czeka w najbliższym czasie kierowców, jakie zmiany proponuje ministerstwo? Więcej zapłacimy za przegląd auta, będziemy musieli wyposażyć auta w apteczki, ale to nie koniec. Na kolejnych stronach dowiesz się o najważniejszych zmianach>>>

Zobacz również: Nie każdy kierowca łamiąc przepisy, poniesie karę

WIDEO:Właściciele samochodów sprowadzonych z USA i Japonii zacierają ręce. W wydziałach komunikacji dostępne są mniejsze rozmiary tablic rejestracyjnych

źródło: TVN Turbo/x-news

2 z 12
Proponowane zmiany...
fot. canva

Proponowane zmiany

Część z proponowanych zmian wynika z unijnej dyrektywy - ta miała zacząć obowiązywać w maju 2018 roku. Nie jest pewne kiedy wejdą w życie.
Stacje Kontroli Pojazdów mają być objęte szczegółową kontrolą Transportowego Dozoru Technicznego. Aby zweryfikować czy diagnosta prawidłowo wykonał przegląd, część pojazdów zostanie ponownie sprawdzona.

W Stacjach Kontroli Pojazdów mają pojawiać się tzw. tajemniczy klienci, którzy wnikliwie sprawdzą pracę diagnosty. Jeśli doszukają się uchybień, diagnoście będzie grozić kara do 5 tys. zł, a nawet zakaz wykonywania zawodu.

Postulowana jest instalacja kamer. Miałyby zostać zamontowane na stacji lub będzie w nie wyposażony pracownik wykonujący przegląd. Z nagrania mogłaby skorzystać policja lub Inspekcja Transportu Drogowego, gdy pojazd będzie niesprawny. Pozwoli to zweryfikować czy auto rzeczywiście przechodziło badanie techniczne i w jakim stanie wyjechało ze stacji.

Dodatkowa opłata
Na tym nie koniec. Wprowadzenie opłaty jakościowej w wysokości 4 zł dla każdego kierowcy dokonującego przeglądu technicznego swojego samochodu z której wpływy trafią do Transportowego Dozoru Technicznego, ma prowadzić do poprawienia jakości pojazdów poruszających się po polskich drogach. W jaki sposób? Tego jeszcze nie wiadomo.

Mariusz Michalak/motofakty.pl

3 z 12
Sejm przyjął nową ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym....
fot. canva

Sejm przyjął nową ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym.
W miastach liczących ponad 100 tys. mieszkańców samorząd może wprowadzić zmiany dotyczące stref parkowania, a to wiąże się z podwyżkami dla kierowców.

Ustawa daje możliwość wprowadzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania. Miałyby one zostać wydzielone w centrach miast i centrach dzielnic. Mogłaby tam obowiązywać maksymalna stawka do wysokości 0,45 proc. płacy minimalnej. W 2018 r. oznaczałoby to maksymalnie 9,45 zł, a w kolejnym roku – 9,99 zł za godzinę parkowania.Wszystko oczywiście zależy od samorządów.

Zdecydowano, że opłaty w śródmiejskich strefach płatnego parkowania będzie można pobierać także w soboty. Warto mieć na uwadze, że zgodnie z nowymi regulacjami, miejsce parkingowe objęte opłatą nie będzie musiało być oznaczone liniami.

Druga godzina nie będzie mogła być droższa od pierwszej o więcej niż 20 proc., a trzecia godzina od drugiej także nie będzie mogła być droższa o więcej niż 20 proc. Natomiast opłata za czwartą i kolejne godziny nie może przekraczać stawki za pierwszą.

Ważne! Nie zmieniono ceny parkowania w zwykłych strefach - wciąż będzie ona wynosić maksymalnie 3 zł za godzinę.

Zdecydowano jednak o podniesieniu kary za nieopłacone parkowanie.

Przypomnijmy - dotąd nie było to więcej niż 50 zł. Po zmianach karę za nieopłacone parkowanie w strefie parkowania ustalono jako 10 proc. płacy minimalnej, czyli w przyszłym roku będzie to 222 zł.

4 z 12
Przekroczysz prędkość i nie stracisz prawka. Od 22 czerwca...
fot. canva

Przekroczysz prędkość i nie stracisz prawka. Od 22 czerwca obowiązuje nowe prawo
Przypomnijmy również, że 28 maja br. prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy Prawa o ruchu drogowym. Do tej pory przepisy nie zawierały żadnej taryfy ulgowej, jeśli chodzi o przekroczenie prędkości. Nie przewidywały żadnej sytuacji usprawiedliwiających przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h na obszarze zabudowanym. Było to złamanie prawa i wiązało się z odebraniem prawa jazdy. Ustawa, którą podpisał prezydent, wprowadza przepisy, dające podstawę policji do odstąpienia od zatrzymania prawa jazdy, ale tylko "w razie stwierdzenia, że kierowca:
[lista]
[*]przekroczył dopuszczalną prędkość o więcej niż 50 km/h w terenie zabudowanym
[*]przewoził więcej osób niż określona w dowodzie rejestracyjnym, pozwoleniu czasowym lub większą niż to wynika z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu
[/lista]

Pozostało jeszcze 7 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Nieszawa wspominała wybitnego oficera marynarki Heliodora Laskowskiego

Nieszawa wspominała wybitnego oficera marynarki Heliodora Laskowskiego

Finał igrzysk dzieci w minisiatkówce dziewcząt w Grudziądzu. Wyniki

Finał igrzysk dzieci w minisiatkówce dziewcząt w Grudziądzu. Wyniki

Bydgoskie Święto Cykliczne 2025. Ze Starego Rynku ruszyli do Ostromecka. Mamy zdjęcia

Bydgoskie Święto Cykliczne 2025. Ze Starego Rynku ruszyli do Ostromecka. Mamy zdjęcia

Zobacz również

Wychowankowie Domu Dziecka w Kołdrąbiu na bydgoskiej Brdzie. Było po prostu pięknie

Wychowankowie Domu Dziecka w Kołdrąbiu na bydgoskiej Brdzie. Było po prostu pięknie

Bydgoskie Święto Cykliczne 2025. Ze Starego Rynku ruszyli do Ostromecka. Mamy zdjęcia

Bydgoskie Święto Cykliczne 2025. Ze Starego Rynku ruszyli do Ostromecka. Mamy zdjęcia