Informuje o tym dokumentalistyczna agencja informacyjna Press Service Monitoring Mediów. Najbardziej medialnym klubem I ligi była Pogoń Szczecin. Drużyna, która dopiero co uzyskała awans do T-Mobile Ekstraklasy, częściej występowała w mediach, niż grająca w tej lidze od lat Polonia Warszawa czy Górnik Zabrze. W ciągu 31 dni maja dziennikarze napisali o niej aż 1414 publikacji.
Za Pogonią wśród klubów I ligi uplasowały się Zawisza Bydgoszcz oraz Arka Gdynia. Dopiero czwarty był Piast Gliwice, który - podobnie jak Pogoń - wywalczył awans do T-Mobile Ekstraklasy.
Pierwsze miejsce w comiesięcznym rankingu medialności klubów T-Mobile Ekstraklasy zajęła warszawska Legia. "Wojskowi" wyprzedzają Śląsk Wrocław i Lecha Poznań,
Zestawienie dotyczy maja 2012 roku. Przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy, liczba publikacji o wszystkich szesnastu klubach spadła. W przypadku Legii pojawiło się o około 0,6 tys. publikacji mniej. W maju w prasie i internecie było ich 2,6 tys., w porównaniu do 3,2 tys. w kwietniu. O drugim w klasyfikacji Śląsku napisano 2,4 tys. artykułów. Wrocławianie awansowali z czwartej na drugą lokatę, wyprzedzając Ruch Chorzów oraz Cracovię. Trzecie miejsce (awans z piątego) objął Lech Poznań, który po miesięcznej przerwie powrócił na podium.
Czytaj e-wydanie »