Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dyskutowali nad tym jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych

oprac. tik
Dyskutowali nad tym jak poprawić wyniki sklepów osiedlowychWojewództwo kujawsko-pomorskie ma duży potencjał dla rozwoju franczyzy, biorąc pod uwagę liczbę małych firm zajmujących się handlem
Dyskutowali nad tym jak poprawić wyniki sklepów osiedlowychWojewództwo kujawsko-pomorskie ma duży potencjał dla rozwoju franczyzy, biorąc pod uwagę liczbę małych firm zajmujących się handlem sxc
16 maja w Bydgoszczy odbyły się warsztaty dla właścicieli małych sklepów z województwa kujawsko-pomorskiego.

W panelu „Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych” wzięli udział lokalni przedsiębiorcy, ekspert z Kujawsko-Pomorskiego Związku Pracodawców i Przedsiębiorców oraz przedstawiciele firmy Carrefour.

Udział w warsztatach był bezpłatny i w całości finansowany ze środków Carrefour Polska.

- Województwo kujawsko-pomorskie ma duży potencjał dla rozwoju franczyzy, biorąc pod uwagę liczbę małych firm zajmujących się handlem - uważa Maria Cieślikowska, rzeczniczka Carrefour Polska. - Ten model współpracy odpowiedni jest zarówno dla sklepów z dużych miast takich jak Bydgoszcz, jak również doskonale sprawdza się w małych miejscowościach. O zainteresowaniu modelem franczyzowym oraz dużej przedsiębiorczości regionu świadczyła także wysoka frekwencja w trakcie panelu edukacyjnego. W spotkaniu udział wzięło prawie 40 przedsiębiorców z całego regionu, uczestnicy przyjechali m.in. z takich miejscowości jak Bydgoszcz, Inowrocław, Żnin, Świecie i Solec Kujawski.

- Główną siłą napędzającą naszą gospodarkę w województwie kujawsko-pomorskim są małe przedsiębiorstwa - wyjaśniała Hanna Wygocka, dyrektor biura Kujawsko-Pomorskiego Związku Pracodawców i Przedsiębiorców. - Obecnie jednak firmy te często potrzebują wsparcia. Priorytetem dla nich nie są już inwestycje, tak jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu, lecz utrzymanie lub przywrócenie płynności finansowej. KPZPiP prowadzi wiele działań, jak m.in. punkt konsultacyjny czy organizacja szkoleń, które wspierają przedsiębiorców z regionu.

Zdecydowana większość podmiotów gospodarczych w województwie kujawsko-pomorskim należy do sektora MŚP – aż 95 proc. firm w regionie stanowią mikroprzedsiębiorstwa. Odgrywają one olbrzymią rolę w rozwoju gospodarki w województwie. Największy odsetek spośród nich zajmuje się handlem (ponad 28 proc. według danych Głównego Urzędu Statystycznego). Jednak już w 2011 r. sektor ten zmniejszył się o ok. 4 proc, mimo że w danym okresie znacznie wzrosła liczba firm w regionie. Nie oznacza to jednak, że sektor handlowy nie ma przyszłości. Wręcz przeciwnie, może on stale zwiększać swoją rentowność, musi tylko dostosować się do zmieniających się oczekiwań klienta. Odpowiednim rozwiązaniem pomagającym zwiększyć rentowność własnego sklepu może być franczyza.

Według Marka Lipki, dyrektora ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska, problemy małych sklepów osiedlowych wynikają ze stosowania przez ich właścicieli logiki hurtu, która dla tego segmentu niestety nie sprawdza się i jest jedną z przyczyn słabej rentowności placówek handlowych.

-  Hipermarkety nie zagrażają małym sklepom spożywczym -  stwierdził  Marek  Lipka. - Na rynku jest miejsce dla wszystkich formatów handlowych, pod warunkiem, że każdy sklep uwzględni potrzeby klienta. Mały sklep osiedlowy ma wiele atutów: lojalność klienta, bliskość czy dogodne godziny otwarcia. Dzisiaj właścicielom sklepów często brakuje dobrego konceptu handlowego, odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników oraz spójnej koncepcji działania. Partnerski model franczyzy jest dla nich właściwym rozwiązaniem.

W drugiej części panelu Rafał Pawłowski, _dyrektor regionu Carrefour Polska _przedstawił właścicielom kujawsko-pomorskich sklepów sposoby na zwiększenie rentowności ich placówek. Podkreślił, że Carrefour pozostawia swoim partnerom dużą swobodę działania i nigdy nie narzuca swoim partnerom ceny towaru. Carrefour jedynie rekomenduje odpowiedni asortyment dla każdego sklepu, aby spełniał oczekiwania swoich klientów - w centrum zainteresowania firmy zawsze pozostaje klient.
Bydgoski panel „Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych” był już 12. spotkaniem zorganizowanym w ramach ogólnopolskiego projektu opracowanego przez Carrefour Polska. Podobne warsztaty odbyły się w następujących miastach: Warszawa, Lublin, Wrocław, Katowice, Łódź, Kraków, Rzeszów, Gdańsk, Poznań, Olsztyn i Kielce. Warto dodać, że inicjatywa Carrefour została opublikowana w Raporcie Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu jako przykład działań edukacyjnych skierowanych do sektora MŚP.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska