- Od września, gdy uczniowie wrócili do szkoły, codziennie przeżywamy stres. Zlikwidowano dwa przejścia dla pieszych przy szkole. Zamknięto najbliższe przystanki autobusowe w stronę Błonia i Szwederowa oraz parking wzdłuż ul. Libelta - mówi pani Dorota.
To nie jest szkoła rejonowa, więc trzeba dojechać
A przecież szkoła muzyczna to nie rejonowa, bo 90 procent uczniów dojeżdża. Rodzice tych z klas 1-3 muszą być obecni na lekcji instrumentu. Gdzie można tam stanąć lub zostawić auto, żeby iść na lekcje z dzieckiem? Może nam ktoś podpowie, bo my, naprawdę, nie wiemy. Długo jeszcze potrwa ten koszmar? Taka sytuacja jest niebezieczna i dla uczniów, i dla rodzicow, którzy przywożą dzieci.
Polecamy: Uwaga, kierowcy! Od wtorku do listopada będą utrudnienia na drodze Toruń-Bydgoszcz
- Parking w omawianym miejscu będzie - uspokaja Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Właśnie jesteśmy w trakcie wprowadzania zmian w organizacji ruchu na tej ulicy. Znaki zakazu parkowania stoją tymczasowo, do momentu wymalowania oznakowania poziomego na jezdni i wyznaczenia nowych miejsc parkingowych. Prace planujemy zakończyć jeszcze we wrześniu, część z nich już zostało wykonanych.
Będzie tam bezpieczniej
Okoński mówi, że ZDMiKP docelowo planuje w obrębie ulic Ks. Hugona Kołłątaja, Andrzeja Szwalbego oraz Karola Libelta rozwiązania spowalniające ruch, jak np. strefa ograniczonej prędkości 30 km/h i skrzyżowania równorzędne.
Dodatkowo na ul. Karola Libelta oraz Hugo Kołłątaja został wprowadzony ruch rowerowy bezpośrednio wpływający na spowolnienie ruchu.
- Usunięcie oznakowania przejść dla pieszych, przez ulicę A. Szwalbego i H. Kołłątaja, ma na celu zwiększenie dostępności pieszych w przechodzeniu przez jezdnię oraz ujednolicenie zasad poruszania się pieszych podobnie jak przez ul. K. Libelta - dodaje rzecznik ZDMiKP.
Tłumaczy, że wprowadzane rozwiązania wpłyną bezpośrednio na spowolnienie ruchu w obrębie ulic A. Szwalbego i H. Kołłątaja i tym samym na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
