To już siódma edycja ogólnopolskiej akcji. Z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku wzięło w niej udział ponad 2500 e-sklepów.
W tym roku zapewne będzie ich jeszcze więcej. - Wiemy, że konsumenci czekają na dzień darmowej dostawy, bo doceniają, że w jednym miejscu znajdą szeroką ofertę produktów i w dodatku bez kosztów dostawy. To dobra okazja, by zaoszczędzić zarówno pieniądze, jak i czas - przekonują organizatorzy akcji.
Przeczytaj również: Dzień Darmowej Dostawy 2016. Nawet 100 procent więcej klientów!
Z tymi słowami zgadza się pani Marzena z Solca Kujawskiego. - Mieszkam w niedużym miasteczku. Do Bydgoszczy mam ponad dwadzieścia kilometrów, więc do galerii handlowych nie jeżdżę zbyt często. Nie mam takiej potrzeby, bo uwielbiam kupować w sieci. W dniu darmowej dostawy wezmę już udział po raz piąty. Już upatrzyłam sobie kilka gwiazdkowych prezentów, które kupię we wtorek. To przede wszystkim biżuteria i gadżety do domu. Cieszę się, że zaoszczędzę kilkadziesiąt złotych na przesyłce - przekonuje nasza Czytelniczka.
Od północy już możemy robić zakupy
Zakupy w e-sklepach bez płacenia za dostawę towarów będziemy mogli zrobić jutro, 29 listopada br., od godz. 00.01 do 23.59. Akcja obejmuje swoim zasięgiem wyłącznie zamówienia z dostawą na terytorium naszego kraju.
Listę sklepów internetowych biorących udział w akcji znajdziemy w sieci pod adresem: www.dziendarmowej.dostawy.pl. Dostawa dla zamówień złożonych w nich jutro nie będzie kosztować ani grosza! Nie ma znaczenia metoda płatności i rodzaj dostawy.
Nie zawsze możemy się rozmyślić
W Federacji Konsumentów w Warszawie tłumaczą: - Kupując na odległość, mamy takie same prawa jak przy zwykłym zakupie w sklepie. Dlatego też w ciągu 14 dni od zawarcia umowy możemy od niej odstąpić.
Uwaga! Ten czas liczy się od dnia otrzymania towaru. Odstąpienie od umowy możemy wysłać nawet 14. dnia. Decyduje bowiem data stempla pocztowego.
Nie musimy informować, dlaczego się rozmyśliliśmy i oddajemy towar do e-sklepu.
Pamiętajmy jednak, że są towary, których nie możemy oddać do sklepu internetowego. Są to:
- kasety wideo, audio, programy komputerowe po usunięciu oryginalnego opakowania,
- produkty wykonane według indywidualnego zamówienia,
- produkty ulegające szybkiemu zepsuciu,
- zaprenumerowana prasa.
Jeszcze jedna ważna kwestia: towary zakupione na odległość reklamujemy na tych samych zasadach jak rzeczy zakupione w tradycyjnym sklepie.
