Dzień polskiej muzyki to już trzecia edycja specjalnej kampanii mającej na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie rozwoju polskiego rynku muzycznego.
Kulminacyjnym punktem kampanii jest specjalne pasmo z tylko polską muzyką w największych ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych rozgłośniach radiowych i telewizjach muzycznych w kraju, które potrwa w godz. 10.00 -11.00. 1 października polska muzyka zdominuje anteny ponad 50 rozgłośni radiowych i telewizji muzycznych w kraju.
Stacje radiowe biorące udział w akcji
- RMF
- RADIO ZET
- ESKA
- ESKA ROCK
- RMF MAXXX
- RMF Classic
- RADIO ZŁOTE PRZEBOJE
- ROCK RADIO
- RADIO POGODA
- 4FUN.TV
- 4FUN DANCE
- ESKA TV
- ESKA TV EXTRA
- POLSAT MUSIC
- ANTYRADIO
- CHILLI ZET
- RADIO SUPERNOVA
- MELORADIO
- RADIO KOLOR
- RADIO DLA CIEBIE
- RADIO ŁÓDŹ
- RADIO POZNAŃ
- RADIO OPOLE
- POLSKIE RADIO BIAŁYSTOK
- POLSKIE RADIO PiK
- POLSKIE RADIO RZESZÓW
- RADIO GRA TORUŃ
- RADIO GRA WROCŁAW
- RADIO HIT
- MUZYCZNE RADIO
- NORDA FM
- RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ
- RADIO KUJAWY
- RADIO REKORD
- RADIO IMPULS
- RADIO SUDETY 24
- RADIO OSTROWIEC
- RADIO TRENDY
- RADIO WEEKEND
- RADIO 5
- RADIO BAYER FM
- NASZE RADIO
- RADIO CENTRUM
- POP RADIO
- RADIO PŁOŃSK
- RADIO ŻNIN
W salonach i serwisach sieci Empik od 29 września do 12 października można skorzystać z promocji „3 za 2” na płyty CD ze Złotej Kolekcji, prezentującej kultowe postacie polskiej piosenki. W tych dniach obowiązywać będzie również rabat -20% na wybrane tytuły wydane przez Polskie Nagrania.
Największe bileterie tj. eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup biletów na koncerty polskich artystów. W bileterii Eventim w dniach 1-3 października na hasło „Polska muzyka” będzie można otrzymać voucher zniżkowy o wartości 10 zł na bilety na wybrane koncerty polskich artystów.
Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. W ww. serwisach pod hasłem Dzień Polskiej Muzyki będzie można znaleźć specjalne playlisty z polskimi utworami wyselekcjonowanymi z okazji Dnia Polskiej Muzyki.
Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 3. edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.
Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, stacje radiowe muszą przeznaczać co najmniej 33 proc. czasu emitowania piosenek na utwory, które są wykonywane w języku polskim, z tego co najmniej 60 proc. w godz. 5-24.
