
Udane testy obciążeniowe nowego wiaduktu na Trasie Uniwersyteckiej
W testach obciążeniowych nowego wiaduktu na Trasie Uniwersyteckiej nad ulicą Jana Pawła II brało udział dziesięć czteroosiowych wywrotek z pełnym załadunkiem. Jak informuje ZDMiKP na swojej stronie, wszystkie próby przebiegły pomyślnie, zarówno te statyczne, jak również dynamiczne. W pierwszym przypadku auta zatrzymywały się w wyznaczonych punktach.
Więcej zdjęć i informacji >>>

Udane testy obciążeniowe nowego wiaduktu na Trasie Uniwersyteckiej
Zainstalowana pod konstrukcją aparatura pomiarowa śledziła zachowanie się konstrukcji podczas obciążenia punktowego. Jak wyglądały próby? Załadowane ciężarówki z różnymi prędkościami przejeżdżały przez wiadukt. Aparatura również zarejestrowała wszystkie zachodzące podczas przejazdu zmiany. Zachowanie konstrukcji podczas przejazdu na wprost, a także przy nagłej zmianie kierunku jazdy i przeniesienia sił oddziaływania z jednej strony na drugą - czytamy na stronie ZDMiKP.

Udane testy obciążeniowe nowego wiaduktu na Trasie Uniwersyteckiej
Podczas wszystkich prób i przejazdów uzyskane wyniki były lepsze od projektowych. Kontynuowane są roboty zarówno na jezdniach ulicy Jana Pawła II, jak na samym wiadukcie.

Udane testy obciążeniowe nowego wiaduktu na Trasie Uniwersyteckiej
Trwają prace porządkowe, jak również budowa nawierzchni, która połączy wiadukt z pozostałą, już wykonaną częścią ulicy. W tym miejscu, na około 80 metrowym odcinku roboty przebiegają bardzo intensywnie. Został całkowicie wymieniony grunt pod nową nawierzchnię, która połączy wiadukt z już wykonaną częścią Trasy Uniwersyteckiej. Zepnie ulicę Glinki z funkcjonującym od kilku lat odcinkiem trasy.