- Nie wiem skąd miałyby być jakieś zaległości - dodaje nasza czytelniczka. - Dzwoni z Enei automat o różnych porach. Ostatni telefon miałam w poniedziałek przed godziną 20. Straszą, że jeśli nie ureguluję płatności - których przecież nie mam - odetną mi prąd.
System zarejestrował wpłatę z opóźnieniem
Poprosiliśmy Eneę o interwencję. Okazało się, że monit dotyczył nie lokalu w którym mieszka pani Justyna, a drugiego - wynajmowanego przez nią mieszkania. Obie umowy, były zawarte z nią, stąd monity na jej telefon.
- Czytelniczka została poinformowana o zadłużeniu widniejącym na jej koncie. Dotyczyło ono wynajmowanego przez nią mieszkania, a płatność została uregulowana przez najemcę - wyjaśnia Berenika Ratajczak, starszy specjalista ds. PR w biurze prasowym Enea. - Ze zrozumieniem przyjęła dzisiejszy telefon od konsultanta, dziękując za informację.
Mają swoje metody, by nam przypominać
Firmy energetyczne w różny sposób informują swoich klientów o zadłużeniu.
- O zaległościach w płatności przypominamy dzwoniąc lub wysyłając SMS - podaje pani Berenika.
- Niezależnie od tych form komunikacji, jeśli klient nie uregulował w terminie należności za prąd wysyłamy do niego listem poleconym wezwanie do zapłaty - dodaje Ratajczak. - Jest w nim wyznaczony jeszcze dodatkowy termin na uregulowanie należności.
Przeczytaj też: Enea straszy klientów, którzy mają zaległości, świętami bez prądu, karpia i pierogów [SMS do klienta]
Inna firma energetyczna - Energa swoich klientów o zaległościach z płatnościami rachunków informuje jedynie listownie.
Masz kłopot? Możesz pisać, ale też dzwonić
W jaki sposób możemy sprawdzić stan konta i zgłosić problem?
- Historię płatności i ewentualny stan zadłużenia klient może sprawdzić w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) - podaje Ratajczak. - Konto można założyć na stronie www.ebok.enea.pl
- Zachęcamy naszych klientów by, gdy mają wątpliwości dotyczące między innymi płatności za energię elektryczną kontaktowali się z Eneą poprzez infolinię 611 111 111, eBOK czy czat na naszej stronie www.enea.pl.
A jak możemy zgłosić problem do Energi?
- Listownie, poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (www.ebok.energa.pl), ale też poprzez infolinię (555 555 555) - wymienia możliwości kontaktu Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa. - Konsultant od ręki powie o statusie danej osoby w systemie.
- Można również napisać na naszym fanpage’u lub poprzez messengera na Facebooku - dodaje Kasprzyk. - Na zapytania tam odpowiada między innymi nasz Rzecznik Klienta. Powołaliśmy go przed kilkoma miesiącami, zajmuje się najtrudniejszymi sprawami.
Można się z nim skontaktować również przez specjalny formularz na stronie internetowej firmy.
Jak dodaje rzecznik Grupy Energa, klienci w różny sposób zgłaszają problemy. - Z ciekawostek... Jeden z nich napisał niedawno wiadomość do prezesa Energi na jego prywatne konto na Facebooku. Sprawę udało się szybko załatwić - mówi pan Adam.
A więc każdy sposób kontaktu jest dobry. Jeśli macie jakiś niewyjaśniony problem z firmą energetyczną, nie czekajcie. Sam się nie wyjaśni. Kontaktujcie się ze sprzedawcą prądu. My także czekamy na Państwa sygnały.
Program "Mam Pytanie" o dekomunizacji ulic w regionie.
