Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dzwonili z Enei do inowrocławianki, by uregulowała dług, którego nie ma

Katarzyna Paczewska
Pixabay.com
- Odbieram stale telefony z informacją, że zalegam z płatnościami za prąd, ale to niemożliwe, mam opłacone faktury - mówi pani Justyna z Inowrocławia.

- Nie wiem skąd miałyby być jakieś zaległości - dodaje nasza czytelniczka. - Dzwoni z Enei automat o różnych porach. Ostatni telefon miałam w poniedziałek przed godziną 20. Straszą, że jeśli nie ureguluję płatności - których przecież nie mam - odetną mi prąd.

System zarejestrował wpłatę z opóźnieniem
Poprosiliśmy Eneę o interwencję. Okazało się, że monit dotyczył nie lokalu w którym mieszka pani Justyna, a drugiego - wynajmowanego przez nią mieszkania. Obie umowy, były zawarte z nią, stąd monity na jej telefon.

- Czytelniczka została poinformowana o zadłużeniu widniejącym na jej koncie. Dotyczyło ono wynajmowanego przez nią mieszkania, a płatność została uregulowana przez najemcę - wyjaśnia Berenika Ratajczak, starszy specjalista ds. PR w biurze prasowym Enea. - Ze zrozumieniem przyjęła dzisiejszy telefon od konsultanta, dziękując za informację.

Mają swoje metody, by nam przypominać
Firmy energetyczne w różny sposób informują swoich klientów o zadłużeniu.

- O zaległościach w płatności przypominamy dzwoniąc lub wysyłając SMS - podaje pani Berenika.

- Niezależnie od tych form komunikacji, jeśli klient nie uregulował w terminie należności za prąd wysyłamy do niego listem poleconym wezwanie do zapłaty - dodaje Ratajczak. - Jest w nim wyznaczony jeszcze dodatkowy termin na uregulowanie należności.

Przeczytaj też: Enea straszy klientów, którzy mają zaległości, świętami bez prądu, karpia i pierogów [SMS do klienta]

Inna firma energetyczna - Energa swoich klientów o zaległościach z płatnościami rachunków informuje jedynie listownie.

Masz kłopot? Możesz pisać, ale też dzwonić
W jaki sposób możemy sprawdzić stan konta i zgłosić problem?

- Historię płatności i ewentualny stan zadłużenia klient może sprawdzić w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) - podaje Ratajczak. - Konto można założyć na stronie www.ebok.enea.pl

- Zachęcamy naszych klientów by, gdy mają wątpliwości dotyczące między innymi płatności za energię elektryczną kontaktowali się z Eneą poprzez infolinię 611 111 111, eBOK czy czat na naszej stronie www.enea.pl.

A jak możemy zgłosić problem do Energi?
- Listownie, poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (www.ebok.energa.pl), ale też poprzez infolinię (555 555 555) - wymienia możliwości kontaktu Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa. - Konsultant od ręki powie o statusie danej osoby w systemie.

- Można również napisać na naszym fanpage’u lub poprzez messengera na Facebooku - dodaje Kasprzyk. - Na zapytania tam odpowiada między innymi nasz Rzecznik Klienta. Powołaliśmy go przed kilkoma miesiącami, zajmuje się najtrudniejszymi sprawami.

Można się z nim skontaktować również przez specjalny formularz na stronie internetowej firmy.

Jak dodaje rzecznik Grupy Energa, klienci w różny sposób zgłaszają problemy. - Z ciekawostek... Jeden z nich napisał niedawno wiadomość do prezesa Energi na jego prywatne konto na Facebooku. Sprawę udało się szybko załatwić - mówi pan Adam.

A więc każdy sposób kontaktu jest dobry. Jeśli macie jakiś niewyjaśniony problem z firmą energetyczną, nie czekajcie. Sam się nie wyjaśni. Kontaktujcie się ze sprzedawcą prądu. My także czekamy na Państwa sygnały.

Program "Mam Pytanie" o dekomunizacji ulic w regionie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska