https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Eksperci Deloitte o mocnych i słabych stronach Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego

(ast)
Eksperci firmy Deloitte na plus zapisują funkcjonujący Port Lotniczy obsługujący regularne połączenia międzynarodowe i to z Warszawą, za zagrożenie uznali jednak małą liczbę połączeń, a w efekcie niewykorzystanie potencjału bydgoskiego lotniska
Eksperci firmy Deloitte na plus zapisują funkcjonujący Port Lotniczy obsługujący regularne połączenia międzynarodowe i to z Warszawą, za zagrożenie uznali jednak małą liczbę połączeń, a w efekcie niewykorzystanie potencjału bydgoskiego lotniska Andrzej Muszyński
Najpilniejsze i najbardziej potrzebne są inwestycje drogowe, w tym budowa S5 i S10.

Firma Deloitte przygotowała kilka dokumentów, gdzie m.in. przedstawiono obraz naszego regionu, jak prezentuje się na tle całego kraju, jakie ma mocne i słabe strony.

Do końca czerwca Komitet Sterujący ZIT ma zatwierdzić "Strategię ZIT Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego". Do 13 czerwca jest zaś czas na składanie uwag do "Strategii ZIT BTOF", Opracowania eksperckiego prezentującego wnioski z delimitacji, "Strategii Rozwoju Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego", "Strategii Rozwoju Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego" oraz "Strategii Rozwoju Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego".
Uwagi można zgłaszać za pomocą "Formularza konsultacyjnego", który można pobrać ze strony www.bydgoszcz.pl.

My zaś postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej strategii dotyczącej Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego. W przypadku infrastruktury wnioski ekspertów z Deloitte mówią, że na tle kraju dostępność transportowa regionu jest umiarkowanie atrakcyjna. Najbardziej ograniczona jest dostępność transportowa drogą lotniczą, to wynika z małej liczby faktycznie realizowanych połączeń lotniczych. Region ma co prawda znaczącą ofertę terenów inwestycyjnych, brakuje jednak dużych, nowoczesnych powierzchni biurowych i magazynowych.

Zdaniem ekspertów najbardziej istotną inwestycją drogową z punktu widzenia integracji całego obszaru funkcjonalnego, zarówno bydgoskiego, jak i toruńskiego, jest budowa drogi ekspresowej S10 na odcinku między Bydgoszczą a Toruniem. Budowa drogi ekspresowej S5 jest natomiast inwestycją wpływającą najbardziej na skrócenie czasu dojazdu do innych miast w Polsce.

Autorzy strategii zwracają też uwagę na słabe połączenie komunikacyjne pomiędzy głównymi miastami województwa kujawsko-pomorskiego oraz Bydgoskiego i Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego. Wskazują na m.in. ubogą ofertę komunikacji podmiejskiej i fragmentaryczne rozwiązania dotyczące ścieżek rowerowych. Rekomendują, by większy nacisk położyć na transport publiczny i infrastrukturę rowerową.

Zobacz także: Wydamy 2 mld zł na projekty ponadlokalne, m.in. w ramach ZIT

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rodowity bydgoszczanin
W dniu 03.06.2014 o 17:36, BDG33 napisał:

"Najbardziej potrzebna budowa dróg ekspresowych S-5 i S-10".No to "eksperci"" "Ameryki nie odkryli".  :lol:A ile kosztowała ta "ekspertyza"?Idę o zakład, że kilkaset tysięcy zeta.Po to tworzy się byty w postaci "ZIT", "BOF" i po to zleca się ekspertyzy.Żeby firmy konsultingowe mogły zarobić. 

 


Wydaje mi się, że to jest ta ekspertyza, która kosztowała 3 mln. zł.

B
BDG33

"Najbardziej potrzebna budowa dróg ekspresowych S-5 i S-10".

No to "eksperci"" "Ameryki nie odkryli".  :lol:

A ile kosztowała ta "ekspertyza"?

Idę o zakład, że kilkaset tysięcy zeta.

Po to tworzy się byty w postaci "ZIT", "BOF" i po to zleca się ekspertyzy.

Żeby firmy konsultingowe mogły zarobić. 

 

 

g
gosc

czytał ktoś ten dokument ? porażka

w
wyborca
to.
W dniu 03.06.2014 o 07:48, aleksi napisał:

Eksperci poczytali informacje i rozwiazania proponowane przez internautow, juz od kilku lat, i bez wysilku maja dokument o brakach w naszym, bydgoskim regionie.Propozycje dotyczace miasta za Puszcza Bydgoska, nas nie dotycza i nie interesuja !Kazdy niech zajmuje sie swoim podworkiem !



Pazerne megalomańskie miastko, z krzyżacką tradycją i z wiecznymi toruńskim marszałkami przy korycie, NIECH odstosunkuje się od KRÓLEWSKIEJ BYDGOSZCZY.

Chyba już wystarczająco nas ograbili z samodzielnej uczelni medycznej , kasy i z wielu innych instytucji?
"POdziękujemy" POmylonym na czele z Hartwichem, Jakutą, Bruskim już wkrótce za wpychanie nas w łapska nieudaczników i pasożytów z miasta A.
i
ixar

Trójmiasto Bydgoszcz-Toruń-Włocławek .. Kto jest za ?

s
slawek z B-szczy

Ten dokument jest tak ogólny i zawiera wszystko że cała kasa z unii mogłaby być niewystarczająca do pokrycia zadań które tam wpisano. Jest to kolejny dowód na to, że nie warto takich opracowań zlecać. Takie strategie są zbyt ogólne aby mogły do czegoś służyć. Powinno się robić szczegółowe plany przez urzędników wszystkich gmin z BOF i te plany przedstawić do konsultacji i poprzez referendum wybrać. No ale żeby coś wybrać musi być proporcjonalny podział pieniędzy bo wiadomo że np. Szubin nigdy nie przebije się z ilością mieszkańców bydgoszczy czy torunia.

i
ixar

Albo ktoś czytał po łepkach, albo Deloitte dało do napisania praktykantowi.

 

Nie ma czegoś takiego Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalny, tu nie ma żadnej funkcjonalności... może tylko polityczna.

 

"najbardziej istotną inwestycją (...) jest budowa drogi ekspresowej S10 na odcinku między Bydgoszczą a Toruniem"

"Budowa drogi ekspresowej S5 jest natomiast inwestycją wpływającą najbardziej na skrócenie czasu dojazdu o innych miast w Polsce"

 

Od razu widać, że ekspertyza sponsorowana, powinno być:

Najbardziej istotną inwestycją jest budowa drogi S5. Budowa drogi S10 skróci dojazd do innych miast.

 

 

Tak a propos ... ktoś musiał długo myśleć, żeby napisać że budowa drogi skróci dojazd do innych miast ... genialne.

 

 

 

 

 

 

a
aleksi

Eksperci poczytali informacje i rozwiazania proponowane przez internautow, juz od kilku lat, i bez wysilku maja dokument o brakach w naszym, bydgoskim regionie.

Propozycje dotyczace miasta za Puszcza Bydgoska, nas nie dotycza i nie interesuja !

Kazdy niech zajmuje sie swoim podworkiem !

B
Bydgoszczaanka

a co to jest 'Deloitte'?

ekspert ma to do siebie, że..może się pomylić bez konsekwencji.....

 

może zapytać rodowitych Bydgoszczan co jest dobre a co złe?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska