Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Eksperci Deloitte o mocnych i słabych stronach Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego

(ast)
Eksperci firmy Deloitte na plus zapisują funkcjonujący Port Lotniczy obsługujący regularne połączenia międzynarodowe i to z Warszawą, za zagrożenie uznali jednak małą liczbę połączeń, a w efekcie niewykorzystanie potencjału bydgoskiego lotniska
Eksperci firmy Deloitte na plus zapisują funkcjonujący Port Lotniczy obsługujący regularne połączenia międzynarodowe i to z Warszawą, za zagrożenie uznali jednak małą liczbę połączeń, a w efekcie niewykorzystanie potencjału bydgoskiego lotniska Andrzej Muszyński
Najpilniejsze i najbardziej potrzebne są inwestycje drogowe, w tym budowa S5 i S10.

Firma Deloitte przygotowała kilka dokumentów, gdzie m.in. przedstawiono obraz naszego regionu, jak prezentuje się na tle całego kraju, jakie ma mocne i słabe strony.

Do końca czerwca Komitet Sterujący ZIT ma zatwierdzić "Strategię ZIT Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego". Do 13 czerwca jest zaś czas na składanie uwag do "Strategii ZIT BTOF", Opracowania eksperckiego prezentującego wnioski z delimitacji, "Strategii Rozwoju Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego", "Strategii Rozwoju Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego" oraz "Strategii Rozwoju Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego".
Uwagi można zgłaszać za pomocą "Formularza konsultacyjnego", który można pobrać ze strony www.bydgoszcz.pl.

My zaś postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej strategii dotyczącej Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego. W przypadku infrastruktury wnioski ekspertów z Deloitte mówią, że na tle kraju dostępność transportowa regionu jest umiarkowanie atrakcyjna. Najbardziej ograniczona jest dostępność transportowa drogą lotniczą, to wynika z małej liczby faktycznie realizowanych połączeń lotniczych. Region ma co prawda znaczącą ofertę terenów inwestycyjnych, brakuje jednak dużych, nowoczesnych powierzchni biurowych i magazynowych.

Zdaniem ekspertów najbardziej istotną inwestycją drogową z punktu widzenia integracji całego obszaru funkcjonalnego, zarówno bydgoskiego, jak i toruńskiego, jest budowa drogi ekspresowej S10 na odcinku między Bydgoszczą a Toruniem. Budowa drogi ekspresowej S5 jest natomiast inwestycją wpływającą najbardziej na skrócenie czasu dojazdu do innych miast w Polsce.

Autorzy strategii zwracają też uwagę na słabe połączenie komunikacyjne pomiędzy głównymi miastami województwa kujawsko-pomorskiego oraz Bydgoskiego i Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego. Wskazują na m.in. ubogą ofertę komunikacji podmiejskiej i fragmentaryczne rozwiązania dotyczące ścieżek rowerowych. Rekomendują, by większy nacisk położyć na transport publiczny i infrastrukturę rowerową.

Zobacz także: Wydamy 2 mld zł na projekty ponadlokalne, m.in. w ramach ZIT

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska