https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ekspresowa S5 przejdzie mostem nad Brdą w Tryszczynie

Marek Weckwerth
To będzie największa budowla inżynieryjna na kujawsko-pomorskim odcinku drogi ekspresowej S5. Mowa o przeprawie przez rzekę.

Projektanci już pracują nad dokładnymi planami przebiegu i parametrami technicznymi drogi ekspresowej S5 w naszym regionie. Na 130-kilometrowej trasie największą budowlą inżynieryjną będzie most przez Brdę.

Wiemy już dokładnie w jakim miejscu przerzucony zostanie przez rzekę. Z lewego (wschodniego) brzegu Brdy, teraz w całości porośniętego lasem, most poprowadzi na brzeg tryszczyński. Trasa ominie o kilkaset metrów na południe znajdujący się w tej podbydgoskiej wsi klasztor Karmelitanek Bosych, przetnie bezkolizyjnie (Węzeł Tryszczyn) drogę krajową nr 25 (ul. Bydgoską), po czym powiedzie ku skrzyżowaniu z drogą krajową nr 80 w Pawłówku. Tam połączy się z istniejąca drogą krajową nr 5.

- Szczegóły dotyczące przeprawy przez Brdę, jej rozmiary i wygląd będą znane w połowie tego roku, kiedy skończone zostaną prace projektowe - wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na trasie S5 w naszym regionie będą jeszcze dwa inne duże mosty nad kanałami: Bydgoskim (w okolicy Pawłówka i Lisiego Ogona) oraz nad Górnonoteckim (koło Kruszyna Krajeńskiego).

Ekspresowa S5 przejdzie mostem nad Brdą w Tryszczynie

***

Prognoza pogody na 11.02.2016. TVN Meteo Active/x-news

"Mamo, jacyś panowie zakuli mnie w kajdanki i wywieźli!"

Marszałek: - W sprawie CM prof. Świątkowski stawia nieprawdziwe tezy

Zaginął Wiesław Okorski. Ostatni znak życia dał pod Grudziądzem

Amerykańscy żołnierze strzelają na poligonie w Toruniu [zdjęcia]

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Roman
Kilkaset metrów na południe od klasztoru , czyli - de facto - przez las. Słyszałem od osoby mieszkającej w tamtych okolicach że istniał spór. Dotyczył wstępnie planowanego przebiegu drogi - na polnoc od klasztoru lecz z ominieciem terenów leśnych po zachodniej stronie Brdy. Trasa przebiegała by w sąsiedztwie posesji wpływowych osób w Bydgoszczy. Widocznie znaleziono rozwiązanie - drzewa i zwierzęta leśne nie mówią. Pozdrawiam.
r
realista
W dniu 11.02.2016 o 09:49, Mocherek napisał:

No cóż Toruń ma jaies lepsze notowanie w stolicy i to bez względu na partię rządząca.Dlaczego A1 nie budowano na wysokości Solca? Przesuwanie decyzji o budowie S5? Teraz zamieszanie przy S10? Dlatego stolica województwa powinno byc po prostu większe miasto.

 

Moim zdaniem ma po prostu bezczelnych polityków ,którzy patrzą jedynie na własne-toruńskie korzyści i na to ,żeby dokopać Bydgoszczy i zach. części regionu.

Szkoda,że WarŚiawka to kupuje.

Dwustoliczność tego regionu ,gdzie od 5 kadencji panoszą się toruńscy marszałkowie, to już kompletna paranoja ,na skalę co najmniej europejską.

Czas na województwo Bydgoskie ,żebyśmy chociaż częściowo uwolnili się od pasożyta.

M
Mocherek

No cóż Toruń ma jaies lepsze notowanie w stolicy i to bez względu na partię rządząca.

Dlaczego A1 nie budowano na wysokości Solca? Przesuwanie decyzji o budowie S5? Teraz zamieszanie przy S10? Dlatego stolica województwa powinno byc po prostu większe miasto.

 

b
bogdan

Pan KonDom,wielki wizjoner, budowniczy mostu bez chodnika chciał "obwodnicy" przez środek miasta.Tak długo mieszał w głowach np. kierowcom taxi i innym ,ze w końcu do tej pory S5 nie ma a pieniądze na nią przeznaczone POpłynęły na powiatowy most w miasteczku To-ruń.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska