Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Euro 2012 w bankach. Karty przedpłacone i zysk zależny od sponsorów mistrzostw

tik
Większość z działających w Polsce banków uznała, że nie warto Euro 2012 sobie, ani klientom, zawracać głowy
Większość z działających w Polsce banków uznała, że nie warto Euro 2012 sobie, ani klientom, zawracać głowy sxc
Atmosfera opanowała wiele dziedzin życia. Wieszamy flagi, przystrajamy auta, kupujemy gadżety. Jednak są miejsca, do których euromania nie dotarła.

- Widziałem konserwy i soki z piłką, bułki kibica, a nawet maskotki eurobociany - mówi Tomasz Bartkowiak z Inowrocławia. - Gdy biegała Justyna Kowalczyk jeden z banków wykorzystał ją w kampanii. Teraz wielkie wydarzenie, a tu cisza.

- Możliwości dotarcia z reklamą są nieograniczone, gdy w grę wchodzi Euro 2012 - wyjaśnia Ewa Gralikowska z bydgoskiego Centrum Promocji i Reklamy Piotr Florek. - Chodzi już nie tylko o uczucia kibiców. Sprawa swą rangą sięga patriotycznych uniesień. W branży reklamowej grzechem byłoby nie wykorzystać sytuacji, ale tylko wtedy, gdy robi się to umiejętnie.

Jak z niej skorzystały banki? Okolicznościowe zbliżeniowe karty pre-paid, na których widoczne są piłkarskie akcenty, wydaje mBank oraz Bank Pekao. Na Stadionie Narodowym są one głównym środkiem płatniczym.

Bank Pekao, jako sponsor narodowy UEFA Euro 2012 i oficjalny bank turnieju, wydaje nie tylko karty z logo mistrzostw, ale też z wizerunkiem stadionów znajdujących się w Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Które będą tam jedynymi środkami płatniczymi akceptowanymi w strefach kibica. Tylko w warszawskiej fan-zone można płacić i gotówką, i kartą.

Kibice mogą też zainwestować oszczędności w produkty finansowe, których zysk będzie zależny od notowań sponsorów.

- Większość z działających w Polsce banków uznała, że nie warto tym sobie, ani klientom, zawracać głowy - twierdzi Michał Sadrakz Open Finance. - To efekt kalkulacji bankowców i braku wiary w powodzenie takich chwytów marketingowych. Produkty finansowe to nie piwo czy przekąski, aby ich spożycie rosło w okresie meczowym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska