Zmiana dla wielu jest niedostrzegalna. Widać ją przy stronie startowej logowania, a wielu użytkowników nie loguje się przy każdym użyciu Facebooka, do tego zdecydowana większość nie zwraca uwagi na takie rzeczy.
Kiedy doszło do zmiany? Jak można sprawdzić na archiwalnych stronach Wayback Machine. Na koniec lipca 2019 był stary slogan.
Zmiana miałaby nastąpić między 6 a 7 sierpnia 2019 roku.
Skąd zmiana? Jak czytamy na businessinsider.com.pl prawnik i ekspert ds. prawa cyfrowego José Antonio Castillo podejrzewa, że firmę mogła do tego zachęcić dyrektywa przyjęta przez Parlament Europejski w maju. Po raz pierwszy w historii uznaje się w niej wymianę danych za formę płatności.
Czy zniknięcie sloganu "To jest (i zawsze będzie) darmowe oznacza, że niebawem będziemy płacić za korzystanie z portalu społecznościowego? Informacje o tym, że platforma będzie płatna pojawiły się już nie raz.
W Polityce Facebooka klauzula 11. ostrzega: "Nie gwarantujemy, że Platforma zawsze będzie darmowa".
Czym mógłby się różnić Facebook płatny? Komputer Świat spekuluje, że może brakiem reklam, które teraz nas bombardują. A może dostalibyśmy jakieś nowe funkcję?
