Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

FMCG. Produkty codziennego użytku podbiją internet?

tik
70 procent internautów kupiło w sieci przynajmniej raz produkty codziennego użytku
70 procent internautów kupiło w sieci przynajmniej raz produkty codziennego użytku sxc
- Chętnie kupuję w e-sklepach – mówi Małgorzata Kosińska z Bydgoszczy. – Coraz częściej zamawiam w ten sposób jedzenie, proszki do prania i inną chemię. Nie trzeba nosić ciężkich siatek!

- Klienci ułatwiając sobie życie, kupują w sieci produkty podstawowej potrzeby: pieczywo, nabiał, chemię, bardzo często wybierają produkty ciężkie: wodę, warzywa i owoce – wymienia Joanna Pawełczyk, rzeczniczka sieci "Piotr i Paweł".

- Zakupy online pozwalają lepiej kontrolować wydatki i to, co wkładamy do koszyka, stąd też często w internecie wydajemy mniej pieniędzy niż w sklepie stacjonarnym – wyjaśnia Justyna Zajączkowskaz firmy Alma.

Słupki w górę
Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Wartość e-handlu rośnie u nas średnio o 30 procent rocznie.

Wzrost odnotowuje ostatnio branża FMCG - produktów codziennego użytku (m.in. artykuły spożywcze, kosmetyki, środki czystości, piwo oraz papierosy). Zdaniem specjalistów, przez najbliższe dwa lata, segment ten wzrośnie ponad dwukrotnie i osiągnie wartość 450 milionów złotych.

Z najnowszego badania PayU wynika, że ponad 70 procent internautów kupiło w sieci przynajmniej raz takie produkty. Co czwarty robi to średnio raz w miesiącu, a ponad połowa sięgnie po nie w najbliższym półroczu. Polacy najchętniej kupują je na platformach handlowych (70 proc.). W drugiej kolejności wybierają sklepy internetowe, które prowadzą sprzedaż również w tradycyjnej formie.

Klienci coraz częściej dostrzegają zalety e-zakupów, ale i sprzedawcy widzą w tym przyszłość. – Dla podmiotów FMCG internet to dochodowy, dodatkowy kanał sprzedaży - wyjaśnia Joanna Kuzdak, dyrektor zarządzająca PayU. - Coraz więcej z nich proponuje e-sprzedaż. Rozwój tej dziedziny sygnalizuje rosnące zainteresowanie konsumentów zamianą tradycyjnego marketu na wirtualną półkę.

E-delikatesy na fali

Rozwój rynku produktów codziennego użytku w Polsce widać najlepiej na przykładzie branży spożywczej. - Liczba e-sklepów w tym sektorze wzrasta od 2007 roku średnio o 35 proc. rocznie – podaje Justyna Grzyl z PayU. -  Przypominamy w tym rynek brytyjski, który kilka lat temu rozwijał się w podobnym tempie, a dzisiaj charakteryzuje się najsilniejszym sektorem w Europie.

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 300 e-sklepów spożywczych. Udział e-delikatesów w odniesieniu do całego rynku spożywczego kształtuje się na poziomie 0,1-0,2 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska