Gmina Lubicz zrezygnowała z usług Miejskiego Zakładu Komunikacji, ponieważ był za drogi. Mobilis zaproponował ofertę kilkaset złotych tańszą. Od początku lutego lubiczanie do pracy w Toruniu jeżdżą ze spółką Mobilis.
Pasażerowie jednak mają uwagi co do funkcjonowania nowego przewoźnika. Skarżą się m.in. na zbyt długi czas podróży, na co wpływ mają postoje na przystankach, spowodowane kupowaniem biletów jednorazowych u kierowców i brak autobusów niskopodłogowych dla osób niepełnosprawnych.
Mobilis krytykę przyjmuje częściowo i zapowiada, że postara się skrócić czas postoju na przystankach, ale brak autobusów niskopodłogowych "wynika z kalkulacji ekonomicznej i możliwości finansowych gminy".
Jak zapowiada Dariusz Załuska, wiceprezes spółki firma analizuje wszystkie uwagi, a w marcu uwzględniając je, zamierza zaproponować gminie wprowadzenie zmian do tras i rozkładów.
W Mobilesie bilet jednorazowy za przejazd na terenie gm. Lubicz lub Torunia kosztuje 2,40, a miesięczny normalny na jedną linię 72 zł.
Gmina Lubicz rozszerzyła też katalog osób uprawnionych do korzystania z ulg. Dokładny ich wykaz oraz rozkład czterech linii Mobilesu (nie było możliwe zachowanie starej numeracji) znajduje się na stronie internetowej www.lubicz.pl.
GDZIE WYSYŁAĆ?
Uwagi dotyczące rozkładu jazdy i funkcjonowania komunikacji można wysyłać na adres e-mail: [email protected], lub pocztowy: Mobilis Sp.z.o.o, Oddział w Bydgoszczy, ul. Dworzec 1, 85-793 Bydgoszcz.