https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gondolą wjedziemy na szczyt pylonu mostu na Trasie Uniwersyteckiej w Bydgoszczy

bog
Choć pylon "omega” nie jest jeszcze gotowy, to już trwają prace nad instalacją na nim wyjątkowej atrakcji turystycznej
Choć pylon "omega” nie jest jeszcze gotowy, to już trwają prace nad instalacją na nim wyjątkowej atrakcji turystycznej Jarosław Pruss
Ratusz poważnie myśli nad montażem kolejki turystycznej na jednym z pylonów mostu na Trasie Uniwersyteckiej. Jeszcze na początku marca projektant ma przedstawić wstępny pomysł takiej inwestycji. Pytanie tylko, czy będą na nią pieniądze.

Pierwotnie pod uwagę brano możliwość budowy na szczycie mostu restauracji z tarasem widokowym. Rozmowy takie odbyły się jeszcze za kadencji byłego prezydenta miasta, Konstantego Dombrowicza.

Zobacz: Budowa Trasy Uniwersyteckiej. Nałożyli ostatni element pylonu [zobacz zdjęcia]

Budowa restauracji byłaby za droga

- Taki projekt musiałby uwzględniać szereg dodatków, które znacznie podniosłyby jego wartość. W grę wchodziłoby przecież osobne wyjście przeciwpożarowe, czy szereg wymogów stawianych choćby przez sanepid - tłumaczy Piotr Kurek, rzecznik prasowy obecnego prezydenta Bydgoszczy.

Mimo tych utrudnień nie zrezygnowano z pomysłu zagospodarowania pylonu. Zmodyfikowano go jednak do postaci kolejki, która wzorem londyńskiego "oka" zabierałaby pasażerów na najwyższy punk mostu, skąd mogliby podziwiać piękną panoramę miasta.

- Rozmawialiśmy o tym z inwestorem i przedstawicielami biura projektowego odpowiedzialnego za Trasę Uniwersytecką - potwierdza Marek Gotowski, właściciel bydgoskiej firmy, która jest głównym wykonawca stalowych konstrukcji na budowanej trasie. - Ich efektem jest zlecenie koncepcji projektowej, która pokaże zakres robót, no i przede wszystkim kosztów, jakie wiązałyby się z realizacją tego pomysłu - dodaje.

Zobacz też: Pęknięcia na pylonie Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy [zobacz zdjęcia]

Szyna z wagonikiem na pylonie omega

Jak udało nam się ustalić prace nad koncepcją są już bardzo zaawansowane. Wiadomo, że projektanci rozważają przyspawanie do pylonu omega - tego szerszego - szyny, do której doczepiony byłby wagonik z mechanizmem utrzymującym go w poziomie. Trwają też poszukiwania producentów takich konstrukcji. Natomiast cała koncepcja ma zostać przedstawiona w ratuszu już na początku marca.

Więcej w poniedziałek, 18 lutego 2013 r., w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej".

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Wiadomości z Bydgoszczy

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gdzie to jest?

Gdzie to jest?

z
zbigniew
Teraz widać , że jest problem z terminowym zakończeniem inwestycji przez opóźnienia przy montażu pylonów.Technologia ich wykonania i montażu przypomina tę z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Natomiast czas realizacji kontraktu świadczy o merytorycznie słabym przygotowaniu inwestora.Każdy widzi , że termin realizacji trasy zależy od ok. 100 m mostu.Dla przypomnienia 5 - razy dłuższy most w Fordonie kolejowo - drogowy, budowano 120 lat temu, przez dwa lata, transportując elementy przeprawy z Zagłębia Ruhry.Wykonawca zabawia nas parametrami dźwigów, które są wykorzystywane w niewielkim wymiarze swoich możliwości.Oby koszt ich utrzymania nie był przyczynkiem kłopotów wykonawcy.
r
roberto
...sfajdacie się, tyfusy, tą waszą gigantomanią...
Z
ZZ
pomysł głupi, na siłę mający uatrakcyjnić miejsce, a w rzeczywistości szpecący budowlę; lepiej przyjrzeć się budowanej ławeczce a la Gaudi w pobliżu mostu Esperanto: chodnik jest tak wąski i ozdobiony słupami lamp, że pieszy moze robić tylko slalom lub iść ścieżką rowerową; natomiast parkingi dla rowerów są w takich miejscach, że albo grodzą ścieżkę rowerową, albo chodnik, albo wejście na most;

Co to za bełkot?... o co ci chodzi?
w
wpasinski
pomysł głupi, na siłę mający uatrakcyjnić miejsce, a w rzeczywistości szpecący budowlę; lepiej przyjrzeć się budowanej ławeczce a la Gaudi w pobliżu mostu Esperanto: chodnik jest tak wąski i ozdobiony słupami lamp, że pieszy moze robić tylko slalom lub iść ścieżką rowerową; natomiast parkingi dla rowerów są w takich miejscach, że albo grodzą ścieżkę rowerową, albo chodnik, albo wejście na most;
R
Roman
Pewnie coś zje... i szukają teraz pomysłu aby to zatuszować i jeszcze na tym zarobić.
Za duże gremium wzajemnej adoracji u nas występuje niestety aby w jakikolwiek sposób pozytywnie myśleć o tym projekcie.
a
antyanty
"zabierałaby pasażerów na najwyższy punk mostu"

Czy ktos rzeczytał chociaż jeden raz ten tekst ? :-)
p
pw152
A czy ktoś wie czy na Trasie Uniwersyteckiej będzi chodnik dla pieszych ?
B
Bydgoszcz mały Berlin
Wielka szkoda ,że będzie tam kawiarni jak w Berlinie.Może jeszcze raz warto się nad zastanowić?
R
Rafał
Jacek to Ty jestes bezsensowny bo jak uważasz że to dobry pomysł z tym punktem widokowym to lepiej wsiadź do winndy w wieżowcu na ulicy Powstańców Wielkopolskich i jedź na 10 pietro i podziwiaj widoki ;-)a jeszcze bedziesz miał za darmo wjazd :-)
R
Rafał
zamiast wydawać bezsensu duże pieniądze po to żeby oglądać z góry zapyziałą Bydgoszcz to niech lepiej załatają kilka dziur w asfalcie bo jak narazie więcej jest dziur niż asfaltu :-(
J
Jacek
Bezsensowni to wy jesteście.
e
elpiwo
Niech pajac jeden z drugim wyskoczy z własnej kasy. A nie wymyśla kretynizmy!
A
Andy
Widzę że jest milion pomysłów na bezsensowne wydawanie pieniędzy. Lepiej tak jak ktoś zasugerował zrobić chodnik i ścieżkę rowerową lub też za te pieniądze połatać dziury w mieście po zimie :/
k
karnawal
Lepiej by było, gdyby za te pieniądze zrobili na moście chodnik i ścieżkę rowerową, bo nie będzie tam budowana.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska