Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Górzno. Czytelniczka miała zapłacić połowę abonamentu

(jol)
Nasza Czytelniczka - zamiast 46 złotych miesięcznie miała płacić około 25 złotych.
Nasza Czytelniczka - zamiast 46 złotych miesięcznie miała płacić około 25 złotych.
- W styczniu podpisałam umowę z telekomunikacją na świadczenie usług telefonicznych. Z racji mojej niepełnosprawności miałam otrzymać zniżkę w opłacie abonamentowej. Niestety, tak się nie stało. Operator uważa, że to wszystko z mojej winy - żali się nasza Czytelniczka.

Po pomoc do "Pomorskiej"

Rabaty

Telekomunikacja Polska S.A. jak i inni operatorzy telefoniczni udzielają rabatów w opłatach za usługi telekomunikacyjne

- w abonamencie telefonicznym - rabat w wysokości 50% opłaty podstawowej, wynikającej z obowiązującego cennika

Rabaty przyznaje się osobom niepełnosprawnym:

1) w przypadku choroby narządu wzroku - z orzeczeniem znacznego stopnia niepełnosprawności z symbolem przyczyny niepełnosprawności (04-O).

2) w przypadku zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu - z orzeczeniem znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności z symbolem przyczyny niepełnosprawności (03-L).

3) w przypadku zastosowania przez Zespół Orzekający w orzeczeniu więcej niż jednego symbolu przyczyny niepełnosprawności:

a) z orzeczeniem znacznego stopnia niepełnosprawności, jeżeli w łącznym symbolu przyczyny niepełnosprawności występuje symbol przyczyny niepełnosprawności 04-O (choroby narządu wzroku)

b) z orzeczeniem znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, jeżeli w łącznym symbolu przyczyny niepełnosprawności występuje symbol przyczyny niepełnosprawności 03-L (zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu)

4) rabaty udzielane są osobom niepełnosprawnym, które ukończyły 16 rok życia.

rabat może otrzymać albo osoba niepełnosprawna uprawniona do uzyskania rabatu albo jej prawny opiekun w razie stałego lub czasowego zamieszkiwania opiekuna prawnego razem z osobą niepełnosprawną. Pod pojęciem stałego lub czasowego zamieszkiwania, rozumie się stałe lub czasowe zameldowanie niepełnosprawnego i opiekuna prawnego w tym samym lokalu mieszkalnym lub budynku.

rabaty dotyczą usługi telefonicznej dla jednej linii telefonicznej dla dostępu PSTN.

Klientka TP SA zawierając umowę dołączyła jednocześnie do niej orzeczenie o niepełno-sprawności, co tym samym uprawniało ją do zniżki w opłacie abonamentowej. Zamiast 46 złotych miesięcznie miała płacić około 25 złotych. W lutym otrzymała rachunek do zapłaty bez uwzględnienia zniżki.

- Zadzwoniłam do punktu telekomunikacyjnego w Brodnicy, gdzie podpisywałam umowę, żeby mi wyjaśnili, dlaczego mam aż tyle płacić - opowiada Czytelniczka (dane do wiadomości red.) - Pracownica TP nie potrafiła mi wyjaśnić, skąd się wzięła pomyłka w naliczeniu abonamentu. Odesłała mnie pod numer infolini. Na błękitnej linii poinformowano mnie, że do umowy nie zostało dołączone orzeczenie i dlatego został naliczony abonament w pełnej kwocie.

Klientka TP poczuła się bezradna i zdezorientowana. Pracownicy jednej firmy przedstawiali jej sprzeczne wersje. W Brodnicy zapewniano, że orzeczenie jest, a zdaniem konsultantki wina była po stronie klientki - za brak dokumentu.
Mieszkanka zwróciła się po pomoc do redakcji "Pomorskiej". W jej imieniu podjęliśmy interwencję. Rozmawialiśmy z panią z biura TP w Brodnicy przy ulicy Kościuszki, która poradziła nam zadzwonić pod numer błękitnej linii: 19393. Sprawę skierowaliśmy bezpośrednio do biura prasowego Grupy TP w Poznaniu.

W tym samym dniu - po podjęciu interwencji przez "Pomorską" - Czytelniczka zatelefonowała raz jeszcze pod numer 19393 i ku jej zdziwieniu sprawa była już załatwiona pozytywnie.
- Dziękuję za skuteczną interwencję. Pracownica firmy TP teraz była bardzo miła i uprzejma. Poinformowała mnie, że orzeczenie jest załączone do umowy. Tym samym opłata za abonament będzie niższa o połowę od tej, którą mi błędnie naliczono - informuje nas zadowolona mieszkanka Górzna.

Interwencja podziałała Od ręki

Jaka była odwiedź od rzecznik TP?: - Natychmiast zajęliśmy się sprawą naszej klientki z Górzna - zapewnia Maria Piechocka z biura prasowego Grupy TP w Poznaniu. - Błąd w naliczeniu abonamentu powstał wskutek złego wprowadzenia danych do systemu komputerowego - gdzie są wprowadzane dane naszych klientów na podstawie zawartych umów. Klientka w ciągu kilku dni otrzyma korektę faktury za luty, w której zostanie naliczony abonament z 50 proc. ulgą z tytułu posiadania orzeczenia o niepełnosprawności narządu mowy. Ulga będzie obowiązywać przez cały okres umowy.

Za pośrednictwem rzecznik otrzymaliśmy zapewnienie od operatora, że taka sytuacja więcej się nie powtórzy. - Nasi pracownicy powinni w takich sytuacjach pomóc klientowi, a nie odsyłać ich z problemem do kolejnego pracownika - dodaje Maria Piechocka.
Chcecie wiedzieć, komu przysługuje zniżka, rabaty przy opłatach abonamentowych? Wejdźcie na www.pomorska.pl/brodnica

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska