Kredyt będzie długoterminowy - mamy go spłacać od 2019 do 2027 roku. Raty będą kwartalne. Urzędnicy zamierzają pożyczkę wykorzystać jeszcze w tym roku. Chcą mieć jednak możliwość rezygnacji z części przyznanego kredytu.
Przeczytaj także: Dyrektor szpitala i prezesi spółek otrzymali premie. Wysokie!
Na co pracownicy urzędu miejskiego przeznaczą dług? Założenie jest takie, że nieco ponad 27 milionów złotych na sfinansowanie deficytu w tegorocznym budżecie miasta. Reszta pieniędzy pójdzie na spłatę długów z tytułu wcześniejszych kredytów i wyemitowanych obligacji komunalnych.
Szacuje się, że zaciągnięcie 70 milionów złotych kredytu w sumie będzie nas kosztować ponad 23 mln zł. Który bank pożyczy nam pieniądze ? Tego dowiemy się być może pod koniec sierpnia, gdy zostanie rozstrzygnięty ogłoszony w środę przetarg.
Z załączonej do dokumentacji przetargowej informacji wynika, że na koniec września ubiegłego roku długi samorządu wynosiły w sumie prawie 230 mln zł. Są to cztery kredyty długoterminowe oraz wyemitowane przez trzy banki papiery dłużne.
Czytaj e-wydanie »