https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz bierze kredyt. Na długi i dziurę w budżecie

(Deks)
Szacuje się, że zaciągnięcie 70 milionów złotych kredytu w sumie będzie nas kosztować ponad 23 mln zł.
Szacuje się, że zaciągnięcie 70 milionów złotych kredytu w sumie będzie nas kosztować ponad 23 mln zł. sxc.hu
Samorząd chce pożyczyć 70 milionów złotych. Za te pieniądze urzędnicy zamierzają m.in. wykupić wyemitowane wcześniej obligacje.

Kredyt będzie długoterminowy - mamy go spłacać od 2019 do 2027 roku. Raty będą kwartalne. Urzędnicy zamierzają pożyczkę wykorzystać jeszcze w tym roku. Chcą mieć jednak możliwość rezygnacji z części przyznanego kredytu.

Przeczytaj także: Dyrektor szpitala i prezesi spółek otrzymali premie. Wysokie!
Na co pracownicy urzędu miejskiego przeznaczą dług? Założenie jest takie, że nieco ponad 27 milionów złotych na sfinansowanie deficytu w tegorocznym budżecie miasta. Reszta pieniędzy pójdzie na spłatę długów z tytułu wcześniejszych kredytów i wyemitowanych obligacji komunalnych.

Szacuje się, że zaciągnięcie 70 milionów złotych kredytu w sumie będzie nas kosztować ponad 23 mln zł. Który bank pożyczy nam pieniądze ? Tego dowiemy się być może pod koniec sierpnia, gdy zostanie rozstrzygnięty ogłoszony w środę przetarg.

Z załączonej do dokumentacji przetargowej informacji wynika, że na koniec września ubiegłego roku długi samorządu wynosiły w sumie prawie 230 mln zł. Są to cztery kredyty długoterminowe oraz wyemitowane przez trzy banki papiery dłużne.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ela
W dniu 19.07.2014 o 12:17, Anty Gość napisał:

Tak ,ta władza jest nieodpowiedzialna w swoich działaniach. Nie ma polityki społeczno- gospodarczej, jest polityka nomenklaturowo - partyjna. Nazwiska - to ci którzy doprowadzili kraj do stanu stagnacji i zapaści, kroczącego wyludnienia, społecznej pauperyzacji w imię własnych interesów. Szkoda że nie rozumiesz prostych prawideł społecznych i i mechanizmów wzlotów i upadków. Obydwaj wybrzydzali i co zostawili po sobie?

Ty piszesz o Grudziądzu czy o Polsce ? Z wpisu trudno to zrozumieć

G
Gość
W dniu 19.07.2014 o 12:17, Anty Gość napisał:

Tak ,ta władza jest nieodpowiedzialna w swoich działaniach. Nie ma polityki społeczno- gospodarczej, jest polityka nomenklaturowo - partyjna. Nazwiska - to ci którzy doprowadzili kraj do stanu stagnacji i zapaści, kroczącego wyludnienia, społecznej pauperyzacji w imię własnych interesów. Szkoda że nie rozumiesz prostych prawideł społecznych i i mechanizmów wzlotów i upadków. Obydwaj wybrzydzali i co zostawili po sobie?

Tak czytam te posty i nie wiem o co ci chodzi ?

A
Anty Gość
W dniu 19.07.2014 o 11:56, Gość napisał:

Polityczna ? Wyjaśnij to ? Wielokrotnie różna władza mówiła, że Polacy są bebe, w tym J. Piłsudski, Rakowski. Teraz też próbuje ktoś wprowadzic odpowiedzialnośc zbiorową. Władza to konkretne nazwiska tak w kraju jak i w Grudziądzu.

Tak ,ta władza jest nieodpowiedzialna w swoich działaniach. Nie ma polityki społeczno- gospodarczej, jest polityka nomenklaturowo - partyjna. Nazwiska - to ci którzy doprowadzili kraj do stanu stagnacji i zapaści, kroczącego wyludnienia, społecznej pauperyzacji w imię własnych interesów. Szkoda że nie rozumiesz prostych prawideł społecznych i i mechanizmów wzlotów i upadków. Obydwaj wybrzydzali i co zostawili po sobie?

G
Gość
W dniu 19.07.2014 o 11:47, Anty Goś napisał:

Zdecydowanie kategoria polityczna.

Polityczna ? Wyjaśnij to ? Wielokrotnie różna władza mówiła, że Polacy są bebe, w tym J. Piłsudski, Rakowski. Teraz też próbuje ktoś wprowadzic odpowiedzialnośc zbiorową. Władza to konkretne nazwiska tak w kraju jak i w Grudziądzu.

A
Anty Goś
W dniu 18.07.2014 o 23:04, Gość napisał:

To jest kategoria moralna, a nie prawna czy polityczna. :(

Zdecydowanie kategoria polityczna.

G
Gość

O braniu jakiegokolwiek kredytu powinni zadezydować mieszkańcy, bo to my będziemy go przecież spłacać, a nie jakaś banda, która już swoje ukradła i dlatego brakuje.

Czy Ja też mogę wziąć kredyt nie pytając na p.Malinowskiego i jego nieudaczników i będą mi go spłacali za swoje? bo to jest ta sama sytuacja.

G
Gość

Wyjezdżam z tego Grudziądza bo to co wyrabia nasza władza to dla mnie jest nie do strawienia . Nie mam zamiaru  w przyszłości spłacać długów  a oni sobie teraz premie rozdają ,panie prezydencie dziękuje panu ;)

G
Gość

To skandal zaciagaja kredyt a Malinowski daje premie to jakiś ABSURD !

G
Gość
W dniu 18.07.2014 o 22:58, Kamil napisał:

co tu dużo mówić. 8 lat rozkradali i dołowali to miasto i dziś są tego efekty. Tylko czemu mieszkańcy wcześniej tego nie widzieli? 4 lata temu mieli okazję powstrzymać tych szaleńców. Nie zrobili tego, więc są współwinni obecnemu bankructwu.

To jest kategoria moralna, a nie prawna czy polityczna. :(

G
Gość

Malinowski i jgo ekipa pod sąd i do kryminału. Ale jakiego,jak wszędzie kumple !

K
Kamil
W dniu 18.07.2014 o 13:35, Rosolak napisał:

300 milionów długu w mieście, 420 milionów długu szpitala. I pomyśleć, że jeszcze w 2006 roku Wiśniak zostawiał Grudziądz ze zrównoważonym budżetem i wierzytelnościami na budowę Parku Wodnego. 8 lat Platformy i Roberta Malinowskiego wystarczyło, żeby doprowadzić to miasto do ruiny. 

co tu dużo mówić. 8 lat rozkradali i dołowali to miasto i dziś są tego efekty. Tylko czemu mieszkańcy wcześniej tego nie widzieli? 4 lata temu mieli okazję powstrzymać tych szaleńców. Nie zrobili tego, więc są współwinni obecnemu bankructwu.

G
Gość
W dniu 18.07.2014 o 16:25, a po nas koniec świata napisał:

100% racji, ten kto wygra wybory utonie w bagnie długów pozostawionych przez obecną ekipę 

Spokojnie na razie Malinowski ma największe szanse na wybór.

a
a po nas koniec świata
W dniu 18.07.2014 o 12:01, Narodowiec napisał:

Uwaga to tylko moja opinia! Według mnie obecna władza wie że nie wygra nadchodzących wyborów i robi wszystko aby miasto popadło w recesje. Najbliższe lata to będzie czas gdzie trzeba będzie spłacać długi więc nie będzie inwestycji. W mieście zapanuje marazm bo pożyczone pieniądze trzeba będzie oddawać z tym problemem spotka się nowa władza. A za 4 lata gdy część długów zostanie ogromnym kosztem spłacona, obecni gosPOdarze będą startowali w wyborach z hasłami: "Zobaczcie jak my rządziliśmy to były inwestycje a teraz to nic nie robią" oczywiście o długach nic nie będą mówić i ciemny lud to kupi. Według mnie do tego to wszystko zmierza.

 

100% racji, ten kto wygra wybory utonie w bagnie długów pozostawionych przez obecną ekipę 

G
Gość

Ale to juz całkiem jest poza rozumem ekonomicznym. Jaka rodzina mogłaby tak gospodarzyć? Rozpieprzył setki milionów na nic, nie zostawi żadnej fabryki, fabryk które dawałyby dochód temu miastu, zatrudnienie ludziom. Wypasione mariny dla swojaków zostawi..Zarabiają tylko  banki- miliony rocznie na kredytach.Żeby to jeszcze były polskie banki. Co za ogrsaniczenie w myśleniu o jutrze, o ludziach, o tym co się dalej stanie. Jakoś to będzie , nam bieda w oczy nie zajrzy - klepie jeden drugiego PO plecach . Tak myślą ci ludzie.

G
Gość
W dniu 18.07.2014 o 11:44, biochemik napisał:

Mam nadzieję że Wyborcy przy urnie dadzą wyraz niezadowolenia nie tylko panu Prezydentowi Malinowskiemu ale i całej Grudziądzkiej PO i nie dadzą się nabrać na ich socjotechniczne zagrywki.  

I co  przyjdzie nowy i bedzie spłacał te wszystkie długi i znowu będzie nie dobry bo może podatki podniesie,  a i inwestycji nie będzie robił bo z czego

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska