https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz. Pętla tramwajowa w Tarpnie do przebudowy. Pojadą tędy autobusy

(Deks)
Przebudowa pętli w Tarpnie powinna ruszyć w ciągu kilku najbliższych tygodni.
Przebudowa pętli w Tarpnie powinna ruszyć w ciągu kilku najbliższych tygodni. Przemek Decker
Konieczna będzie wycinka drzew. - Jest to zupelnie niepotrzebne - twierdzi Janusz Cichoracki. Inni mieszkańcy są "za".

Pętla zostanie przebudowana w ramach modernizacji sieci tramwajowej. Remont może rozpocząć się jeszcze w sierpniu.

Pod topór pójdzie kilkanaście drzew. Na tych przeznaczonych do wycinki już wymalowano pomarańczową farbą krzyżyk.

- Szkoda, bo są to zdrowe drzewa. Pakowanie tutaj na siłę autobusów jest zbędne - twierdzi Janusz Cichoracki, mieszkaniec Tarpna.

Innego zdania jest starszy mężczyzna: - Przecież i tak jeżdżą tutaj tramwaje. Jeśli one ludziom nie przeszkadzają, to dlaczego z autobusami ma być inaczej. Pani Gertruda dodaje: - Mam nadzieję, że na przebudowie pętli skorzystają pasażerowie.

Jarosław Murgała, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich zapewnia: - Tak będzie.

Czytaj: Grudziądz. Powieje młodością w taborze MZK

Zadaszone perony

Pętla zostanie rozbudowana o drugi tor dla tramwajów oraz jezdnię dla autobusów. Powstaną tam również zadaszone perony oraz budynek socjalny dla kierowców. Co będą mieli z tego pasażerowie?

- Z autobusu będą mogli się bezpośrednio przesiąść do tramwaju i odwrotnie. Będzie to wymagało radykalnej zmiany rozkładów jazdy i być może uruchomienia innych linii autobusowych - dodaje Jarosław Murgała.

Chodzi również o to, aby autobusy nie dublowały (tak jak dzisiaj) tramwajów na ulicy Legionów, tylko mogły jeździć innymi trasami. - Tym bardziej, że szynowców korzysta aż 30 proc. wszystkich pasażerów.
Pętla autobusowa, która działa przy ul. Poniatowskiego (obok marketu Tesco), nie będzie likwidowana.

Powoli dobiega końca budowa nowego torowiska wzdłuż fragmentu ulicy Chełmińskiej. Jak zakładają urzędnicy, prace w tym miejscu powinny się zakończyć w sierpniu. Później potrzebne będą jeszcze odbiory i formalne dopuszczenie szynowców do ruchu. - Szacujemy, że tramwaje w kierunku osiedla Rządz ruszą we wrześniu - dodaje zastępca dyrektora ZDM.

Komentarze 74

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
draw
W dniu 02.11.2013 o 15:39, Gość napisał:

by były dwa tory bezkolizyjnie wystarczyło zrobić odgałęzienie z ulicy starej na prawo kościelną pańską i zakręt w klasztorną i tu dwoma torami przez mostek który jest wystarczająco szeroki i zakręt na plac stycznia mógłby iśc dwutorem. ale jak zwykle jeden tor mijanka i problemy jak cos się popsuje.

 

ciekawe rozwiązanie, tylko jak ze skrętem z Klasztornej w Al.23stycznia??

Podziwiam Wasze Panowie przywiązanie do tramwajów grudziądzkich

P
Przemysław Berliński
W dniu 02.11.2013 o 15:39, Gość napisał:

by były dwa tory bezkolizyjnie wystarczyło zrobić odgałęzienie z ulicy starej na prawo kościelną pańską i zakręt w klasztorną i tu dwoma torami przez mostek który jest wystarczająco szeroki i zakręt na plac stycznia mógłby iśc dwutorem. ale jak zwykle jeden tor mijanka i problemy jak cos się popsuje.

ciekawe rozwiązanie, tylko jak ze skrętem z Klasztornej w Al.23stycznia??

G
Gość

by były dwa tory bezkolizyjnie wystarczyło zrobić odgałęzienie z ulicy starej na prawo kościelną pańską i zakręt w klasztorną i tu dwoma torami przez mostek który jest wystarczająco szeroki i zakręt na plac stycznia mógłby iśc dwutorem. ale jak zwykle jeden tor mijanka i problemy jak cos się popsuje.

d
de
W dniu 02.11.2013 o 01:00, Przemysław Berliński napisał:

według dokumentacji torowisko z jednym torem będzie na odcinku od ul. Solnej do ul. Rybackiej

Spóźnileś się Berliński, Draw Cię wyprzedził, nie trzeba było chlać.

P
Przemysław Berliński
W dniu 01.11.2013 o 20:46, Muflon napisał:

robić elektrownie wodne po to żeby zasilały tramwaje to się bym zgodził  i tam pozyskać pieniądze z unii,,,ale taka inwestycja ??,,tak jak wcześniej napisałem ,,nic się nie zmieni dla mieszkańców ,a oni napewno sobie to rozplanują tak żeby mieć z tego korzyść  tu tylko o to chodzi a co będzie za 10 lat przecież to nie ich problem A pozatym jak ktoś chce przeprowadzić dwa tory przez starówkę na rynku jak tam ledwo się jeden tor mieści ,,po za tym jeżeli wszystkie autobusy mają dojeżdzać do pętli tramwajowej to co będzie jeżdziło przez Piłsuckiego ,,Piaskarki z MZK

według dokumentacji torowisko z jednym torem będzie na odcinku od ul. Solnej do ul. Rybackiej

d
draw
W dniu 01.11.2013 o 22:07, Gość napisał:

Ty mądralo,a energia elektryczna wytwarzana jest w Polsce w jaki sposób?W 90 % przez spalanie węgla .I jak to się ma do emisji CO2?

Przykro mi, że Pan nie rozróżnia emisji CO 2 przez silniki spalinowe i te generowane przez elektrownie cieplne. Wbrew pozorom to nie jedno i to samo

G
Gość
W dniu 01.11.2013 o 20:11, draw napisał:

Dalsze ograniczanie emisji CO 2, dużo taniej jest zrealizować poprzez tabor autobusowy zasilany CNG czy wręcz autobusy elektryczne. Budowa torowisk, zasilania i tabor są dużo droższe, poza tym musi być miejsce, aby torowiska poprowadzić. Grudziądzkie rozwiązanie tramwaju na starówce pachnie "myszką"

Ty mądralo,a energia elektryczna wytwarzana jest w Polsce w jaki sposób?W 90 % przez spalanie węgla .I jak to się ma do emisji CO2?

d
draw
W dniu 01.11.2013 o 21:26, Muflon napisał:

No właśnie to po co wydawać kupe kasy jeżeli w pewnym momencie ten tramwaj będzie czekał na mijankę gdzie jest sens ,,i nikt mi nie odpowiedział na podstawowe pytanie ,,czy tramwaje będą jezdzić częściej ,,oczywiście nie kosztem motorniczych bo z tego co wiem to oni nie mają czasu na to żeby się załatfić czy zapalić papierosa ,a jak już zapali fajkę to jakiś bydlak stoi w krzakach i donosi do wydz. transportu że pali w pojeżdzie nie jest tak ,,,,niech ktoś z motorniczych się wypowie....a jak się boi to ja podpowiem jak zrobić zeby był anonimowy.... weż laptopa jedz do makdonalda i tam pisz,,, tylko prawdę oczywiście

E tam, Kolego Muflon, Pan nie przesadza z tym potencjałem sprawczym tego forum. A wracając do autobusów na CNG, to przygotowana jest akcyza na gaz ziemny, która tak naprawdę zrówna cenę CNG i ON. I tutaj wnioseczek, z jednej strony dotacja fundowana przez Państwo, z drugiej akcyza, aby broń Boże efekt ekologiczny nam nie "zaszkodził". Ciekawe, czy nasi posłowie, pp. Dzięcioł i Szymański w tej sprawie wnosili interpelację w Sejmie, he, he

M
Muflon

No właśnie to po co wydawać kupe kasy jeżeli w pewnym momencie ten tramwaj będzie czekał na mijankę gdzie jest sens ,,i nikt mi nie odpowiedział na podstawowe pytanie ,,czy tramwaje będą jezdzić częściej ,,oczywiście nie kosztem motorniczych bo z tego co wiem to oni nie mają czasu na to żeby się załatfić czy zapalić papierosa ,a jak już zapali fajkę to jakiś bydlak stoi w krzakach i donosi do wydz. transportu że pali w pojeżdzie nie jest tak ,,,,niech ktoś z motorniczych się wypowie....a jak się boi to ja podpowiem jak zrobić zeby był anonimowy.... weż laptopa jedz do makdonalda i tam pisz,,, tylko prawdę oczywiście

d
draw
W dniu 01.11.2013 o 20:46, Muflon napisał:

robić elektrownie wodne po to żeby zasilały tramwaje to się bym zgodził  i tam pozyskać pieniądze z unii,,,ale taka inwestycja ??,,tak jak wcześniej napisałem ,,nic się nie zmieni dla mieszkańców ,a oni napewno sobie to rozplanują tak żeby mieć z tego korzyść  tu tylko o to chodzi a co będzie za 10 lat przecież to nie ich problem A pozatym jak ktoś chce przeprowadzić dwa tory przez starówkę na rynku jak tam ledwo się jeden tor mieści ,,po za tym jeżeli wszystkie autobusy mają dojeżdzać do pętli tramwajowej to co będzie jeżdziło przez Piłsuckiego ,,Piaskarki z MZK

Z tego co wiem, wynika to z dokumentacji, przez starówkę poprowadzony będzie tylko jeden tor

d
draw
W dniu 01.11.2013 o 20:31, Gość napisał:

zrobić autobusy na cng . starać się o dotację....ale nie sa ważniejsze priorytety. Zatapialna ścieżka rowerowa i marina dla nikogo, wycinanie w pień drzew gdzie tylko się da.

Jak wszystko ma swoje plusy i minusy. Autobusy zasilane CNG wymagają budowy specjalnej infrastruktury. Składa się na nią stacja tankowania oraz specjalnie dostosowany warsztat. Stacja tankowania może być zrealizowana w technice wolnego lub szybkiego tankowania. Koszt jej budowy szacuje się na 1,5-2,0 mln zł. Stacja szybkiego tankowania może być używana po wieczornym zjeździe, zaś stacja wolnego tankowania wymaga kilkugodzinnego parkowania autobusu celem uzupełnienia paliwa i może obejmować miejsca postojowe w zajezdni. Hale naprawcze wymagają specjalnej wentylacji i czujników gazu. Dodatkowo, wjazdy do hal, jak i ich wysokość, muszą być dostosowane do pojazdów z butlami zabudowanymi na dachu. Ceny tych wozów są też wyższe. W kujawsko-pomorskim, z tego co wiem, takie pojazdy eksploatuje się w Toruniu

M
Muflon

robić elektrownie wodne po to żeby zasilały tramwaje to się bym zgodził  i tam pozyskać pieniądze z unii,,,ale taka inwestycja ??,,tak jak wcześniej napisałem ,,nic się nie zmieni dla mieszkańców ,a oni napewno sobie to rozplanują tak żeby mieć z tego korzyść  tu tylko o to chodzi a co będzie za 10 lat przecież to nie ich problem A pozatym jak ktoś chce przeprowadzić dwa tory przez starówkę na rynku jak tam ledwo się jeden tor mieści ,,po za tym jeżeli wszystkie autobusy mają dojeżdzać do pętli tramwajowej to co będzie jeżdziło przez Piłsuckiego ,,Piaskarki z MZK

G
Gość

zrobić autobusy na cng . starać się o dotację....ale nie sa ważniejsze priorytety. Zatapialna ścieżka rowerowa i marina dla nikogo, wycinanie w pień drzew gdzie tylko się da.

d
draw

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) działający jako krajowy operator systemu zielonych inwestycji ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach I konkursu priorytetowego pod nazwą „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme), Cześć 7) GAZELA – Niskoemisyjny transport miejski”.

Fundusz przeznaczy 80 mln zł (32 mln w 2014 r. i 48 mln w 2015 r.) na inwestycje związane z rozbudową komunikacji miejskiej w polskich miastach

d
draw
W dniu 01.11.2013 o 16:35, Przemysław Berliński napisał:

Muflon, po części masz rację, ale UE szykuje nam kolejne niespodzianki w postaci kolejnych ograniczeń emisji CO2 i zobacz, że prawie każde miasto w PL zwiększa rozpiętość sieci tramwajowych

Dalsze ograniczanie emisji CO 2, dużo taniej jest zrealizować poprzez tabor autobusowy zasilany CNG czy wręcz autobusy elektryczne. Budowa torowisk, zasilania i tabor są dużo droższe, poza tym musi być miejsce, aby torowiska poprowadzić. Grudziądzkie rozwiązanie tramwaju na starówce pachnie "myszką"

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska