Najpierw pokoje po dawnej restauracji zostaną wyremontowane, a potem urzędnicy urządzą w nich kasy, biuro obsługi interesanta, salkę konferencyjną i zaplecze socjalne.
- Pomieszczenia w znacznym stopniu przyczynią się do poprawy obsługi osób niepełnosprawnych. Interesanci będą mogli wejść do urzędu z poziomu ul. Ratuszowej, bez konieczności korzystania z podjazdów - twierdzi Magdalena Jaworska-Nizoł, rzecznik prasowy Ratusza.
Przeczytaj także:Grudziądz. Kupcy z ulicy Cmentarnej mogli mieć monopol. Pomysł upadł
Kiedy petenci będą mogli korzystać z tych udogodnień?
- Szacuję, że od końca lutego przyszłego roku - mówi Dariusz Morczyński, sekretarz miasta.
Adaptację "Ratuszowej" do potrzeb urzędników trzeba uzgodnić z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Poza tym pomieszczenia muszą zostać przygotowane zgodnie z wymogami sanitarnymi oraz wytycznymi inspekcji pracy. Ile pieniędzy to będzie kosztowało?
Na razie jeszcze trudno oszacować. Pewne jest, że ten wydatek zostanie zapisany w budżecie miasta na przyszły rok.
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!
Gospodarka komunalna zajmie wolne biura
Pomieszczenia, w których obecnie działają kasy i biuro obsługi interesanta, po ich przeprowadzce nie będą stały puste. Najprawdopodobniej zajmą je urzędnicy, którzy odpowiadają za gospodarkę komunalną.
- Wchodzi w życie tzw. ustawa śmieciowa, więc potrzebne są pomieszczenia, w których będzie można składać różnego rodzaju dokumenty i deklaracje - dodaje Dariusz Morczyński.
Po tym, jak właściciel restauracji zdecydował o zwinięciu biznesu, Ratusz próbował znaleźć nowego najemcę. Ale bez skutku.
Powierzchnia pomieszczeń wynosi około 120 m. kw.
Czytaj e-wydanie »