Podstawowe pensje wynoszą od 2 tys. do 4 tys. euro w przypadku zastępców administratorów. Każdy pracownik, zatrudniany w czasie naboru, otrzymuje z reguły stanowiska na podstawowym stopniu danej kategorii. Co dwa lata automatycznie przechodzi krok wyżej. Dopiero, gdy osiągnie najwyższy stopień w swojej kategorii, otwiera się przed nim możliwość awansu. Musi jednak z powodzeniem przebrnąć przez zadania konkursowe, specjalnie w tym celu przygotowane.
Do pensji podstawowej dodać trzeba następujące dodatki i zasiłki: rodzinne (np. na dzieci i ich edukację), na koszty zakwaterowania za granicą, za pracę poza krajem ojczystym oraz koszty przeprowadzki, jeśli była ona niezbędna przed podjęciem pracy.
Natomiast od pensji urzędników UE odejmowane są: podatek dochodowy (od 8 do 45 proc. wynagrodzenia), tzw. temporary contribution (5,83 proc.), składka emerytalna (8,25 proc. podstawowego wynagrodzenia), podatek chorobowy (1,7 proc.) oraz od wypadku (0,1 proc.)
