Dane przygotowane przez Główny Urząd Statystyczny dotyczą lat 20111-2013, ale to i tak najbardziej aktualne. Właśnie jej opublikowano.
W przypadku innowacji marketingowych wartość wskaźnika obrazującego udział mikroprzedsiębiorstw, które je wprowadziły względem ogólnej liczby mikroprzedsiębiorstw była o 1,1 proc. wyższa niż średnio w Polsce. W odniesieniu do innowacji procesowych (związanych z wdrażaniem nowych technoligii) wskaźnik ten był wyższy o 1,3 proc., produktowych wyższy o 0,9 proc. i organizacyjnych wyższy o 0,5 proc.
Spośród wymienionych rodzajów innowacji mikroprzedsiębiorstwa najczęściej wprowadzały innowacje organizacyjne i procesowe (odpowiednio 21,3 proc. i 21,2). Na zbliżonym poziomie było też wdrażanie innowacji produktowych (19,4 proc.). Podobnie jak w całej Polsce najmniejszy był udział mikroprzedsiębiorstw, które wprowadziły innowacje marketingowe (11,5 proc.).
Ponadto w województwie kujawsko-pomorskim współpracę z innymi podmiotami w zakresie działalności innowacyjnej podjęło 6,6 mikroprzedsiębiorstw. Było to o 0,7 proc. więcej niż średnio w Polsce. Kujawsko-pomorskie zajęło trzecie miejsce wśród województw, po małopolskim (7,2 proc.) i mazowieckim (7,0), pod względem udziału przedsiębiorstw współpracujących z innymi podmiotami w zakresie innowacyji w ogólnej liczbie mikroprzedsiębiorstw.
W mikroprzedsiębiorstwach przychody ze sprzedaży nowych lub istotnie ulepszonych produktów, wprowadzonych na rynek stanowiły 4,1 proc. ogółu przychodów ze sprzedaży. Było to o 0,1 proc. mniej niż w Polsce.
Udział mikroprzedsiębiorstw, które w latach 2011-2013 korzystały z publicznego wsparcia dla innowacji w liczbie mikroprzedsiębiorstw ogółem wyniósł 7,3 proc. Było to o 0,2 proc. mniej niż średnia krajowa.
Oprac. (M) na podstawie informacji GUS
