Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inowrocław. Zamiast skrzyżowania rondo. Wreszcie będzie bezpiecznie

Dominik Fijałkowski
Dominik Fijałkowski
- Czeka nas jedna z większych inwestycji, po obwodnicy i pracach na dworcu PKP. Co najważniejsze, odmieni ona układ komunikacyjny Inowrocławia - podkreślił prezydent Ryszard Brejza. 18 października miasto Inowrocław i Powiat Inowrocławski ogłoszą przetargi na budowę ronda u zbiegu ulic Poznańskiej, Staszica, Górniczej i Glempa oraz na budowę odcinka ulicy Glempa (od Staropoznańskiej do nowego ronda) i przebudowę ulicy Górniczej. Szczegóły tych inwestycji, które ogółem pochłoną ponad 14,5 mln zł, zdradził podczas konferencji prasowej prezydent Inowrocławia. - Ulicę Glempa, na odcinku od Staropoznanskiej do nowego ronda, tworzyć będą dwie jezdnie, każda po siedem metrów szerokości. Pomiędzy nimi znajdzie się pas zieleni - informował włodarz. Powstanie tam także chodnik wraz ze ścieżką rowerową. Teren oświetlą nowoczesne latarnie typu LED. Projekt zakłada budową podziemnych instalacji. - Absolutną rewolucją nazwać można, to co zaplanowaliśmy na ulicy Górniczej - podkreślił Ryszard Brejza. Projektanci założyli bowiem całkowitą przebudowę układu komunikacyjnego przy wyjeździe z ul. Górniczej i Szymborskiej w kierunku ul. Andrzeja. Nowe rozwiązana mają poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu pojazdów. Powstaną tam również rozwiązania z myślą o rowerzystach. Zupełnie nowa ścieżka rowerowa zbudowana zostanie na odcinku Szymborskiej, pomiędzy Batorego a Kasztanową. Z myślą o rowerzystach skomunikowane zostanie z nią też przejście dla pieszych przy Szymborskiej (w kierunku na Szymborze). Ma to ułatwić dojazd do ulicy Kasztanowej. Nowa ścieżka rowerowa zbudowana powstanie też wzdłuż ulicy Górniczej, po stronie placu z pomnikiem. Ciągnąć się będzie od Poznańskiej w kierunku Rejonu Energetycznego do skrzyżowania z Batorego. Rozbudowa ulicy Glempa oraz przebudowa ul. Górniczej, wraz z wymianą podziemnych sieci i instalacji, będzie miejską inwestycją. Pochłonie nieco ponad 7 mln zł. Koszty po połowie pokryje budżet Inowrocławia i Fundusz Dróg Samorządowych. Równocześnie Powiat Inowrocławski poprowadzi budowę ronda u zbiegu Poznańskiej, Staszica, Glempa i Górniczej. - Tak zwane rondo turbinowe, pierwsze takie w Inowrocławiu, składać się będzie z wysepki i pięciometrowego pasa ruchu. Na ulicach przed wjazdem na rondo znajdować się będą pasy z góry kierujące w miejsce zjazdu. Także na terenie budowy ronda prowadzona będzie wymiana podziemnych instalacji, czyli sieci CO, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz telekomunikacyjnych - zaznaczył prezydent. Wloty ulic w rondo zostaną przebudowane, łącznie z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Staną tam też trzy nowe przystanki autobusowe. Przebiegające przy nich ścieżki rowerowe zostaną poprowadzone za wiatami tak, by rowerzyści nie stanowili zagrożenia dla pasażerów oczekujących na autobusy. - Nowe rozwiązania mają być przyjazne i bezpieczne dla korzystających z tych dróg. Przy projektowaniu braliśmy pod uwagę sugestie inowrocławian - dodaje prezydent. Budowa ronda pochłonie 7,5 mln zł. Połowę kosztów pokryje Fundusz Dróg Samorządowych, 26,7 proc. środków przekaże budżet Inowrocławia, a 23,3 proc. Urząd Marszałkowski.
- Czeka nas jedna z większych inwestycji, po obwodnicy i pracach na dworcu PKP. Co najważniejsze, odmieni ona układ komunikacyjny Inowrocławia - podkreślił prezydent Ryszard Brejza. 18 października miasto Inowrocław i Powiat Inowrocławski ogłoszą przetargi na budowę ronda u zbiegu ulic Poznańskiej, Staszica, Górniczej i Glempa oraz na budowę odcinka ulicy Glempa (od Staropoznańskiej do nowego ronda) i przebudowę ulicy Górniczej. Szczegóły tych inwestycji, które ogółem pochłoną ponad 14,5 mln zł, zdradził podczas konferencji prasowej prezydent Inowrocławia. - Ulicę Glempa, na odcinku od Staropoznanskiej do nowego ronda, tworzyć będą dwie jezdnie, każda po siedem metrów szerokości. Pomiędzy nimi znajdzie się pas zieleni - informował włodarz. Powstanie tam także chodnik wraz ze ścieżką rowerową. Teren oświetlą nowoczesne latarnie typu LED. Projekt zakłada budową podziemnych instalacji. - Absolutną rewolucją nazwać można, to co zaplanowaliśmy na ulicy Górniczej - podkreślił Ryszard Brejza. Projektanci założyli bowiem całkowitą przebudowę układu komunikacyjnego przy wyjeździe z ul. Górniczej i Szymborskiej w kierunku ul. Andrzeja. Nowe rozwiązana mają poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu pojazdów. Powstaną tam również rozwiązania z myślą o rowerzystach. Zupełnie nowa ścieżka rowerowa zbudowana zostanie na odcinku Szymborskiej, pomiędzy Batorego a Kasztanową. Z myślą o rowerzystach skomunikowane zostanie z nią też przejście dla pieszych przy Szymborskiej (w kierunku na Szymborze). Ma to ułatwić dojazd do ulicy Kasztanowej. Nowa ścieżka rowerowa zbudowana powstanie też wzdłuż ulicy Górniczej, po stronie placu z pomnikiem. Ciągnąć się będzie od Poznańskiej w kierunku Rejonu Energetycznego do skrzyżowania z Batorego. Rozbudowa ulicy Glempa oraz przebudowa ul. Górniczej, wraz z wymianą podziemnych sieci i instalacji, będzie miejską inwestycją. Pochłonie nieco ponad 7 mln zł. Koszty po połowie pokryje budżet Inowrocławia i Fundusz Dróg Samorządowych. Równocześnie Powiat Inowrocławski poprowadzi budowę ronda u zbiegu Poznańskiej, Staszica, Glempa i Górniczej. - Tak zwane rondo turbinowe, pierwsze takie w Inowrocławiu, składać się będzie z wysepki i pięciometrowego pasa ruchu. Na ulicach przed wjazdem na rondo znajdować się będą pasy z góry kierujące w miejsce zjazdu. Także na terenie budowy ronda prowadzona będzie wymiana podziemnych instalacji, czyli sieci CO, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz telekomunikacyjnych - zaznaczył prezydent. Wloty ulic w rondo zostaną przebudowane, łącznie z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Staną tam też trzy nowe przystanki autobusowe. Przebiegające przy nich ścieżki rowerowe zostaną poprowadzone za wiatami tak, by rowerzyści nie stanowili zagrożenia dla pasażerów oczekujących na autobusy. - Nowe rozwiązania mają być przyjazne i bezpieczne dla korzystających z tych dróg. Przy projektowaniu braliśmy pod uwagę sugestie inowrocławian - dodaje prezydent. Budowa ronda pochłonie 7,5 mln zł. Połowę kosztów pokryje Fundusz Dróg Samorządowych, 26,7 proc. środków przekaże budżet Inowrocławia, a 23,3 proc. Urząd Marszałkowski. UM Inowrocławia
- Czeka nas jedna z większych inwestycji, po obwodnicy i pracach na dworcu PKP. Co najważniejsze, odmieni ona układ komunikacyjny Inowrocławia - podkreślił prezydent Ryszard Brejza. 18 października miasto Inowrocław i Powiat Inowrocławski ogłoszą przetargi na budowę ronda u zbiegu ulic Poznańskiej, Staszica, Górniczej i Glempa oraz na budowę odcinka ulicy Glempa (od Staropoznańskiej do nowego ronda) i przebudowę ulicy Górniczej. Szczegóły tych inwestycji, które ogółem pochłoną ponad 14,5 mln zł, zdradził podczas konferencji prasowej prezydent Inowrocławia. - Ulicę Glempa, na odcinku od Staropoznańskiej do nowego ronda, tworzyć będą dwie jezdnie, każda po siedem metrów szerokości. Pomiędzy nimi znajdzie się pas zieleni - informował włodarz. Powstanie tam także chodnik wraz ze ścieżką rowerową. Teren oświetlą nowoczesne latarnie typu LED. Projekt zakłada budową podziemnych instalacji. - Absolutną rewolucją nazwać można, to co zaplanowaliśmy na ulicy Górniczej - podkreślił Ryszard Brejza. Projektanci założyli bowiem całkowitą przebudowę układu komunikacyjnego przy wyjeździe z ul. Górniczej i Szymborskiej w kierunku ul. Andrzeja. Nowe rozwiązana mają poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu pojazdów. Powstaną tam również rozwiązania z myślą o rowerzystach. Zupełnie nowa ścieżka rowerowa zbudowana zostanie na odcinku Szymborskiej, pomiędzy Batorego a Kasztanową. Z myślą o rowerzystach skomunikowane zostanie z nią też przejście dla pieszych przy Szymborskiej (w kierunku na Szymborze). Ma to ułatwić dojazd do ulicy Kasztanowej. Nowa ścieżka rowerowa zbudowana powstanie też wzdłuż ulicy Górniczej, po stronie placu z pomnikiem. Ciągnąć się będzie od Poznańskiej w kierunku Rejonu Energetycznego do skrzyżowania z Batorego. Rozbudowa ulicy Glempa oraz przebudowa ul. Górniczej, wraz z wymianą podziemnych sieci i instalacji, będzie miejską inwestycją. Pochłonie nieco ponad 7 mln zł. Koszty po połowie pokryje budżet Inowrocławia i Fundusz Dróg Samorządowych. Równocześnie Powiat Inowrocławski poprowadzi budowę ronda u zbiegu Poznańskiej, Staszica, Glempa i Górniczej. - Tak zwane rondo turbinowe, pierwsze takie w Inowrocławiu, składać się będzie z wysepki i pięciometrowego pasa ruchu. Na ulicach przed wjazdem na rondo znajdować się będą pasy z góry kierujące w miejsce zjazdu. Także na terenie budowy ronda prowadzona będzie wymiana podziemnych instalacji, czyli sieci CO, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz telekomunikacyjnych - zaznaczył prezydent. Wloty ulic w rondo zostaną przebudowane, łącznie z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Staną tam też trzy nowe przystanki autobusowe. Przebiegające przy nich ścieżki rowerowe zostaną poprowadzone za wiatami tak, by rowerzyści nie stanowili zagrożenia dla pasażerów oczekujących na autobusy. - Nowe rozwiązania mają być przyjazne i bezpieczne dla korzystających z tych dróg. Przy projektowaniu braliśmy pod uwagę sugestie inowrocławian - dodaje prezydent. Budowa ronda pochłonie 7,5 mln zł. Połowę kosztów pokryje Fundusz Dróg Samorządowych, 26,7 proc. środków przekaże budżet Inowrocławia, a 23,3 proc. Urząd Marszałkowski.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska