https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak połączyć węzeł autostradowy Grudziądz z drogą krajową nr 55?

MARYLA RZESZUT
Prace związane z autostradą trwają już w podgrudziądzkich Rozgartach.  Tutaj przy brzegu Wisły powstaje przyczółek mostu.
Prace związane z autostradą trwają już w podgrudziądzkich Rozgartach. Tutaj przy brzegu Wisły powstaje przyczółek mostu. Fot. Piotr Bilski
Są trzy wersje drogi, która pobiegnie w rejonie Mniszka, od węzła na autostradzie A-1 do drogi krajowej nr 55. Którą wybrać? Współdecydować mogą grudziądzanie, podczas konsultacji społecznych w ratuszu.

Inwestorem tego trzykilometrowego odcinka, ważnego dla sieci komunikacyjnej miasta, jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, której przedstawiciele przyjadą do Grudziądza na konsultacje społeczne. Przedstawią trzy koncepcje przebiegu tej drogi i kwestie związane z ochroną środowiska.

Trzy wersje
- Są trzy możliwe wersje wykonania tej drogi, które zaprezentujemy. Na razie nie mamy dla mediów mapek tych wariantów, ale na spotkaniu pokazemy proponowane przebiegi drogi - zapowiada rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA Tomasz Okoński - mieszkańcy powinni przedstawić swoje zdanie, jaka wersja im odpowiada. Po wyborze trasy rozpoczną się bowiem wykupy gruntów i budynków. Dobrze więc, jeśli rolnicy i inni właściciele nieruchomości na tym terenie wybiorą najbardziej korzystną dla nich opcję. Teraz kompletujemy dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej. Dopiero mając tę decyzję, możemy rozpisać przetarg na projekt, a później wykonawcę drogi.

Rzecznik GDDKiA Tomasz Okoński nie precyzuje, kiedy rozpocznie się budowa. Wie natomiast, do kiedy na pewno musi się zakończyć: do końca 2011 roku, kiedy to ma być gotowy odcinek autostrady, biegnący koło Grudziądza.

Zapytają sąsiadów drogi
W konsultacjach uczestniczyć będą także przedstawiciele władz Grudziądza i Zarządu Dróg Miejskich ratusza oraz projektanci trasy.
Zwłaszcza mieszkańcy tej części miasta, gdzie pobiegnie droga od węzła autostradowego do "krajówki" nr 55, powinni przyjść na spotkanie do sali sesyjnej Urzędu Miejskiego na 2. piętrze, 23 kwietnia o godz. 16.00.

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacol
W dniu 15.04.2009 o 12:06, Gość napisał:

Te dywagacje to robienie wody z móżgu mieszkańcom. I tak trasa pójdzie śladem Rataja tylko że nie będzie to dwupasmowa droga dojazdowa do A1 tylko jednojezdniowa dróżka o szerokości 7 metrów.Ale nasze władze są zadowolone.Bo ktoś im zrobi coś za darmo.Tylko nie wiedzą że najtańszym kosztem. I kosztem jakości i wygody dojazdu do A1.


to zadzwoń do rzecxznika generalnej Dyrekcji i zapytaj czemu robia chałturę, wyłoży ci co i jak i cię zamuruje bop odważny jesteś na forum ale zadzwonić tam i sie przedstawic to bohatera nie ma
G
Gość
Te dywagacje to robienie wody z móżgu mieszkańcom. I tak trasa pójdzie śladem Rataja tylko że nie będzie to dwupasmowa droga dojazdowa do A1 tylko jednojezdniowa dróżka o szerokości 7 metrów.Ale nasze władze są zadowolone.Bo ktoś im zrobi coś za darmo.Tylko nie wiedzą że najtańszym kosztem. I kosztem jakości i wygody dojazdu do A1.
j
ja23
Hmmmm a czy ta droga nie ma iść po projektowanym śladzie III etapu Średnicówki? To po co te warianty? Konsultacje? Przecież już wiadomo jak ma isć... To może u nas przez miasto bedzie sła autostrada No wiecie GDDKiA wybuduje swoja droge a Miasto swoją
i
irenaS
W dniu 14.04.2009 o 19:59, Sceptyk napisał:

A dlatego pakuje, ponieważ wiążącym dokumentem pomiędzy stronami jest umowa na piśmie, a takiej nie ma. Zobacz, że nawet nie wiadomo jak poprowadzić tą trasę!!!! Przy takich negocjacjach ważne jest mocne i twarde stanowisko prezydenta, a nasz taki nie jest. Wystarczy spojrzeć na gruzy po Zakładach Mięsnych czy "plac budowy" pod Alfę. W innych miastach galerie powstają, tylko u nas podobno nie, bo kryzys. A to wina prezydenta, że nie naciska na inwestora. Przy budowie tego odcinka na razie są tylko słowa, nic nie ma na piśmie, dlatego się martwię. Bo tego trzeba pilnować a Malinowski z Sikorą nie potrafią niczego doprowadzić do końca. Nazywaj to obsesją, ale jeżeli to zawalimy to będzie dramat.


przecież po to są konsultacje z mieszkańcami żeby ustalić najlepszy przebieg trasy i nie komplikuj sprawy
S
Sceptyk
W dniu 14.04.2009 o 18:02, ulka napisał:

przecież to nie Malinowksi czy Sikora robi tylko Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i rzecznik dyrekcji sie wypowiada wic po cholere tu pakujesz malinowksiego czy Sikorę obsesję masz czy co



A dlatego pakuje, ponieważ wiążącym dokumentem pomiędzy stronami jest umowa na piśmie, a takiej nie ma. Zobacz, że nawet nie wiadomo jak poprowadzić tą trasę!!!! Przy takich negocjacjach ważne jest mocne i twarde stanowisko prezydenta, a nasz taki nie jest. Wystarczy spojrzeć na gruzy po Zakładach Mięsnych czy "plac budowy" pod Alfę. W innych miastach galerie powstają, tylko u nas podobno nie, bo kryzys. A to wina prezydenta, że nie naciska na inwestora. Przy budowie tego odcinka na razie są tylko słowa, nic nie ma na piśmie, dlatego się martwię. Bo tego trzeba pilnować a Malinowski z Sikorą nie potrafią niczego doprowadzić do końca. Nazywaj to obsesją, ale jeżeli to zawalimy to będzie dramat.
j
jacek
W dniu 14.04.2009 o 12:25, kolszak napisał:

"Są trzy możliwe wersje wykonania tej drogi, które zaprezentujemy. Na razie nie mamy dla mediów mapek tych wariantów, ale na spotkaniu pokazemy proponowane przebiegi drogi"czyli nie ma zadnej wersji jak nie ma mapek bo co prezydent sobie uroil w glowie te 3 warianty? smieszni sa Ci goscie w stylu Sikora Malinowski itd...


co to mają prezydenci do tego? wypowiada się rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Austostrad a ty jak w maoku ciągle o Wisniewskim i Sikorze - bo ci przeszkadza że za ich kadencji cos się zrobi?
u
ulka
W dniu 14.04.2009 o 09:35, Sceptyczny napisał:

Dopóki nie zobaczę, nie uwierzę. Przykro mi bardzo ale patrząc na ostatnie lata rządów pana Malinowskiego i Sikory to nie potrafię zaufać „na gębę”, że coś w Grudziądzu powstanie, dopóki nie zobaczę na własne oczy gotowego obiektu. Przypomnijcie sobie inne inwestycje, który w Grudziądzu miały powstać, jak np. remont basenów w Tarpnie i na Kalinkowej, galeria Alfa i galeria po Zakładach Mięsnych, tor kolarski czy tramwaj na Lotnisko. I gdzie te „obiecane” inwestycje?


przecież to nie Malinowksi czy Sikora robi tylko Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i rzecznik dyrekcji sie wypowiada wic po cholere tu pakujesz malinowksiego czy Sikorę obsesję masz czy co
G
Gość
Trzy warianty? przecież wiadomo któredy ma iść droga.Śladem Rataja...chyba że po drodze są działki jakichś zaprzyjaźnionych osób które przy okazji warto by tym gospodarskim sposobem sprzedać państwu po niezykle korzystnej cenia. Obym sie mylił.
Jerśli nie wierzycie że takie rzeczy są możliwe to proszę śledzić wątek o budowie mostu w \Toruniu gdzie jakimś cudem droga do mostu ma prowadzić przez tereny fabryczne osób zaprzyjaźnionych z ratuszem. I tym samym droga ma kuriozalny kształt zamiast prowadzić prosto i najtańsza i najkrószą drogą.I na nic protesty.
k
kolszak
"Są trzy możliwe wersje wykonania tej drogi, które zaprezentujemy. Na razie nie mamy dla mediów mapek tych wariantów, ale na spotkaniu pokazemy proponowane przebiegi drogi"

czyli nie ma zadnej wersji jak nie ma mapek bo co prezydent sobie uroil w glowie te 3 warianty? smieszni sa Ci goscie w stylu Sikora Malinowski itd...
S
Sceptyczny
Dopóki nie zobaczę, nie uwierzę. Przykro mi bardzo ale patrząc na ostatnie lata rządów pana Malinowskiego i Sikory to nie potrafię zaufać „na gębę”, że coś w Grudziądzu powstanie, dopóki nie zobaczę na własne oczy gotowego obiektu. Przypomnijcie sobie inne inwestycje, który w Grudziądzu miały powstać, jak np. remont basenów w Tarpnie i na Kalinkowej, galeria Alfa i galeria po Zakładach Mięsnych, tor kolarski czy tramwaj na Lotnisko. I gdzie te „obiecane” inwestycje?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska