Jak prowadzić salon fryzjerski lub kosmetyczny w czasach koronawirusa?

Anna Hutek
Anna Hutek
Jeszcze kilka tygodni temu umówienie się na wizytę do ulubionej kosmetyczki czy fryzjera wiązało się z rezerwacją terminu z minimum kilkudniowym wyprzedzeniem. Teraz właściciele salonów o takich kolejkach mogą tylko pomarzyć. Z powodu ogólnopolskich obostrzeń na wszystkich drzwiach salonów urody, barberów czy salonów fryzjerskich znajdziemy tabliczkę z napisem “Zamknięte”. A właściciele branż usługowych liczą straty. Jak przetrwać trudny okres związany z pandemią koronawirusa? Jak efektywnie wykorzystać czas, tak żeby mieć do czego wracać? Przygotowaliśmy dla Was praktyczne porady, które już dziś możecie wdrożyć w życie Waszych salonów.

Inwestuj w siebie

Jeżeli spędzasz całe dnie w domu na zamartwianiu się obecną sytuacją, definitywnie pora z tym skończyć! Czas zakasać rękawy i wykorzystać wolne dni na naukę! Internet to nieprzebrane źródło wiedzy, wystarczy włączyć komputer i poszukać informacji. Oto lista kilku przykładów, z których warto skorzystać:

  • Blogi eksperckie. Śledź najnowsze trendy obowiązujące w tym sezonie, poznaj opinie ekspertów na temat najlepszych narzędzi do pracy, dowiedz się jak wyposażyć salon i na jakie zabiegi stawiają klienci w 2020 roku. Po prostu sprawdź co w trawie piszczy i bądź na bieżąco, nie daj się wyprzedzić konkurencji!
  • Filmy instruktażowe. Człowiek uczy się całe życie, ta zasada dotyczy również branży beauty. Szperając w internecie na pewno natkniesz się na mnóstwo ciekawej wiedzy prezentowanej w przystępnych treściach wideo.
  • Fora internetowe, grupy na Facebooku. Masz pytania? Chcesz wiedzieć co myślą i jak w trudnej sytuacji radzą sobie koledzy i koleżanki z branży? Dołącz do grup na Facebooku, to doskonałe źródło wiedzy i inspiracji. Na forach internetowych roi się od nurtujących Cię tematów oraz odpowiedzi na pytania, na które sam nawet byś nie wpadł!
  • Szkolenia online. To idealne rozwiązania dla osób początkujących. Jeśli od dawna chodziło Ci po głowie rozpoczęcie swojej przygody na przykład z makijażem albo stylizacją paznokci to idealny moment. W internecie znajdziesz szeroką ofertę kursów i szkoleń online, które są obecnie niezwykle popularne. Inwestycja w samorozwój to pierwszy krok do podjęcia wymarzonej pracy!

Czas domowej kwarantanny nie musi zostać zmarnowany na wielogodzinne wgapianie się w ekran telewizorów czy komputerów. To doskonały moment na poszerzanie swoich umiejętności oraz podjęcie nowych wyzwań.

Moc social mediów

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że obecnie social media, to jedno z najpotężniejszych źródeł inspiracji. Dodatkowo skuteczne profile na portalach takich jak Facebook, Instagram czy nawet YouTube to nieograniczona możliwość promocji i reklamy Twojego biznesu. Oto sposoby nasze pomysły na wykorzystanie social mediów:

  • Relacje live. Zaplanuj relacje live na swoim Instagramie i Facebooku. Daj swoim klientkom możliwość zadania pytań, opowiedz o najnowszych trendach oraz inspiracjach. To świetny sposób na budowanie bezpośredniej relacji z klientem.
  • Szkolenia online. W swojej branży działasz od lat i nieskromnie mówiąc możesz się pochwalić ogromną wiedzą i doświadczeniem? Wspaniale! Stwórz filmiki instruktażowe we własnym domu. Na pewno wiele Twoich klientów obecnie zmaga się z problemem koszmarnych odrostów, zarówno tych na włosach jak i paznokciach hybrydowych. Pokaż im jak bezpiecznie mogą wykonać te zabiegi w domu, tak by przy okazji nie zniszczyć Twojej pracy.
  • Sprzedaż online. Wiele salonów, oprócz świadczenia standardowych usług w swojej ofercie posiada również sprzedaż kosmetyków, np. Do stylizacji włosów czy brody. Warto przypomnieć klientom o takiej możliwości zakupów online.
  • Regularna publikacja postów. Na pewno w Twoim telefonie kryje się mnóstwo zdjęć upamiętniające najlepsze stylizacje. Warto się nimi pochwalić, a jednocześnie przypomnieć o sobie klientom. Jeśli zajmujesz się stylizacją paznokci, ćwicz malowanie wzorów, a swoje prace pokaż światu. Kochasz tworzyć piękne makijaże lub fryzury? Może do wspólnej zabawy namówisz swoich domowników? To wspaniały pomysł na spędzenie czasu z mamą czy córką.

Wirtualny świat daje nam mnóstwo możliwości, dzięki którym możemy się rozwijać oraz dzielić swoją pasją. Jeśli brak Ci pomysłów jak skutecznie wykorzystać jego potencjał odezwij się do nas. Zespół mediaPPG z chęcią doradzi Ci oraz pomoże stworzyć plan, dzięki któremu skutecznie wypromujemy Twoją firmę, nawet w tych trudnych czasach.

Bezrobocie wzrosło przez epidemię koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: Jak prowadzić salon fryzjerski lub kosmetyczny w czasach koronawirusa? - Strefa Biznesu

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotrek

Witam, prowadzę mały zakład fryzjerski. Szukam informacji odnośnie przepisów zwiazanych z odkażaniem salonów: czy są jakieś wymagania jakimi środkami dezynfekcyjnymi trzeba to robić? Na sklepmedyczny.store znalazłem różne środki odkażające. Proszę o radę czy któreś z nich są odpowiednie?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3