Biznes Trendy 2021 za nami! "To co było już nie wróci". Przedsiębiorcy z Kujaw i Pomorza odważnie patrzą w przyszłość [zdjęcia]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Tegoroczna edycja Biznes Trendy poruszyła kwestie nowej rzeczywistości biznesowej, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii koronawirusa. Przedsiębiorcy podzielili się doświadczeniami w organizacji firmy. Nie zabrakło też prezentacji trendów w biznesie na przykładzie doświadczeń konkretnych marek.
Tegoroczna edycja Biznes Trendy poruszyła kwestie nowej rzeczywistości biznesowej, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii koronawirusa. Przedsiębiorcy podzielili się doświadczeniami w organizacji firmy. Nie zabrakło też prezentacji trendów w biznesie na przykładzie doświadczeń konkretnych marek. Nadesłane/Pracodawcy Pomorza i Kujaw
W Bydgoszczy przedsiębiorcy spotkali się na czwartej edycji konferencji Biznes Trendy (23 września). To miejsce networkingu i rozmów z ekspertami - przede wszystkim o zmianach rynkowych, które wpływają na strategię biznesową. Biznes Trendy dostarczają też informacje o dobrych praktykach związanych z marketingiem, prawem, finansami i organizacją firmy.

Organizatorami wydarzenia są Pracodawcy Pomorza i Kujaw oraz Agencja Marketingowa Tandem.

Jak dostosować biznes do nowych realiów rynkowych?

Tegoroczna edycja poruszyła kwestie nowej rzeczywistości biznesowej, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii koronawirusa. Przedsiębiorcy podzielili się doświadczeniami w organizacji firmy. Nie zabrakło też prezentacji trendów w biznesie na przykładzie doświadczeń konkretnych marek.

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa zrewolucjonizowała świat i wymusiła szereg zmian w przedsiębiorstwach. Na scenie Biznes Trendy wystąpiło kilkunastu ekspertów ze świata nauki i biznesu, którzy podsumowali ostatnie miesiące oraz postarali się odpowiedzieć na pytanie: jak dostosować biznes do nowych realiów rynkowych?

Dr inż. Jacek Kotarbiński, wymieniony w rankingu 65 Polskich Osobistości Marketingu 2021, przygotowanym przez Widoczni.com, udowodnił, jak silnie COVID-19 wpłynął na zachowania konsumenckie: - Mamy teraz do czynienia z nowym typem klienta. Jest niepewny jutra. Wykazuje nowe zachowania online. Jest wrażliwy na cenę, ale mocno zwraca uwagę na wrażliwość marki. Ceni empatię. Taki klient potrzebuje indywidualnego podejścia, a nie bombardujących z wszystkich stron narzędzi promocyjnych. Dlatego dzisiaj przedsiębiorcy powinni mocniej konkurować jakością obsługi klienta. Jakie to wyznacza trendy w dzisiejszym świecie zdominowanym przez technologię? Firmy będą rozwijać się w oparciu o sztuczną inteligencję i internet rzeczy. Będą starały się zagwarantować dostępność danych wszędzie i na wszystkim. Bo klient oczekuje dziś te mobilności. A marketer przyszłości, który będzie chciał sprostać tym oczekiwaniom, powinien łączyć kompetencje humanisty i inżyniera.

Marta Marczak z PwC Polska zwróciła uwagę na to, że w tym trudnym pandemicznym czasie marki powinny być budowane w oparciu o lojalność: - Obecnie, jako cywilizacja, mierzymy się z zupełnie nowym wyzwaniem – jesteśmy w momencie próby naszej wiedzy i solidarności.

Doświadczenie pandemii COVID-19 już odcisnęło piętno na wielu aspektach życia i biznesu.

Nasz świat składa się z opowieści, każdego dnia ludzie opowiadają sobie życie nadając mu sens. Bogactwo narracji tworzy kulturę, w której jesteśmy zanurzeni. Jej częścią są także marki, one również snują swoje historie – jeżeli robią to w sposób ciekawy, wiarygodny i poruszający, taki który dotyka tego co dla ludzi ważne, mają szanse nawiązać z nimi relacje - przekonywała Marta Marczak.

Biznes, który chce się rozwijać, musi wdrożyć narzędzia, które połączą świat fizyczny z cyfrowym

Krzysztof Marzec z Deva Group pokazał narzędzia Google, które te zadania mogą znacząco ułatwić. Zwrócił uwagę na potrzebę dostosowania działań marketingowych do komunikacji mobilnej. Udowodnił, że personalizacja reklamy to już konieczność. Tak samo, jak obecność na YouTube i w wyszukiwarce Google. To tylko część narzędzi, których oczekuje dziś od rynku generacja Z.

Kolejni eksperci pokazali perspektywę wyzwań, przed którymi stoją przedsiębiorcy. Ład klimatyczny, transformacja energetyczna, zabezpieczenie eksportu, zarządzanie ryzykiem prawnym, motywowanie pracowników, dbanie o relacje biznesowe, ale też o komunikację i przetwarzanie danych w internecie – to główne z nich.

Maciej Orłoś – prowadzący konferencję Biznes Trendy 2021 – podsumował tę dyskusję krótko – "To co było już nie wróci. Biznes, który chce się rozwijać, musi budować marki i wdrożyć narzędzia, które połączą świat fizyczny z cyfrowym. I zauważą w tym wszystkim potrzeby człowieka".

Wysokie ceny gazu. Gazprom szantażuje Europę.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Tak, to co bylo, juz nie wroci, jak chcecie dobrych pracowników, to oprocz wymagan i kilkuetapowych rozmow kwalifikacyjnych, nauczcie sie placic, bo za najnizsza krajowa, bedziecie sobie sami ppracowac.
Dodaj ogłoszenie