W badaniu padło pytanie, za co rolnicy cenią pracowników ARiMR?
- ponad 85% za fachowość pracowników;
- 80% za możliwość kontaktu telefonicznego z biurami powiatowymi i oddziałami regionalnymi;
- ponad 75% dostępność placówek;
- 74% za możliwość złożenia wniosku przez internet.
Co wiemy o badaniu na temat zadowolenia rolników z ARiMR?
Badanie zrealizowane zostało w okresie sierpień - grudzień 2020 r. przez konsorcjum firm: Grupa BST i EU-Consult na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Przeprowadzono je w całej Polsce na reprezentatywnej próbie mieszkańców wsi. ARiMR zaznacza, że w stosunku do roku poprzedniego spadła liczba osób niezadowolonych z pracy agencji.
Cyfryzacja w ARiMR na plus
Oprócz wspomnianych wysokich kompetencji pracowników, dobrego kontaktu telefonicznego i godzin otwarcia placówek, Agencja doceniana jest za sprawnie przeprowadzaną cyfryzację. Beneficjenci pozytywnie oceniają możliwość złożenia wniosku przez aplikację eWniosekPlus (ponad 74% wskazań „bardzo dobrze” i „dobrze”), łatwość jej obsługi (68%), a także przejrzystość i łatwość zrozumienia wniosku o wsparcie w ramach PROW 2014-2020 (66%).
To też może Cię zainteresować
Według agencji takie wyniki świadczą o "coraz powszechniejszej na wsi wiedzy o internecie i coraz większej swobodzie poruszania się rolników w cyfrowej rzeczywistości". Niewątpliwie - zwłaszcza młodsze pokolenie producentów rolnych - nie wyobraża sobie prowadzenia gospodarstwa bez korzystania z sieci. Znacznie zmniejsza liczbę wizyt, które trzeba złożyć w biurach i urzędach, oszczędza czas.
Zdaniem agencji płatniczej "duży wpływ na tak dobrą sytuację ma zaangażowanie pracowników Agencji – informatyków, którzy stworzyli przyjazną i intuicyjną aplikację, ekspertów odpowiedzialnych za szkolenia z jej obsługi czy pracowników biur powiatowych służących pomocą techniczną przy wypełnianiu wniosku na miejscu".
ARiMR: Jednocześnie chcemy zapewnić, że ARiMR będzie kontynuowała cyklicznie szkolenia dla rolników, które upowszechniają wiedzę o tym, jak korzystać z informatycznych narzędzi ARiMR.
Kolejne przytoczone wskaźniki dotyczą znajomości strony internetowej www.arimr.gov.pl - ok. 96% ankietowanych ją zna, a 80% z nich pozytywnie ocenia funkcjonowanie portalu.
Co rolnicy zmieniliby w pracy ARiMR?
Cyfryzacja cyfryzacją, jednak badanie pokazało, że zarówno mieszkańcy obszarów wiejskich, jak i sami rolnicy informacje o działalności ARiMR chcieliby pozyskiwać przede wszystkim bezpośrednio od pracowników ARiMR w placówkach agencji (odpowiednio: ok. 30% i ok. 44%) oraz ze strony internetowej ARiMR (odpowiednio: blisko 26 proc. i blisko 38 proc.).
Poza mnóstwem dobrych stron, jakimi chwali się ARiMR, są obszary do poprawy. Co zatem rolnicy zmieniliby w funkcjonowaniu Agencji? "Respondenci wskazywali potrzebę
- szerszego rozpowszechniania informacji o jej ofercie;
- bliższą współpracę z gminą;
- powszechniejsze udzielanie konsultacji indywidualnych".
Jak Wy oceniacie pracę ARiMR, za co doceniacie, a co chcielibyście zmienić? Zapraszamy do dzielenia się spostrzeżeniami w komentarzach lub mailowo: [email protected]
