1 z 15
Przewijaj galerię w dół
Punkt informacyjno-podawczy przed Urzędem Marszałkowskim w...
fot. fot. archiwum/Andrzej Goiński dla UMWKP

Punkt informacyjno-podawczy przed Urzędem Marszałkowskim w Toruniu działa od kwietnia.

Interesanci i interesariusze marszałkowskiej administracji dostarczający korespondencję i dokumenty w formie papierowej obsługiwani są w punkcie informacyjno-podawczym w pawilonie przed Urzędem Marszałkowskim. Na czas epidemii zalecany kontakt z pracownikami odbywa się głównie drogą elektroniczną i telefonicznie.

Sprawdźcie dalej, jak działają poszczególne urzędy...

2 z 15
Urząd Miasta w Bydgoszczy i podległe mu jednostki - jak...
fot. Pixabay.com/archiwum

Urząd Miasta w Bydgoszczy i podległe mu jednostki - jak działają podczas epidemii
Od 12 października br. wprowadzono zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Stanu Cywilnego.

- Prosimy o załatwianie spraw elektronicznie bądź przez telefon. Do dyspozycji mieszkańców jest infolinia USC. Pozostałe wydziały obsługujące mieszkańców działają bez zmian - podaje urząd. - Od 12 października w Urzędzie Stanu Cywilnego wprowadziliśmy ograniczenia w bezpośredniej obsłudze mieszkańców.

Osobiście przyjmowane będą wyłącznie sprawy pilne:
- rejestracja zgonów,
- uznania ojcostwa noworodków.

W pozostałych sprawach należy składać wnioski drogą elektroniczną e-puap. Wszelkie inne sprawy po umówieniu telefonicznym, według zakresu spraw:
- Stanowiska ds. małżeństw - (52) 58-58-673, (52) 58-58-674,
- Stanowiska ds. urodzeń - (52) 58-58-672, (52) 58-58-679,
- Stanowiska ds. zgonów - (52) 58-58-675, 58-58-676,
- Stanowiska ds. archiwum i wzmianek marginesowych - (52) 58-58 -677, (52) 58-58-678 (odpisy aktów stanu cywilnego),
- Sprostowania, uzupełnienia aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, powrót do nazwiska osoby rozwiedzionej, zmiana nazwiska, nadanie nazwiska męża matki, uznania ojcostwa  dzieci już zarejestrowanych - (52) 58-58-671, (52) 58-58-693.

W razie pytań lub wątpliwości należy kontaktować się telefonicznie - infolinia USC Bydgoszcz: 52 58 58 400 lub e-mail [email protected].

3 z 15
Urząd Miasta w Toruniu - jak działa podczas epidemii...
fot. archiwum/Polska Press

Urząd Miasta w Toruniu - jak działa podczas epidemii
W jego działalności nic się nie zmieniło.

Jak podaje Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik Prezydenta Miasta Torunia, obecnie bezpośrednia obsługa interesantów prowadzona jest we wszystkich działach Urzędu Miasta Torunia.

Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godz. 7.30 – 15.30 oraz w Referacie Zgonów USC dodatkowo w soboty w godz. 8.00 – 12.00.

Obowiązuje zasada wcześniejszego umawiania się (system kolejkowy, telefonicznie) na konkretny termin, za wyjątkiem USC – Referat zgonów, kas i PIUM przy ul. Grudziądzkiej 126 b oraz ul. Wały gen. Sikorskiego 8.

W 6 miejscach za ruch interesantów odpowiada ochrona (ul. Wały gen. Sikorskiego 8, ul. Wały gen. Sikorskiego 25, ul. Grudziądzka 126 b, ul. Batorego 38/40, ul. Fałata 39, ul. Bydgoska 5), natomiast w 6 miejscach za ruch interesantów odpowiadają dyrektorzy poszczególnych działów: ul. Wały gen. Sikorskiego 10, ul. Wały gen. Sikorskiego 12, ul. Podmurna 2/2A, ul. Sz. Chełmińska 27, ul. Legionów 220, ul. Legionów 70/76.

W każdym miejscu obsługi prowadzony jest rejestr interesantów, ponadto każdemu wchodzącemu do budynku mierzona jest temperatura.

Dla potrzeb interesantów w 4 lokalizacjach, tj. ul. Batorego 38/40, ul. Grudziądzka 126 b, ul. Wały gen. Sikorskiego 25 i ul. Fałata 39 ustawione są namioty dla oczekujących.

Również na okres jesienno–zimowy wewnątrz budynków: przy ul. Batorego 38/40, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, ul. Wały gen. Sikorskiego 25, ul. Grudziądzkiej 126 b, Bydgoskiej 5 oraz ul. Fałata 39 na parterze przygotowano, z zachowaniem bezpiecznego dystansu społecznego, miejsca dla oczekujących interesantów.

Przy bezpośredniej obsłudze interesantów stosowane są środki bezpieczeństwa:
- Obsługa interesantów odbywa się tylko i wyłącznie na wyznaczonych stanowiskach,
- Stanowiska wyposażone są w przegrody z plexi oraz pachołki oddzielające strefę obsługi interesantów,
- Środki ochrony osobistej:
-> pracownicy obsługujący interesantów (maseczki, przyłbice, rękawiczki jednorazowe, płyny do dezynfekcji rąk);
-> interesanci mają dezynfekowane ręce oraz wyposażani są w rękawiczki jednorazowe (maseczki – w przypadku braku).

4 z 15
Urząd Miasta we Włocławku - jak działa podczas pandemii...
fot. archiwum/Polska Press

Urząd Miasta we Włocławku - jak działa podczas pandemii

- Pracujemy w trybie określonym zarządzeniem prezydenta z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie określenia ograniczeń w wykonywaniu zadań przez Urząd Miasta Włocławek w stanie epidemii - podaje Bartłomiej Kucharczyk, kierownik Referatu Dialogu Społecznego UM we Włocławku. - Oczywiście analizujemy sytuację w kontekście wprowadzenia ewentualnych zmian biorąc pod uwagę rozporządzenia rządowe.

Obsługa klientów związana z osobistą wizytą w urzędzie odbywa się po uprzednim ustaleniu terminu i miejsca spotkania, pod numerem telefonu wskazanym przy poszczególnych sprawach oraz przy zachowaniu wymogów sanitarnych - chodzi głównie o nakaz zakrycia ust i nosa.

Interesant dodatkowo wchodząc do budynku urzędu jest zobowiązany do dezynfekcji rąk i zachowania bezpiecznej odległości od innych osób. Urzędnik bezpośrednio obsługujący interesanta będzie właściwie wyposażony w środki ochrony.

Interesant zobligowany jest do stosowania się do wytycznych pracownika urzędu, tak aby zapewnić realizację przepisu określającego, że dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi.

W celu załatwienia spraw w pierwszej kolejności prosimy o korzystanie z komunikacji elektronicznej. Kontakt e-mail oraz numery telefonów dostępne pod adresem: http://www.wloclawek.pl/pl/artykul/160/631/lista-telefonow-i-adresow-email-samodzielnych-komorek-urzedu-miasta-wloclawek.

Pisma można także składać poprzez platformę ePUAP pod adresem: www.epuap.gov.pl. Do złożenia wniosku niezbędny jest profil zaufany lub autoryzacja za pomocą bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w Urzędzie lub pocztą tradycyjną za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Dokumenty można także pozostawić w skrytce podawczej (urnie), która znajduje się przy wejściu do budynku Urzędu Miasta przy Zielonym Rynku 11/13. W tym przypadku bez uzyskania potwierdzenia nadania. Potwierdzenie złożenia dokumentu można uzyskać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

Kasy Urzędu są czynne w poniedziałki, środy i czwartki od godziny 7:45 do godziny 14:30, we wtorek od godziny 7:45 do godziny 16:00, w piątek od godziny 7:45 do godziny 13:00.

Płatności można też dokonać przelewem na konta. Informacja o numerach kont dostępna jest pod adresem www.bip.um.wlocl.pl w zakładce „Numery kont bankowych UM”.

Szczegóły funkcjonowania włocławskiego ratusza można znaleźć na stronie: https://bip.um.wlocl.pl/materialy-informacyjne-o-zasadach-pracy-urzedu-miasta-wloclawek.

Pozostało jeszcze 10 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Twarde Pierniki krok bliżej play off! Tak kibicowaliście koszykarzom - Galeria

NOWE
Twarde Pierniki krok bliżej play off! Tak kibicowaliście koszykarzom - Galeria

Kolejny fenomenalny mecz GKM Grudziądz. Zwycięstwo i fotel lidera PGE Ekstraligi!

Kolejny fenomenalny mecz GKM Grudziądz. Zwycięstwo i fotel lidera PGE Ekstraligi!

Zobacz również

Aktywny wypoczynek na początek weekendu. Parkrun Bydgoszcz - mamy zdjęcia z 26.04

Aktywny wypoczynek na początek weekendu. Parkrun Bydgoszcz - mamy zdjęcia z 26.04

Kolejny fenomenalny mecz GKM Grudziądz. Zwycięstwo i fotel lidera PGE Ekstraligi!

Kolejny fenomenalny mecz GKM Grudziądz. Zwycięstwo i fotel lidera PGE Ekstraligi!