1 z 15
Przewijaj galerię w dół
Punkt informacyjno-podawczy przed Urzędem Marszałkowskim w...
fot. fot. archiwum/Andrzej Goiński dla UMWKP

Punkt informacyjno-podawczy przed Urzędem Marszałkowskim w Toruniu działa od kwietnia.

Interesanci i interesariusze marszałkowskiej administracji dostarczający korespondencję i dokumenty w formie papierowej obsługiwani są w punkcie informacyjno-podawczym w pawilonie przed Urzędem Marszałkowskim. Na czas epidemii zalecany kontakt z pracownikami odbywa się głównie drogą elektroniczną i telefonicznie.

Sprawdźcie dalej, jak działają poszczególne urzędy...

2 z 15
Urząd Miasta w Bydgoszczy i podległe mu jednostki - jak...
fot. Pixabay.com/archiwum

Urząd Miasta w Bydgoszczy i podległe mu jednostki - jak działają podczas epidemii
Od 12 października br. wprowadzono zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Stanu Cywilnego.

- Prosimy o załatwianie spraw elektronicznie bądź przez telefon. Do dyspozycji mieszkańców jest infolinia USC. Pozostałe wydziały obsługujące mieszkańców działają bez zmian - podaje urząd. - Od 12 października w Urzędzie Stanu Cywilnego wprowadziliśmy ograniczenia w bezpośredniej obsłudze mieszkańców.

Osobiście przyjmowane będą wyłącznie sprawy pilne:
- rejestracja zgonów,
- uznania ojcostwa noworodków.

W pozostałych sprawach należy składać wnioski drogą elektroniczną e-puap. Wszelkie inne sprawy po umówieniu telefonicznym, według zakresu spraw:
- Stanowiska ds. małżeństw - (52) 58-58-673, (52) 58-58-674,
- Stanowiska ds. urodzeń - (52) 58-58-672, (52) 58-58-679,
- Stanowiska ds. zgonów - (52) 58-58-675, 58-58-676,
- Stanowiska ds. archiwum i wzmianek marginesowych - (52) 58-58 -677, (52) 58-58-678 (odpisy aktów stanu cywilnego),
- Sprostowania, uzupełnienia aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, powrót do nazwiska osoby rozwiedzionej, zmiana nazwiska, nadanie nazwiska męża matki, uznania ojcostwa  dzieci już zarejestrowanych - (52) 58-58-671, (52) 58-58-693.

W razie pytań lub wątpliwości należy kontaktować się telefonicznie - infolinia USC Bydgoszcz: 52 58 58 400 lub e-mail [email protected].

3 z 15
Urząd Miasta w Toruniu - jak działa podczas epidemii...
fot. archiwum/Polska Press

Urząd Miasta w Toruniu - jak działa podczas epidemii
W jego działalności nic się nie zmieniło.

Jak podaje Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik Prezydenta Miasta Torunia, obecnie bezpośrednia obsługa interesantów prowadzona jest we wszystkich działach Urzędu Miasta Torunia.

Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godz. 7.30 – 15.30 oraz w Referacie Zgonów USC dodatkowo w soboty w godz. 8.00 – 12.00.

Obowiązuje zasada wcześniejszego umawiania się (system kolejkowy, telefonicznie) na konkretny termin, za wyjątkiem USC – Referat zgonów, kas i PIUM przy ul. Grudziądzkiej 126 b oraz ul. Wały gen. Sikorskiego 8.

W 6 miejscach za ruch interesantów odpowiada ochrona (ul. Wały gen. Sikorskiego 8, ul. Wały gen. Sikorskiego 25, ul. Grudziądzka 126 b, ul. Batorego 38/40, ul. Fałata 39, ul. Bydgoska 5), natomiast w 6 miejscach za ruch interesantów odpowiadają dyrektorzy poszczególnych działów: ul. Wały gen. Sikorskiego 10, ul. Wały gen. Sikorskiego 12, ul. Podmurna 2/2A, ul. Sz. Chełmińska 27, ul. Legionów 220, ul. Legionów 70/76.

W każdym miejscu obsługi prowadzony jest rejestr interesantów, ponadto każdemu wchodzącemu do budynku mierzona jest temperatura.

Dla potrzeb interesantów w 4 lokalizacjach, tj. ul. Batorego 38/40, ul. Grudziądzka 126 b, ul. Wały gen. Sikorskiego 25 i ul. Fałata 39 ustawione są namioty dla oczekujących.

Również na okres jesienno–zimowy wewnątrz budynków: przy ul. Batorego 38/40, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, ul. Wały gen. Sikorskiego 25, ul. Grudziądzkiej 126 b, Bydgoskiej 5 oraz ul. Fałata 39 na parterze przygotowano, z zachowaniem bezpiecznego dystansu społecznego, miejsca dla oczekujących interesantów.

Przy bezpośredniej obsłudze interesantów stosowane są środki bezpieczeństwa:
- Obsługa interesantów odbywa się tylko i wyłącznie na wyznaczonych stanowiskach,
- Stanowiska wyposażone są w przegrody z plexi oraz pachołki oddzielające strefę obsługi interesantów,
- Środki ochrony osobistej:
-> pracownicy obsługujący interesantów (maseczki, przyłbice, rękawiczki jednorazowe, płyny do dezynfekcji rąk);
-> interesanci mają dezynfekowane ręce oraz wyposażani są w rękawiczki jednorazowe (maseczki – w przypadku braku).

4 z 15
Urząd Miasta we Włocławku - jak działa podczas pandemii...
fot. archiwum/Polska Press

Urząd Miasta we Włocławku - jak działa podczas pandemii

- Pracujemy w trybie określonym zarządzeniem prezydenta z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie określenia ograniczeń w wykonywaniu zadań przez Urząd Miasta Włocławek w stanie epidemii - podaje Bartłomiej Kucharczyk, kierownik Referatu Dialogu Społecznego UM we Włocławku. - Oczywiście analizujemy sytuację w kontekście wprowadzenia ewentualnych zmian biorąc pod uwagę rozporządzenia rządowe.

Obsługa klientów związana z osobistą wizytą w urzędzie odbywa się po uprzednim ustaleniu terminu i miejsca spotkania, pod numerem telefonu wskazanym przy poszczególnych sprawach oraz przy zachowaniu wymogów sanitarnych - chodzi głównie o nakaz zakrycia ust i nosa.

Interesant dodatkowo wchodząc do budynku urzędu jest zobowiązany do dezynfekcji rąk i zachowania bezpiecznej odległości od innych osób. Urzędnik bezpośrednio obsługujący interesanta będzie właściwie wyposażony w środki ochrony.

Interesant zobligowany jest do stosowania się do wytycznych pracownika urzędu, tak aby zapewnić realizację przepisu określającego, że dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi.

W celu załatwienia spraw w pierwszej kolejności prosimy o korzystanie z komunikacji elektronicznej. Kontakt e-mail oraz numery telefonów dostępne pod adresem: http://www.wloclawek.pl/pl/artykul/160/631/lista-telefonow-i-adresow-email-samodzielnych-komorek-urzedu-miasta-wloclawek.

Pisma można także składać poprzez platformę ePUAP pod adresem: www.epuap.gov.pl. Do złożenia wniosku niezbędny jest profil zaufany lub autoryzacja za pomocą bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w Urzędzie lub pocztą tradycyjną za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Dokumenty można także pozostawić w skrytce podawczej (urnie), która znajduje się przy wejściu do budynku Urzędu Miasta przy Zielonym Rynku 11/13. W tym przypadku bez uzyskania potwierdzenia nadania. Potwierdzenie złożenia dokumentu można uzyskać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

Kasy Urzędu są czynne w poniedziałki, środy i czwartki od godziny 7:45 do godziny 14:30, we wtorek od godziny 7:45 do godziny 16:00, w piątek od godziny 7:45 do godziny 13:00.

Płatności można też dokonać przelewem na konta. Informacja o numerach kont dostępna jest pod adresem www.bip.um.wlocl.pl w zakładce „Numery kont bankowych UM”.

Szczegóły funkcjonowania włocławskiego ratusza można znaleźć na stronie: https://bip.um.wlocl.pl/materialy-informacyjne-o-zasadach-pracy-urzedu-miasta-wloclawek.

Pozostało jeszcze 10 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Nieszawa świętowała na nowym placu. Święto Miasta 2025. Zdjęcia

Nieszawa świętowała na nowym placu. Święto Miasta 2025. Zdjęcia

Szalona końcówka ostatniego ligowego meczu Elany Toruń - zdjęcia z meczu i trybun

Szalona końcówka ostatniego ligowego meczu Elany Toruń - zdjęcia z meczu i trybun

Tak było na ceremonii otwarcia zawodów motorowodnych w Żninie. Mamy zdjęcia

Tak było na ceremonii otwarcia zawodów motorowodnych w Żninie. Mamy zdjęcia

Zobacz również

Zawisza Bydgoszcz ponownie lepszy od Wdy Świecie. Mamy zjęcia z meczu i trybun

Zawisza Bydgoszcz ponownie lepszy od Wdy Świecie. Mamy zjęcia z meczu i trybun

Taka ma być w 2026 roku pensja minimalna. Oto propozycja stawki od przyszłego roku

Taka ma być w 2026 roku pensja minimalna. Oto propozycja stawki od przyszłego roku