
Urząd Miejski w Grudziądzu - jak działa podczas pandemii
- UM w Grudziądzu obsługuje mieszkańców poprzez Biura Obsługi Interesantów. Otwarte są także kasy. Przed każdą jednostką urzędu pozostawiona jest urna na korespondencję. Ograniczone jest wpuszczanie mieszkańców na teren ratusza bądź jednostek podległych. Rekomendujemy oczywiście kontakt telefoniczny, mailowy bądź poprzez platformę ePUAP. Jeśli mieszkaniec ma potrzebę spotkać się z pracownikiem wydziału merytorycznego, powinien wcześniej umówić takie spotkanie telefonicznie. Nie odbywają się bezpośrednie spotkania prezydenta i wiceprezydenta z mieszkańcami - podaje Beata Adwent, rzeczniczka prezydenta Grudziądza.
- W chwili obecnej jedyna zmiana, która jest planowana, to uruchomienie dodatkowego Biura Obsługi Interesantów w grudziądzkim centrum handlowym, tak aby zwiększyć dostępność pomocy ze strony miasta dla mieszkańców - podaje rzeczniczka.
- Grudziądzki ratusz nie zamyka się dla mieszkańców - zaznacza Beata Adwent. - Planujemy również wprowadzenie wewnętrznych rozwiązań organizacyjnych, czyli umożliwienie pracownikom pracy zdalnej lub hybrydowego trybu pracy w wydziałach. Decyzja ta jest spowodowana troską o to, aby rosnąca liczba przypadków zakażenia COVID-19 nie sparaliżowała funkcjonowania Urzędu Miejskiego.

Urząd Miasta w Inowrocławiu - jak działa podczas epidemii
Urząd realizuje sprawy w formie korespondencyjnej, telefonicznej lub elektronicznej za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych e-PUAP (adres: https://epuap.gov.pl) oraz e-mailowo poprzez adres: [email protected].
Adresy i numery kontaktowe do wszystkich komórek organizacyjnych znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Inowrocławia (adres: http://bip.inowroclaw.pl). Korespondencję tradycyjną można składać do skrzynki podawczej w budynku przy al. Ratuszowej 36 w dni robocze w godzinach od 7.30 do 15.30.
Kasa Urzędu Miasta Inowrocławia czynna będzie w godzinach od 7.30 do 15.00.
Od 19 października 2020 r. do odwołania kontakt bezpośredni będzie możliwy wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu się tylko w nw. sprawach realizowanych przez wskazane komórki organizacyjne...
W budynku przy al. Ratuszowej 36:
- Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli - e-mail: [email protected]
- w sprawach: podatku od nieruchomości, środków transportowych i rolnego, licencji na przewóz osób (taxi) oraz lokalowych – tel. 52 35 55 200,
- w sprawach: potwierdzania profilu zaufanego, działalności gospodarczej oraz zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych – tel. 52 35 55 288.
- Wydział Spraw Obywatelskich - e-mail: [email protected]
- w sprawach dowodów osobistych - tel. 52 35 55 310, 52 35 55 338,
- w sprawach ewidencji ludności - tel. 52 35 55 312, 52 35 55 289,
- w sprawach udostępnienia danych z rejestru mieszkańców – tel. 52 35 55 313,
- w sprawach prowadzonych postępowań meldunkowych – tel. 52 35 55 337.
O wydanie dowodu osobistego oraz wymeldowanie i zameldowanie można wystąpić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych e-PUAP.
Urząd Stanu Cywilnego – e-mail: [email protected]
- w sprawach rejestracji urodzeń i zgonów – tel. 52 35 55 211,
- w sprawach rejestracji małżeństw – tel. 52 35 55 308, 52 35 55 311.
O wydanie odpisów wszelkich aktów stanu cywilnego oraz rejestrację urodzenia dziecka z małżeństwa można wystąpić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych e-PUAP.
W budynku przy al. Ratuszowej 33-35:
Wydział Dróg i Transportu – e-mail: [email protected]
- w sprawach z zakresu przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej – tel. 52 35 55 204, 52 35 55 476.
- Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości – e-mail: [email protected]
- w sprawach decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – tel. 52 35 55 291,
- w sprawach związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości – tel. 52 35 55 225, 52 35 55 226,
- w sprawach zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – tel. 52 35 55 291, 52 35 55 424,
- w sprawach związanych z numeracją nieruchomości – tel. 52 35 55 304.[/lista]
W budynku przy al. Henryka Sienkiewicza 1:
- Wydział Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia – e-mail: [email protected]
- w sprawach z zakresu pomocy społecznej, w szczególności świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych – tel. 52 35 55 261.
- Wydział Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa – e-mail: [email protected]
- w sprawach decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji – tel. 52 35 55 256,
- w sprawach decyzji zezwalających na usunięcie drzew i krzewów – tel. 52 35 55 306.
W budynku przy ul. ks. Piotra Wawrzyniaka 33:
- w sprawach związanych z odpadami komunalnymi – tel. 52 35 55 533, 52 35 55 534.
Od 15 października przed Urzędem Miasta w Inowrocławiu stoi skrzynka podawcza
W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem i obowiązującymi obostrzeniami, osoby które chcą ograniczyć kontakt z pracownikami Urzędu Miasta Inowrocławia i złożyć dokument bez potwierdzenia, mogą skorzystać ze skrzynki podawczej.
Jest ona wystawiona od 15 października, przy wejściu głównym do budynku Urzędu Miasta Inowrocławia (przy al. Ratuszowej 36).

Urząd Miejski w Chojnicach - jak działa podczas epidemii
Burmistrz Miasta Chojnice poinformował, że w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa od 5 października wstęp interesantów do Urzędu Miejskiego w Chojnicach będzie odbywał się według następujących zasad:
- Wszelkie podania, wnioski, pisma, zapytania oraz pozostałą dokumentację należy składać w skrzynce pocztowej znajdującej się przed budynkiem Urzędu Miejskiego w Chojnicach, za pośrednictwem placówki pocztowej, bądź kontaktować się bezpośrednio z pracownikami Urzędu Miejskiego w Chojnicach telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej bądź poprzez system ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Chojnicach www.miastochojnice.pl oraz pod numerem telefonu 523971800.
- Urząd Stanu Cywilnego w Chojnicach będzie przyjmował tylko i wyłącznie po uprzednim telefonicznym ustaleniu godziny przyjęcia interesanta. Ustalenie terminu i godziny przyjęcia interesantów w Urzędzie Stanu Cywilnego w Chojnicach należy uzgodnić telefonicznie pod numerem telefonu 523971800 wew. 34, 30, 56 lub telefon komórkowy 500-825-087.
- Wydział Spraw Obywatelskich będzie przyjmował wnioski z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych. Ustalenie terminu i godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Spraw Obywatelskich należy uzgodnić telefonicznie pod numerem telefonu 523971800 wew. 31, 32.
- Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska przyjmuje wnioski z zakresu:
- świadczenia usług komunalnych,
- wydawania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowywania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
- wydawania decyzji na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na podstawie ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody,
- wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 03.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
- Ustalenie terminu i godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy uzgodnić telefonicznie[/b] pod numerem telefonu 52 3971800 wew. 18, 28, 38, 76.
- Wydział Planowania Przestrzennego przyjmuje wnioski z zakresu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ustalenie terminu i godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Planowania Przestrzennego należy uzgodnić telefonicznie pod numerem telefonu 523971800 wew. 41, 39.
- Kasa Urzędu Miejskiego w Chojnicach będzie czynna – od poniedziałku do piątku od godziny 9.00 do godziny 14.00, z tym zastrzeżeniem, iż przy okienku kasowym przebywać może tylko jedna osoba. Zaleca się, by płatności i należności publicznoprawne regulować w formie bezgotówkowej, tj. przelewem bankowym, przelewem elektronicznym albo przekazem pocztowym na określony rachunek bankowy.
Ograniczenie pracy Urzędu Miejskiego w Chojnicach obowiązuje do odwołania.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Kujawsko-Pomorskiem i podległe mu jednostki - jak działają podczas epidemii
Placówki ZUS w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Nakle, Świeciu, Tucholi, Żninie, Sępólnie Krajeńskim, Toruniu, we Włocławku, w Grudziądzu, Lipnie, Brodnicy, Aleksandrowie Kujawskim, Rypinie i Golubiu Dobrzyniu czynne są w poniedziałki od godz. 8 do godz. 18, w pozostałe dni od 8 do 15. Natomiast Punkty Informacyjne ZUS w Chełmnie i Wąbrzeźnie czynne są od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.00. Punkt Informacyjny w Mogilnie czynny jest od godz. 8.00 do godz. 18.00, w pozostałe dni od 8.00 do 15.00.
Uwaga, od 12 października br. do odwołania - w związku z ograniczeniami w wykonywaniu zadań o charakterze publicznym przez Urząd Miejski w Koronowie - ulega zmiana czasu przyjmowania klientów w Punkcie Informacyjnym ZUS w Koronowie w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Pomianowskiego 1. Punkt czynny będzie w godzinach od 9 do 14 od poniedziałku do piątku.
Jak wyjaśnia Krystyna Michałek, rzeczniczka regionalna ZUS Województwa Kujawsko-Pomorskiego, pracownicy ZUS przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielają porad mieszkańcom regionu. Można osobiście załatwić sprawy związane z emeryturą, rentą, zasiłkami, czy tarczą antykryzysową. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
- Obsługa jest realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci są zapraszani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem. Klienci muszą używać maseczek ochronnych, a przed wejściem na salę zdezynfekować dłonie - przypomina Krystyna Michałek.
- W związku z zagrożeniem koronawirusem zachęcamy naszych klientów do korzystania z Platformy Usług Elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu - przez internet - za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Jest to bardzo proste i nie zabiera wiele czasu. Formularze wniosków, oświadczeń są dostępne na stronie ZUS. Można je wydrukować i wypełnić, a następnie wysłać pocztą lub złożyć w skrzynce dostępnej w placówkach Zakładu (bez kontaktu osobistego z pracownikiem ZUS) - podaje rzeczniczka Oddziału ZUS w Bydgoszczy.
Dokumenty można także wysłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych. Do dyspozycji klientów jest także ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługuj ją w dni robocze w godzinach 7-18. Pytania do ZUS można wysyłać również mailem na adres [email protected].