
Nie daj się oszukać - uważaj na nieuczciwych sprzedawców. Niezależnie od pory roku i sezonów urlopowych do Urzędu Regulacji Energetyki napływają skargi dotyczące nieuczciwych praktyk przedstawicieli handlowych dotyczących zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i gazu. Ponieważ konsekwencje takiego działania mogą być bardzo kosztowne dla konsumentów, a wakacje sprzyjają beztrosce, przypominamy, że w przypadku otrzymania oferty zmiany sprzedawcy energii czy gazu odbiorca powinien:
- Upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje. Odbiorca powinien poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora lub upoważnienia,
- Przed podpisaniem umowy sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, określone w umowie opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki jej rozwiązania,
- Nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego, w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania; odbiorca nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela handlowego, że ten dokładnie przedstawił ofertę,
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do treści umowy należy poprosić przedstawiciela handlowego, aby pozostawił druk umowy oraz kontakt do siebie, a wątpliwości można wyjaśnić kontaktując się - na przykład - telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta danego przedsiębiorstwa lub z Punktem Informacyjnym dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych Urzędu Regulacji Energetyki, tel. 22 244 26 36,
- Dopilnować, by po zawarciu umowy odbiorca otrzymał egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami (cennik, ogólne warunki umowy, wzór oświadczenia o odstąpieniu z oznaczeniem nazwy oraz adresem siedziby tego przedsiębiorstwa).