https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest już pełna zgoda na trasę wschodnią w Toruniu

Monika Wieczorkowska
Projekt trasy wschodniej po konsultacjach społecznych
Projekt trasy wschodniej po konsultacjach społecznych Monika Wieczorkowska
Udało się! Planowana arteria zostanie połączona z ul. Rydygiera. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości ul. Kasztanowej.

Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które projektuje dalszy ciąg trasy wschodniej między pl. Daszyńskiego a Grudziądzką, w poniedziałek przedstawiło poprawki do przebiegu arterii. Spotkanie podsumowujące konsultacje społeczne dotyczące tej inwestycji zorganizowano w klubie Rubin. Cieszyło się dużym zainteresowaniem. Przybyło prawie sto osób. Przypomnijmy: w grudniu po kolejnym spotkaniu konsultacyjnym dotyczącym projektu dalszego ciągu trasy wschodniej - od pl. Daszyńskiego do Grudziądzkiej - apelowaliśmy do władz Torunia o wydłużenie rozmów dotyczących tej inwestycji. Mieszkańcy mieli bowiem wciąż zastrzeżenia do proponowanej koncepcji. Jakie? Projektanci w pierwotnej wizji nie przewidywali połączenia ul. Rydygiera z trasą wschodnią i przejść dla pieszych od pl. Daszyńskiego do Skłodowskiej-Curie. Na apel odpowiedział radny Czasu Gospodarzy Jarosław Beszczyński. Właśnie m.in. z jego inicjatywy zostały zorganizowane poniedziałkowe rozmowy.

Czytaj także: Rubinkowo nie może być odcięte od trasy wschodniej!

Jak zatem prezentuje się trasa wschodnia po uwzględnieniu poprawek? Szczegółowe rozwiązania prezentuje powyższa infografika. - Po grudniowych konsultacjach uwzględniliśmy dodatkowo 22 propozycje - mówi Adam Sawicki z zespołu projektowego BPBK.

Najistotniejszą i najbardziej oczekiwaną jest wprowadzenie skrzyżowania trasy wschodniej z ul. Rydygiera. Będzie to możliwe dzięki zmianie przebiegu ul. Rydygiera, która pobiegnie przez teren obecnej pętli tramwajowej i włączy się do ul. Skłodowskiej-Curie. Dodatkowo ma też powstać łącznik, którym dotrzemy do trasy wschodniej. - Pozwoli to na wprowadzenie pełnego skrzyżowania - mówi Sawicki. - Będzie można bez żadnego problemu wyjechać z ul. Rydygiera w kierunku Grudziądzkiej i nowego mostu.

Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszy się ruch na Skłodowskiej-Curie, która ma zyskać dodatkową nitkę między trasą wschodnią a średnicową. A obsługa działek PZWANN? Mieszkańcy będą korzystać z drogi serwisowej - wzdłuż do trasy wschodniej - która będzie połączona z Rydygiera. Kładkę dla pieszych ze schodami i windami projektanci przewidzieli tuż przy skrzyżowaniu z ul. Rydygiera - na wysokości Kasztanowej, a nie Żwirowej, gdzie konstrukcja mogłaby być uciążliwa dla mieszkających tam osób.

Na trasie będzie sześć skrzyżowań z sygnalizacją świetlną - w pobliżu pl. Daszyńskiego, Rydygiera, średnicówki, Polnej, Kociewskiej i Grudziądzkiej. Wyznaczono też cztery prawoskręty - na wysokości Żwirowej i Mlecznej. Przewidziano budowę wielu obiektów inżynierskich np. tunelu pod Skłodowskiej-Curie i torami PKP, w nasypie średnicówki, estakadę nad Polną i wiadukty kolejowe na ul. Polnej i Kociewskiej (obie drogi pobiegną pod torami).

Uczestnicy spotkania mieli wiele pytań np. o połączenie ul. Świerkowej z trasą. MZD planuje utrzymać obecny wyjazd poprzez łącznicę trasy wschodniej. Propozycje projektantów spotkały się w większości z aprobatą. Sylwia Kowalska, radna Czasu Mieszkańców: - Została uwzględniona większość postulatów mieszkańców.

Zdzisław Zakrzewski, prezes spółdzielni Rubinkowo: - Te rozwiązania nas satysfakcjonują, szczególnie druga nitka ul. Skłodowskiej-Curie i łącznik na Rydygiera. Te konsultacje bardzo wiele wniosły.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkańcy
W dniu 28.01.2015 o 21:04, prowincjusz bydłoszczoch napisał:

Pewnie budowane według projekciku powstałego w słynnym niczym Massachusetts Institute of Technology Uniwersytecie Technologiczno - Przyrodniczym w Bydgoszcz'u !!!

SPIEPSZONE inwestycje to:Gagarina, Fałata, a sposub łatania dróg to ......... k...a kto łatając dziurę zalewa ją z garbem. w Toruniu samochody terenowe padną.

m
mieszkańcy

Absurdy drogowe. Fałata, od Sienkiewicza do Reya. Brak przed Żeromskiego (leżącego poicjanta) ograniczenia prędkości. Sygnały dżwiękowe słychać 24h. Sienikewicza ha ha! Tramwaj stoi na przystanku i cała ulica STOI! Jaka pała to wymyśliła? Polecam wyjazd do niemiec, tam można na starówce zorganizować ruch drogowy NORMALNIE! dla LUDU. (I to działa). GAGARINA, brak słów!

Z normalnej ulicy zrobiono ? Co to jest do h..a

G
Gość
W dniu 28.01.2015 o 21:04, prowincjusz bydłoszczoch napisał:

Pewnie budowane według projekciku powstałego w słynnym niczym Massachusetts Institute of Technology Uniwersytecie Technologiczno - Przyrodniczym w Bydgoszcz'u !!!

Projekt wykonuje Gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, ale co tam, najlepiej się popisać na forum.

p
prowincjusz bydłoszczoch
W dniu 28.01.2015 o 11:31, Gość napisał:

Kolejny bubel drogowy w Toruniu !!!

Pewnie budowane według projekciku powstałego w słynnym niczym Massachusetts Institute of Technology Uniwersytecie Technologiczno - Przyrodniczym w Bydgoszcz'u !!!

G
Gość

Jaki bubel drogowy?.
Właśnie o to chodziło, żeby ulica Rydygiera miała łącznik z Trasą Wschodnią, żeby nie kierować całego ruchu na Szosę Lubicką lub przez trzy skrzyżowania z Rydygiera na Trasę Wschodnią przez Skłodowskiej-Curie a potem skrzyżowanie z Polną. W dalszej części ma to być droga kategorii "S" przez tereny przemysłowe ale nie może odcinać takiego osiedla jak Rubinkowo od wjazdów na nią w co najmniej dwóch miejscach.

 

 

G
Gość

Kolejny bubel drogowy w Toruniu !!!

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska