https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest problem. Albo więcej TIR-ów na ulicach Inowrocławia albo więcej miejsc pracy

(FI)
na ulicach Inowrocławia to problem dla mieszkańców.
na ulicach Inowrocławia to problem dla mieszkańców. Dominik Fijałkowski
- TIR-y, które będą przyjeżdżać do inowrocławskiego centrum logistycznego rozjadą nam miasto - zauważa Ryszard Rosiński, radny opozycji.

Kilka tygodni temu uroczyście otwarto inowrocławskie strefy gospodarcze. Jakiś czas później ratusz informował, że jest już kilka poważnych firm zamierzających zainwestować na tym terenie. Jednym z największych przedsięwzięć ma tam być centrum logistyki, w którym pracę znaleźć może nawet 400 osób.

Przeczytaj także: W Bydgoszczy rusza system kontroli TIRów

To 500 TIR-ów na dobę

Lewicowa opozycja oszacowała szybko, że powstanie centrum zwiększy liczbę dużych ciężarówek przejeżdżających przez miasto. - Centrum logistyki, to jakieś 500 sztuk TIR-ów na dobę. Każdy z nich ważyć będzie około 30 ton. Ciekawe, jak ratusz zamierza zorganizować trasy przejazdów, żeby te pojazdy nie zniszczyły nad dróg lokalnych? - pyta Rosiński.

Przy okazji dodaje też, że tak zwana mała obwodnica łącząca ulice Dworcową z Toruńską oraz ulica Marcinkowskiego są za słabe na tak duży ruch i tonaż. Co gorsza, cały czas przy wjeździe w tę obwodnicę brakuje tablic informacyjnych, że można tamtędy skrócić sobie przejazd przez Inowrocław omijając centrum miasta.

Nie będzie tak źle

- Z naszych wyliczeń wynika, że będzie to 200 aut na dobę. Ponadto centrum obsługiwać ma głównie Polskę północną, a więc pojazdy nie będą przejeżdżać przez cały Inowrocław. Strefa gospodarcza znajduje się zaraz przy wjeździe od Bydgoszczy czy Torunia - komentuje Ireneusz Stachowiak, zastępca prezydenta.

Dowiedzieliśmy się też, że przez Inowrocław przejeżdża dziennie kilkanaście tysięcy pojazdów. Dodatkowe 200 TIR-ów nie powinno zrobić dodatkowego problemu.

- Ważniejsze jest to, że wraz z centrum przybędzie nam kilkaset miejsc pracy. Z tego trzeba się cieszyć, a nie snuć wizje rozjechania Inowrocławia przez TIR-y. Skoro tworzymy strefy gospodarcze, to wiadomo, że będą musiały tam dojeżdżać samochody z towarem i po towar. Problem rozwiązałaby nam duża obwodnica. Ale jej jeszcze nie ma. Dlatego nie możemy nie wpuszczać do miasta TIR-ów - komentuje Stachowiak.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

i
inowianka
Nie wierzcie w 400 miejsc pracy - kadra będzie wydelegowana z większych miast, może zatrudnią kilka osób na wózki widłowe, a tir-y będą obsługiwać i tak już istniejące firmy przewozowe. Natomiast grunt pod tą inwestycję oczywiście sprzedaje kościół za grube pieniądze, grunt który otrzymał za darmo od państwa. Centrum powstaje w miejscu gdzie dla TIR-ów wyjazd nie istnieje. Ciekawe ile prezydent na tym zarobił?
G
GOŚĆ
Ręce opadają na tą argumentację! Radni lewicy piszą i sami sobie odpowiadają na swoje posty. Mieszkańcy trochę wyżej stoją intelektualnie od tych radnych. Pieniądze na obwodnice będą pochodzić z budzetu państwa i żaden najlepszy prezydent nie pomoże!! Same bzdury!!!
[/quot

Szanowny mieszkańcu
piszesz, że ręce opadają, uwazaj, ażeby Tobie nie odpadły od tego wpisywania. Całe szczęście, że jak piszesz "Mieszkańcy trochę wyżej stoją intelektualnie od tych radnych" i tu należy dodać, że dużo wyżej stoją intelektualnie od Ciebie i Tobie podobnych pisarzy internetowych. Należy też pamiętać o tym, że pisać każdy może tylko Ci co stoją intektualnie wyżej piszą lepiej, od tych co stoją intelektualnie niżej piszą gorzej.
m
mieszkaniec
Świetny tekst,brawo1Dodam tylko kilka uwag;1.pan R.Brejza nigdy nie walczył o obwodnicę tak jak powinien prawdziwy gospodarz miasta.Te "występy" miały tylko i wyłącznie charakter propagandowy i tak były przez decydentów traktowane.
Argumentem,że inni potrafią jest choćby ostatnia decyzja o budowie obwodnicy Wałcza,ostatniego miasta na trasie Bydgoszcz-Szczecin,bez obwodnicy.
2.Nie ma żadnych przesłanek do twierdzenia,że "centrum logistyczne" zatrudni kogokolwiek z Inowrocławia o ile wogóle powstanie
3.negatywną przesłanką przeciw lokowaniu omawianego centrum jest konieczność przejeżdżania TIRów przez miasto podobno uzdrowiskowe
4.Przedłużenie ulicy Metalowców nie likwiduje konieczności przejeżdżania TIRów z owego "centrum"przez miasto ponieważ lewoskręt z Dworcowej w Metalowców będzie utrudniony albo niemozliwy w przeciwieństwie do lansowanej przez propagandę brejzowską tezy,że ten łącznik odciąży ruch TIRów jadących na Włocławek i Toruń.
Reasumując,dodatkowa ilość TIRów przejeżdżających przez miasto na pewno zwiększy i tak już zbyt duży hałas oraz dokona kolejnych zniszczeń budynków stojących przy TIRostradach przebiegajaqcych przez miasto.A to na pewno jest zasługą rzadzącego miastem byłego nauczyciela historii.

Ręce opadają na tą argumentację! Radni lewicy piszą i sami sobie odpowiadają na swoje posty. Mieszkańcy trochę wyżej stoją intelektualnie od tych radnych. Pieniądze na obwodnice będą pochodzić z budzetu państwa i żaden najlepszy prezydent nie pomoże!! Same bzdury!!!
d
dług INA przekroczy129mln
Pragnę zabrać, chyba po raz pierwszy, głos w toczącej się na tym forum "swoistej”, bo beznadziejnej dyskusji nad tym tekstem, który ukazał się kilka dni temu na łamach Pomorskiej. Oczywiście chodzi o artykuł autorstwa Pana Fiałkowskiego poświęcony planowanej budowie w Inowrocławiu centrum logistycznego dla obsługi sieci handlowych lub handlowej, jakie ma powstać w ramach Inowrocławskiego Obszaru Gospodarczego, stworzonego z dużym udziałem finansowym pochodzącym z funduszy europejskich. Odpowiadam równocześnie na pytanie jednego z dyskutantów, że wspominane centum ma być wybudowane w tej części Inowrocławskiego Obszaru Gospodarczego, która jest usytuowana w północno-wschodniej części Inowrocławia usytuowanej pomiędzy liniami kolejowymi łączącymi miasto z Bydgoszczą i Toruniem.

I żeby od razu było prawie wszystko jasne, głos zabieram, jako że również mieszkam w Inowrocławiu, które jeszcze nie tak dawno bardzo, ale to bardzo zabiegało, aby otrzymać status miasta uzdrowiska, który ostatecznie wywalczono, choć na krótko, i w ogromnych bólach. Poza tym też nie zamierzam specjalnie bronić zawartej wypowiedzi w tym tekście radnego R. Rosińskiego, która pewnie nie została w pełni przez autora tekstu zamieszczona, co mnie specjalnie nie dziwi albo też wypaczona przez piszącego, co jest całkiem możliwe. Jestem, bowiem zupełnie przekonany, że taki racjonalista w formułowaniu myśli i działaniu jak radny R.Rosiński, którego zresztą cenię za merytorykę i profesjonalizm w działalności samorządowej od lat, nigdy by nie pozwoliłby sobie na przeciwstawianie prawdopodobnych do uzyskania miejsc pracy z "rozjeżdżaniem" Inowrocławia przez TIR-y, które to centrum będą przecież obsługiwać przez całą dobę na okrągło. Domyślam się, że z pewnością radny Rosiński zabierając głos w tej przecież ważnej kwestii, napewno pozytywnie odniósł się do tego pomysłu skoro nie raz przecież wypowiadał się krytycznie m.in., że prezydent Brejza tylko mówi o rozkręcaniu miejscowej gospodarki i tworzeniu nowych miejsc pracy. Zresztą coś w tym jest, bo minęły już dwie kadencje Jego "rządów" w mieście i jakoś tych wielu miejsc pracy nie widać a miasto wyludnia się, co z kolei łatwo zauważyć nawet w Pomorskiej.

Poza tym chyba nawet tak nieświadoma swoich beznadziejnych uwag osoba jak podpisująca się nickiem "Gruba Berta" - skąd taki conajmniej dziwny pseudonim nawiązujący wprost do II Wojny Światowej? - i inni alergicznie opluwający tutaj i tego radnego jak wszystkich radnych z Lewicy, zauważają pewnie, że już od dłuższego czasu nasze Miasto Uzdrowiskowe jest właśnie rozjeżdżane przez TIR-y właśnie i to w sposób niemiłosierny. Bo skoro jest inaczej, to, dlaczego p. Brejza i inni tak bardzo walczą o budowę obwodnicy dla miasta? To, po co i w jakim celu
organizowane organizowane były przemarsze, pikiety a nawet "wycieczki" na koszt podatnika do Warszawy. Przecież to kompletnie bez sensu skoro zdaniem m.in. "Grubej Berty" jest wszystko w najlepszym porządku w mieście z tym nadmiernym ruchem samochodowym a Inowrocławianie przesadzają mówiąc, że domy się im sypią a przynajmniej pękają ściany w mieszkaniach. Myślę, więc że zabierający tutaj głos w sprawie wypowiedzi radnego Rosińskiego o tym, że ulice miasta z pewnością nie są przygotowane, aby wytrzymały takie obciążenia samochodowym ruchem towarowym, jaki z pewnością będzie, kiedy powstanie to centum logistyczne, kompletnie nie zrozumieli kontekstu jego wypowiedzi. Przecież wydaje się to oczywiste i proste jak budowa cepa, że jego zdaniem z pewnością ważne są zarówno nowe miejsca pracy w mieście, ale też miasto jako takie, które ma być podobno miejscem gdzie chce się żyć, mieszkać i pracować jak twierdzi Prezydent Brejza. Zatem zanim się dziób otworzy, to najpierw trzeba mieć wiedzę, co chce się powiedzieć z sensem a nie tylko na oślep "przywalić”, bo się kogoś nie lubi. Pozdrawiam dyskutantów.

Świetny tekst,brawo1Dodam tylko kilka uwag;1.pan R.Brejza nigdy nie walczył o obwodnicę tak jak powinien prawdziwy gospodarz miasta.Te "występy" miały tylko i wyłącznie charakter propagandowy i tak były przez decydentów traktowane.
Argumentem,że inni potrafią jest choćby ostatnia decyzja o budowie obwodnicy Wałcza,ostatniego miasta na trasie Bydgoszcz-Szczecin,bez obwodnicy.
2.Nie ma żadnych przesłanek do twierdzenia,że "centrum logistyczne" zatrudni kogokolwiek z Inowrocławia o ile wogóle powstanie
3.negatywną przesłanką przeciw lokowaniu omawianego centrum jest konieczność przejeżdżania TIRów przez miasto podobno uzdrowiskowe
4.Przedłużenie ulicy Metalowców nie likwiduje konieczności przejeżdżania TIRów z owego "centrum"przez miasto ponieważ lewoskręt z Dworcowej w Metalowców będzie utrudniony albo niemozliwy w przeciwieństwie do lansowanej przez propagandę brejzowską tezy,że ten łącznik odciąży ruch TIRów jadących na Włocławek i Toruń.
Reasumując,dodatkowa ilość TIRów przejeżdżających przez miasto na pewno zwiększy i tak już zbyt duży hałas oraz dokona kolejnych zniszczeń budynków stojących przy TIRostradach przebiegajaqcych przez miasto.A to na pewno jest zasługą rzadzącego miastem byłego nauczyciela historii.
C
Czytacz
Panie Rosiński ! Domagał się pan miejsc pracy dla Inowrocławian. Teraz, kiedy prawdopodobnie będą powstawać to straszy pan jakimiś wyimaginowanymi zagrożeniami. Każdy chce mieć pracę, bez względu na to, czy ruch samochodów będzie większy. Nie wszyscy mają emeryturkę lub rentę oraz dietę.

Pragnę zabrać, chyba po raz pierwszy, głos w toczącej się na tym forum "swoistej”, bo beznadziejnej dyskusji nad tym tekstem, który ukazał się kilka dni temu na łamach Pomorskiej. Oczywiście chodzi o artykuł autorstwa Pana Fiałkowskiego poświęcony planowanej budowie w Inowrocławiu centrum logistycznego dla obsługi sieci handlowych lub handlowej, jakie ma powstać w ramach Inowrocławskiego Obszaru Gospodarczego, stworzonego z dużym udziałem finansowym pochodzącym z funduszy europejskich. Odpowiadam równocześnie na pytanie jednego z dyskutantów, że wspominane centum ma być wybudowane w tej części Inowrocławskiego Obszaru Gospodarczego, która jest usytuowana w północno-wschodniej części Inowrocławia usytuowanej pomiędzy liniami kolejowymi łączącymi miasto z Bydgoszczą i Toruniem.

I żeby od razu było prawie wszystko jasne, głos zabieram, jako że również mieszkam w Inowrocławiu, które jeszcze nie tak dawno bardzo, ale to bardzo zabiegało, aby otrzymać status miasta uzdrowiska, który ostatecznie wywalczono, choć na krótko, i w ogromnych bólach. Poza tym też nie zamierzam specjalnie bronić zawartej wypowiedzi w tym tekście radnego R. Rosińskiego, która pewnie nie została w pełni przez autora tekstu zamieszczona, co mnie specjalnie nie dziwi albo też wypaczona przez piszącego, co jest całkiem możliwe. Jestem, bowiem zupełnie przekonany, że taki racjonalista w formułowaniu myśli i działaniu jak radny R.Rosiński, którego zresztą cenię za merytorykę i profesjonalizm w działalności samorządowej od lat, nigdy by nie pozwoliłby sobie na przeciwstawianie prawdopodobnych do uzyskania miejsc pracy z "rozjeżdżaniem" Inowrocławia przez TIR-y, które to centrum będą przecież obsługiwać przez całą dobę na okrągło. Domyślam się, że z pewnością radny Rosiński zabierając głos w tej przecież ważnej kwestii, napewno pozytywnie odniósł się do tego pomysłu skoro nie raz przecież wypowiadał się krytycznie m.in., że prezydent Brejza tylko mówi o rozkręcaniu miejscowej gospodarki i tworzeniu nowych miejsc pracy. Zresztą coś w tym jest, bo minęły już dwie kadencje Jego "rządów" w mieście i jakoś tych wielu miejsc pracy nie widać a miasto wyludnia się, co z kolei łatwo zauważyć nawet w Pomorskiej.

Poza tym chyba nawet tak nieświadoma swoich beznadziejnych uwag osoba jak podpisująca się nickiem "Gruba Berta" - skąd taki conajmniej dziwny pseudonim nawiązujący wprost do II Wojny Światowej? - i inni alergicznie opluwający tutaj i tego radnego jak wszystkich radnych z Lewicy, zauważają pewnie, że już od dłuższego czasu nasze Miasto Uzdrowiskowe jest właśnie rozjeżdżane przez TIR-y właśnie i to w sposób niemiłosierny. Bo skoro jest inaczej, to, dlaczego p. Brejza i inni tak bardzo walczą o budowę obwodnicy dla miasta? To, po co i w jakim celu
organizowane organizowane były przemarsze, pikiety a nawet "wycieczki" na koszt podatnika do Warszawy. Przecież to kompletnie bez sensu skoro zdaniem m.in. "Grubej Berty" jest wszystko w najlepszym porządku w mieście z tym nadmiernym ruchem samochodowym a Inowrocławianie przesadzają mówiąc, że domy się im sypią a przynajmniej pękają ściany w mieszkaniach. Myślę, więc że zabierający tutaj głos w sprawie wypowiedzi radnego Rosińskiego o tym, że ulice miasta z pewnością nie są przygotowane, aby wytrzymały takie obciążenia samochodowym ruchem towarowym, jaki z pewnością będzie, kiedy powstanie to centum logistyczne, kompletnie nie zrozumieli kontekstu jego wypowiedzi. Przecież wydaje się to oczywiste i proste jak budowa cepa, że jego zdaniem z pewnością ważne są zarówno nowe miejsca pracy w mieście, ale też miasto jako takie, które ma być podobno miejscem gdzie chce się żyć, mieszkać i pracować jak twierdzi Prezydent Brejza. Zatem zanim się dziób otworzy, to najpierw trzeba mieć wiedzę, co chce się powiedzieć z sensem a nie tylko na oślep "przywalić”, bo się kogoś nie lubi. Pozdrawiam dyskutantów.
G
Gość
Ależ nie ma o com się martwić!
Przecież tych cenrów logistycznych i tych miejsc pracy i tak nie będzie - tak mówią koledzy pana Rosińskiego z lewicy i nie tylko Nie wierzy kolegom, którzy przekonuja o tym od zawsze?
To by wychodziło na to, że jednak bedą miejca pracy? I jeszcze by wchodziło na to, że Brejza jednak dobre decyjzje podjął tworząc strefy za unijne pieniądze?
I dobrze projekt uniny wykonał?
I pozyskał inwestorów?

No nie!
To faktycznie skandal.

Można powiedzieć że dyskutantka a może dyskutant, bo w końcu nie wiadomo kto to jest ta "Gruba Berta" - bardzo kiepski ten nick wprost nawiązujący do ostrzeliwanej przez hitlerowców Warszawy w 1944r. - nie ma kompletnie wiedzy o tym o czym stara się pisać. Tym bardziej że opisujący na temat pan redaktor popełnił conajmniej gafę tytułując w ten sposób swój tekst o centrum logistycznym jakie projektuje się wybudować w Inowrocławiu. Z pewnością Radny Rosiński takiego zdania niechętnego tej inwestycji nie ma skoro niejednokrotnie w pracach samorządu miasta krytykował brak skutecznych działań Pana Brejzy w zakresie tworzenia nowych miejsc pracy w Inowrocławiu albo przynajmniej właściwych warunków dla ich tworzenia. Poza tym radni Lewicy nigdy nie byli przeciwni tworzeniu stref gospodarczych w mieście, jeśli tylko jest to możliwe. Trzeba mieć naprawdę dużo złej woli i osobistej nienawiści do ludzi inaczej myślących jak ja. Z takiego założenia z pewnością wychodzi osoba podpisująca się powyższym nickiem.
G
Gruba Berta
Gruba berto widocznie źle słuchałaś lub źle przeczytałaś, że "tych miejsc pracy i tak nie będzie" na pewno koledzy pana Rosińskiego z lewicy tego nie mówili. Napisz kiedy i kto był przeciwny tworzeniu stref prze Prezydenta Brejzę?
Piszesz brednie, piszesz po to, aby pisać. Być może, aby się komuś przypodobać.Niech paluszki klikają prawdę i tylko prawdę.

Inny gościu- może by tak czytać ze zrozumieniem i dopiero paluszkami klikać?
Nigdzie nie zostało napisane, że koledzy p. Rosińskiego byli przeciw tworzeniu stref przez Prezydenta Brejzę.
Piszesz brednie, piszesz po to, aby pisać. Być może, aby się komuś przypodobać.Niech paluszki klikają prawdę i tylko prawdę.
I
Inny Gość
Ależ nie ma o com się martwić!
Przecież tych cenrów logistycznych i tych miejsc pracy i tak nie będzie - tak mówią koledzy pana Rosińskiego z lewicy i nie tylko Nie wierzy kolegom, którzy przekonuja o tym od zawsze?
To by wychodziło na to, że jednak bedą miejca pracy? I jeszcze by wchodziło na to, że Brejza jednak dobre decyjzje podjął tworząc strefy za unijne pieniądze?
I dobrze projekt uniny wykonał?
I pozyskał inwestorów?

No nie!
To faktycznie skandal.

Gruba berto widocznie źle słuchałaś lub źle przeczytałaś, że "tych miejsc pracy i tak nie będzie" na pewno koledzy pana Rosińskiego z lewicy tego nie mówili. Napisz kiedy i kto był przeciwny tworzeniu stref prze Prezydenta Brejzę?
Piszesz brednie, piszesz po to, aby pisać. Być może, aby się komuś przypodobać.Niech paluszki klikają prawdę i tylko prawdę.
I
Inny Gość
Ależ nie ma o com się martwić!
Przecież tych cenrów logistycznych i tych miejsc pracy i tak nie będzie - tak mówią koledzy pana Rosińskiego z lewicy i nie tylko Nie wierzy kolegom, którzy przekonuja o tym od zawsze?
To by wychodziło na to, że jednak bedą miejca pracy? I jeszcze by wchodziło na to, że Brejza jednak dobre decyjzje podjął tworząc strefy za unijne pieniądze?
I dobrze projekt uniny wykonał?
I pozyskał inwestorów?

No nie!
To faktycznie skandal.

Gruba berto widocznie źle słuchałaś lub źle przeczytałaś, że "tych miejsc pracy i tak nie będzie" na pewno koledzy pana Rosińskiego z lewicy tego nie mówili. Napisz kiedy i kto był przeciwny tworzeniu stref prze Prezydenta Brejzę?
Piszesz brednie, piszesz po to, aby pisać. Być może, aby się komuś przypodobać.Niech paluszki klikają prawdę i tylko prawdę.
G
GOŚĆ
Panie Rosiński ! Domagał się pan miejsc pracy dla Inowrocławian. Teraz, kiedy prawdopodobnie będą powstawać to straszy pan jakimiś wyimaginowanymi zagrożeniami. Każdy chce mieć pracę, bez względu na to, czy ruch samochodów będzie większy. Nie wszyscy mają emeryturkę lub rentę oraz dietę.

Droga Olu chcesz mieć emeryturkę to musisz się zestarzeć i osiągnąć wiek emerytalny, jak rentę to musisz zachorować i to na bardzo poważną chorobę, a żeby mieć dietę to należy wstąpić w szeregi partii lub bezpartyjnego komitetu wyborczego wówczas będziesz miała to o czym piszesz. Zapomniałem o bardzo ważnej rzeczy, o tym, że muszą Cię wybrać w wyborach mieszkańcy - wyborcy, nie zapomnij o tym. Pozdrawiam Pa, pa
g
gość
co to ma być za centrum
?? i gdzie dokładnie ma się znajdować ??
W
WKURZONY
Zapraszam do zamieszkania na ul. Dworcowa,Stasica,Poznańska,Toruńska itd. tych wszystkich mądrali dla ,których te dodatkowe 200 Tirów nie stanowią żadnego problemu.Jak się mieszka w dzielnicach willowych to ma się innych głęboko,pośrodku i gdzieś,BO NIE MAjĄ POJĘCIA CO TO ZNACZY HAŁAS PRZEJEŻDŻJĄCYCH CIĘŻARÓWEK POD OKNAMI!!!
g
gruba berta
Ależ nie ma o com się martwić!
Przecież tych cenrów logistycznych i tych miejsc pracy i tak nie będzie - tak mówią koledzy pana Rosińskiego z lewicy i nie tylko Nie wierzy kolegom, którzy przekonuja o tym od zawsze?
To by wychodziło na to, że jednak bedą miejca pracy? I jeszcze by wchodziło na to, że Brejza jednak dobre decyjzje podjął tworząc strefy za unijne pieniądze?
I dobrze projekt uniny wykonał?
I pozyskał inwestorów?

No nie!
To faktycznie skandal.
b
belfer
Młodzi inowrocławianie studiujący na kierunku logistyka cieszą się z tego centrum, bo to oznacza dla nich, ze będą mieli pracę. Skoro-jak mówi wiceprezydent- centrum ma obsługiwać północną Polskę, to dlaczego pan panie rosiński jest przeciwny inwestorowi?
O
Ola
Panie Rosiński ! Domagał się pan miejsc pracy dla Inowrocławian. Teraz, kiedy prawdopodobnie będą powstawać to straszy pan jakimiś wyimaginowanymi zagrożeniami. Każdy chce mieć pracę, bez względu na to, czy ruch samochodów będzie większy. Nie wszyscy mają emeryturkę lub rentę oraz dietę.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska