Już co trzeci Polak za najbardziej pożądany prezent świąteczny uznaje bon zakupowy

AIP
Adam Wojnar/Polska Press
Udostępnij:
Polacy wspólnie z Włochami wiodą prym wśród Europejczyków w kupowaniu prezentów pod choinkę na ostatnią chwilę. Prawie połowa z nas zazwyczaj odkłada tę sprawę na ostatnią chwilę. Tylko 25% spośród ankietowanych kupiło prezenty w listopadzie, aż 22% kupi je w ostatnim tygodniu przed świętami. Zazwyczaj jednak deklaracje o wcześniejszym zakupie upominków rozmijają się z rzeczywistością, więc prawdopodobnie nawet co 3 Polak będzie uzupełniał prezenty tuż przed Świętami.

W 2017 roku 27% Polaków kupiło prezenty na święta w ostatnim tygodniu przed świętami, w tym roku szacuje się, że 22% z nas zrobi podobnie. W przypadku kupowania prezentów na ostatnią chwilę, pozostaje nam szukanie prezentów w sklepach stacjonarnych, bo kurierzy nie zdążą dowieźć tych, zakupionych przez Internet. Według badania Deloitte, aż 28% z nas chciałoby na święta dostać bon na zakupy.

Na ostatnią chwilę i w realu

Pozostawienie decyzji o wyborze prezentów w ostatnim tygodniu przed świętami może wiązać się z nieprzemyślanymi decyzjami. W stresie oraz przy braku czasu przez przypadek możemy dokonać niewłaściwego wyboru i przepłacić. Co więcej, tak późne wybieranie prezentów wiąże się z koniecznością kupienia ich w sklepach stacjonarnych, ponieważ mało prawdopodobne jest, że zamówienia internetowe zdążą być dostarczone na Wigilię. Dlatego coraz częściej, robiąc zakupy na ostatnią chwilę szukamy wartościowych produktów wysokiej jakości w dobrych cenach, na przykład robiąc przedświąteczne zakupy w outletach.

– Konkurencyjność centrów outletowych pozwala na zakup prezentów w dużo niższych cenach. W porównaniu z regularnymi centrami handlowymi, w naszych sklepach produkty przecenione są od 30 do 70% każdego dnia. Wielką popularnością cieszą się sklepy dobrych marek oferujących poza odzieżą również dodatki, jak na przykład Guess, Calvin Klein czy Tommy Hilfiger, ale również sklepy jubilerskie, np. Apart czy W. Kruk – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk.

Dla spóźnialskich karty podarunkowe

Osoby, które pozostawiają zakupy prezentów na ostatnią chwilę, często decydują się na karty podarunkowe. Wybór ten pozwala uniknąć dublowania prezentów i jest dla kupującego dużą oszczędnością czasu. Co więcej, tak uniwersalny prezent, jak karta podarunkowa do centrum handlowego (a nie jednego konkretnego sklepu), daje obdarowanemu możliwość dokonania naprawdę satysfakcjonującego wyboru.

Karty prezentowe to uniwersalny prezent, który eliminuje ryzyko nietrafienia w czyjś gust – można ją wykorzystać w dowolnie wybranych sklepach w centrum. Można ją nabyć bezpośrednio w punkcie informacyjnym, jak również kupić przez Internet i zamówić dostawę do domu – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk.
Dziś już niewiele osób kojarzy karty prezentowe z brakiem pomysłu na podarunek. Wprost przeciwnie – karty upominkowe cieszą się dużym zainteresowaniem (według badań Deloitte karty podarunkowe są w pierwszej dziesiątce kupowanych prezentów przez Polaków), a co więcej – są pożądane jako prezent.

Zakupy z „dark store” coraz popularniejsze

Wideo

Materiał oryginalny: Już co trzeci Polak za najbardziej pożądany prezent świąteczny uznaje bon zakupowy - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie