Jak wynika z najnowszego badania portalu internetowego GoldenLine.pl, 63 procent kandydatów szuka informacji o wybranych firmach w serwisach z opiniami o pracodawcach. 51 procent badanych uważa, że to znajomi stanowią cenne źródło informacji o przedsiębiorstwie. Natomiast na trzecim miejscu znalazły się fora dyskusyjne, które wskazało 49 procent respondentów.
Kandydaci szukają również informacji na oficjalnych stronach internetowych pracodawców, na przykład w zakładce kariera, ale także na portalach, serwisach i blogach branżowych lub w prasie specjalistycznej/branżowej.
Przeczytaj też: Poszukiwania pracy w internecie. Na tych stronach możesz znaleźć zajęcie
Atmosfera i benefity - to też coś ważnego
Wielu z pytanych kandydatów przed przyjęciem oferty pracy poszukuje informacji, które mogłyby pomóc im w podjęciu decyzji. Aż 75 procent respondentów szuka odpowiedzi na pytanie o oferowane przez potencjalnego pracodawcę wynagrodzenie - wynika z badania tego popularnego serwisu rekrutacyjnego.
To nie wszystko. Ponad połowa ankietowanych chce zdobyć wiedzę o możliwości rozwoju i szkoleniach, atmosferze w firmie oraz godzinach pracy.
Natomiast 42 procent pytanych w badaniu internautów, szuka informacji o relacjach i atmosferze między przełożonymi a podwładnymi.
Część kandydatów wskazało również na benefity pozapłacowe czy przebieg procesu rekrutacyjnego.
Ocena? Większość pytanych wystawiła dobrą
Natomiast 62 proc. badanych uważa, że opinie o pracodawcy umieszczone w internecie są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Tylko 17 procent temu zaprzecza, zaś 21 procent nie ma zdania.
Dla 65 procent pytanych najbardziej wiarygodne są opinie podpisane imieniem i nazwiskiem, ale tylko 31 procent badanych chciałoby dodawać opinie o pracodawcy ze swoimi danymi personalnymi.
Tylko bez imion i nazwisk - tak wolą polscy internauci
Większość osób wolałaby zrobić to anonimowo (42 procent) lub w ogóle nie chciałaby dodawać opinii (27 procent).
- Być może osoby te boją się konsekwencji związanych z umieszczeniem negatywnej opinii o pracodawcy i czują się bezpiecznie, gdy strona z opiniami o pracodawcach zapewnia im anonimowość - zauważa Anna Częścik, PR i marketing menedżer portalu GoldenLine.
A Państwo, jakich informacji szukacie? Zapraszamy do dyskusji.