Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kandydacie, szukasz pracy? Internet Ci podpowie

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Opinie na temat pracodawców w internecie są cennym źródłem informacji dla przyszłych kandydatów. Warto zadbać o swój wizerunek w sieci i umieścić choć podstawowe dane o firmie
Opinie na temat pracodawców w internecie są cennym źródłem informacji dla przyszłych kandydatów. Warto zadbać o swój wizerunek w sieci i umieścić choć podstawowe dane o firmie pixabay.com
E-serwisy, rekomendacje znajomych i fora - to najpopularniejsze źródła informacji o pracodawcy. Przedsiębiorstwa coraz częściej dzielą się z kandydatami informacjami o warunkach zatrudnienia.

Jak wynika z najnowszego badania portalu internetowego GoldenLine.pl, 63 procent kandydatów szuka informacji o wybranych firmach w serwisach z opiniami o pracodawcach. 51 procent badanych uważa, że to znajomi stanowią cenne źródło informacji o przedsiębiorstwie. Natomiast na trzecim miejscu znalazły się fora dyskusyjne, które wskazało 49 procent respondentów.

Kandydaci szukają również informacji na oficjalnych stronach internetowych pracodawców, na przykład w zakładce kariera, ale także na portalach, serwisach i blogach branżowych lub w prasie specjalistycznej/branżowej.

Przeczytaj też: Poszukiwania pracy w internecie. Na tych stronach możesz znaleźć zajęcie

Atmosfera i benefity - to też coś ważnego
Wielu z pytanych kandydatów przed przyjęciem oferty pracy poszukuje informacji, które mogłyby pomóc im w podjęciu decyzji. Aż 75 procent respondentów szuka odpowiedzi na pytanie o oferowane przez potencjalnego pracodawcę wynagrodzenie - wynika z badania tego popularnego serwisu rekrutacyjnego.

To nie wszystko. Ponad połowa ankietowanych chce zdobyć wiedzę o możliwości rozwoju i szkoleniach, atmosferze w firmie oraz godzinach pracy.

Natomiast 42 procent pytanych w badaniu internautów, szuka informacji o relacjach i atmosferze między przełożonymi a podwładnymi.

Część kandydatów wskazało również na benefity pozapłacowe czy przebieg procesu rekrutacyjnego.

Ocena? Większość pytanych wystawiła dobrą
Natomiast 62 proc. badanych uważa, że opinie o pracodawcy umieszczone w internecie są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Tylko 17 procent temu zaprzecza, zaś 21 procent nie ma zdania.

Dla 65 procent pytanych najbardziej wiarygodne są opinie podpisane imieniem i nazwiskiem, ale tylko 31 procent badanych chciałoby dodawać opinie o pracodawcy ze swoimi danymi personalnymi.

Tylko bez imion i nazwisk - tak wolą polscy internauci
Większość osób wolałaby zrobić to anonimowo (42 procent) lub w ogóle nie chciałaby dodawać opinii (27 procent).

- Być może osoby te boją się konsekwencji związanych z umieszczeniem negatywnej opinii o pracodawcy i czują się bezpiecznie, gdy strona z opiniami o pracodawcach zapewnia im anonimowość - zauważa Anna Częścik, PR i marketing menedżer portalu GoldenLine.

A Państwo, jakich informacji szukacie? Zapraszamy do dyskusji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska