Konkurs konsumencki, w którym poprzez głosowanie na www.pankarp.pl uczestniczyło setki internatów, trwał przez cały grudzień 2010, a wręczanie nagród odbywa się przed tegorocznymi świętami. Rozgrywany był w dwóch kategoriach. Oprócz małych sklepów, głosowano też na stoiska w hipermarketach, spośród których wygrał Real w podwarszawskich Markach.
Najważniejsze kryteria oceny konsumentów, to sposób sprzedaży karpi, w tym magazynowanie ich w basenach z odpowiednia ilością natlenionej wody, a także sprzedaż żywych ryb w nowych opakowania dla żywych karpi - tzw. arkach dla karpia.
Towarzystwo Promocji Ryb "Pan Karp" i w tym roku przygotowało dla konsumentów szereg atrakcji w ramach kampanii promującej karpie. M.in. w najbliższych dniach będą odbywać się warsztaty kulinarne w hipermarketach Real (19.12. - Toruń, CH Copernicus, 20.12. -Bydgoszcz, ul. Kruszwicka 1; 21.12. - Toruń, ul. Grudziądzka 162). W godzinach 13.00-19.00 można będzie spotkać znanych szefów kuchni - Jacka Szczepańskiego i Roberta Sowę, którzy będą radzić jak przyrządzić smacznego karpia i co najważniejsze częstować rarytasami karpiowymi