https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kawałek po kawałku

(bart)
Elżbieta Włodarczykinspektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu: - O tym, które odcinki zostaną ujęte w harmonogramie prac decydowali przede wszystkim wójtowie i burmistrzowie. Zdarzało się, że typowaliśmy trochę inaczej, ale w sytuacji, gdy część kosztów brały na siebie gminy to one decydowały, która droga wymaga naprawy w pierwszej kolejności. Domyślam się, że wpływ na to miały przede wszystkim naciski mieszkańców oraz strategia rozwoju poszczególnych gmin. Nie były to jednak łatwe rozmowy.
Elżbieta Włodarczykinspektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu: - O tym, które odcinki zostaną ujęte w harmonogramie prac decydowali przede wszystkim wójtowie i burmistrzowie. Zdarzało się, że typowaliśmy trochę inaczej, ale w sytuacji, gdy część kosztów brały na siebie gminy to one decydowały, która droga wymaga naprawy w pierwszej kolejności. Domyślam się, że wpływ na to miały przede wszystkim naciski mieszkańców oraz strategia rozwoju poszczególnych gmin. Nie były to jednak łatwe rozmowy.
Widocznej poprawy stanu dróg powiatowych należy się spodziewać w 2010 r. Na ten rok przewidziano największe nakłady na przebudowę i remonty zaplanowane, na lata 2009-13. Wszystkie inwestycje będą prowadzone przy udziale finansowym gmin. To konieczność przed jaką stanął powiat wobec wyraźnego spadku dotacji z UE.

Prognozy w sprawie remontów dróg powiatowych, w oparciu o fundusze unijne, nie są najlepsze. Strumień pieniędzy wyraźniej maleje. W tej sytuacji stało się konieczne opracowanie alternatywnego programu remontów, które są nieuniknione. Przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo kierowców. Drugą sprawą jest widoczny rozwój przemysłowy powiatu, co z kolei pociąga za sobą większy ruch kołowy. Świadomość tego mają zarówno władze powiatu jak i jedenastu gmin wchodzących w jego skład. Wszystkie będą mieć swój udział w przebudowie dróg. Bez niego nie byłoby mowy o tak dużym zakresie prac. Najwięcej na ten cel w latach 2009-13 wyłożą: Pruszcz (2 mln zł), Osie (1 mln zł), Bukowiec (840 tys. zł), Świekatwow (740 tys. zł), Świecie (670 tys. zł).

Kawałek po kawałku

Natomiast jeśli chodzi o inwestyjce najkosztowniejszym rokiem będzie 2010. Plan zakłada remonty na kwotę przekraczającą 6,2 mln zł. Pieniądze zostaną wydane na naprawę następujących odcinków: Nowe ( Nowe-Tryl-Wielki Lubień, 7,9 km), Drzycim (Drzycim-Plewno, 4,5 km, Drzycim stacja kolejowa-droga wojewódzka, 1 km), Bukowiec (Drzycim-Bukowiec, 3,3 km), Świekatowo (Świeka-towo-Szewno, 3,7 km),
W nieco bliższej przyszłości, czyli w roku przyszłym udziałowcy tego przedsięzięcia wyłożą na modernizację powiatowych szos 4,3 mln zł. Co powinno udać się za to zrobić? Gmina: Świecie ( Świecie- Głogówko, 3,2 km), Pruszcz (Pruszcz-Małociechowo, 7 km), Warlubie (Nowe-Komorsk-Wielki Lubień, 3,9 km), Dragacz (Nowe-Komorsk-Wielki Lubień, 3,8 km), Bukowiec (Tuszyny-Korytowo, 2,2 km).

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rodak
A drpga Topolno/dawna szkoła/ - Konstantowo?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska