Prognozy w sprawie remontów dróg powiatowych, w oparciu o fundusze unijne, nie są najlepsze. Strumień pieniędzy wyraźniej maleje. W tej sytuacji stało się konieczne opracowanie alternatywnego programu remontów, które są nieuniknione. Przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo kierowców. Drugą sprawą jest widoczny rozwój przemysłowy powiatu, co z kolei pociąga za sobą większy ruch kołowy. Świadomość tego mają zarówno władze powiatu jak i jedenastu gmin wchodzących w jego skład. Wszystkie będą mieć swój udział w przebudowie dróg. Bez niego nie byłoby mowy o tak dużym zakresie prac. Najwięcej na ten cel w latach 2009-13 wyłożą: Pruszcz (2 mln zł), Osie (1 mln zł), Bukowiec (840 tys. zł), Świekatwow (740 tys. zł), Świecie (670 tys. zł).
Kawałek po kawałku
Natomiast jeśli chodzi o inwestyjce najkosztowniejszym rokiem będzie 2010. Plan zakłada remonty na kwotę przekraczającą 6,2 mln zł. Pieniądze zostaną wydane na naprawę następujących odcinków: Nowe ( Nowe-Tryl-Wielki Lubień, 7,9 km), Drzycim (Drzycim-Plewno, 4,5 km, Drzycim stacja kolejowa-droga wojewódzka, 1 km), Bukowiec (Drzycim-Bukowiec, 3,3 km), Świekatowo (Świeka-towo-Szewno, 3,7 km),
W nieco bliższej przyszłości, czyli w roku przyszłym udziałowcy tego przedsięzięcia wyłożą na modernizację powiatowych szos 4,3 mln zł. Co powinno udać się za to zrobić? Gmina: Świecie ( Świecie- Głogówko, 3,2 km), Pruszcz (Pruszcz-Małociechowo, 7 km), Warlubie (Nowe-Komorsk-Wielki Lubień, 3,9 km), Dragacz (Nowe-Komorsk-Wielki Lubień, 3,8 km), Bukowiec (Tuszyny-Korytowo, 2,2 km).