https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy pojedziemy Wiślaną Trasą Rowerową?

(dxc)
Szacowany koszt budowy Wiślanej Trasy Rowerowej to ok. 6 mln zł.
Szacowany koszt budowy Wiślanej Trasy Rowerowej to ok. 6 mln zł. sxc.hu
Przynajmniej fragment ścieżki pieszo-rowerowej może powstać jeszcze w tym roku. Wczoraj Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na realizację tej inwestycji.

Jeśli wszystko pójdzie jak z płatka, postępowanie powinno zostać rozstrzygnięte na początku sierpnia. Założenie jest takie, że cała trasa będzie gotowa do października przyszłego roku.

Ścieżka pieszo-rowerowa będzie przebiegała, od al. Królowej Jadwigi, przez tereny położone na skarpach wzdłuż Wisły, ul. Saperów, Las Garnizonowy przy murach Cytadeli, ul. Czwartaków, ul. 18-tego Pułku Ułanów Pomorskich, ul. Zawiszy Czarnego do ul. Mieszka I.

Trasa będzie miała, w zależności od odcinka, nawierzchnię asfaltową, żwirową lub z kostki brukowej. Powstaną również m.in. oświetlone tarasy widokowe z ławkami i stojakami na rowery. Szacowany koszt realizacji inwestycji to niemal 6 mln zł. Unijne dofinansowanie wynosi ok. 2 mln zł.

Zobacz: Drogi rower kusi złodzieja [wideo]

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Przemysław Berliński
W dniu 09.08.2013 o 11:55, poplecznik naszej władzy napisał:

 Faktycznie to po co są budowane ścieżki rowerowe, właściwie to po co budujemy drogi, ulice wystarczy samochód terenowy. Logiczne myślenie panie Berliński tak dalej. A do WB pieszo zapraszam będzie szybciej. 

No wiesz, byłoby bardziej ekologicznie, mniejszy byłby efekt cieplarniany;

 

p.s. zapraszam na wycieczkę pieszą do UK, z miłą chęcią się przejdę

p
poplecznik naszej władzy
W dniu 18.07.2013 o 11:34, Przemysław Berliński napisał:

jak się potrafi jeździć to i po wodzie rowerzysta pojedzie, kiedyś były rowery niemieckie i jechało to i po piasku i po asfalcie i ścieżce leśnej "wykładanej" szyszką 

 


Faktycznie to po co są budowane ścieżki rowerowe, właściwie to po co budujemy drogi, ulice wystarczy samochód terenowy. Logiczne myślenie panie Berliński tak dalej. A do WB pieszo zapraszam będzie szybciej.

d
drogowiec

Po pierwsze nie na temat, a po drugie te kawałki będą załatane podczas przebudowy tego odcinka, która zacznie się lada dzień. Chyba nie ma sensu lanie asfaltu dwa razy w to samo miejsce

 

Może mi ktoś wyjasnić tą nową technologie budowwy dróg poprzez "Lanie asfaltu"? Kilka lat juz pracuję w tej branży i jak do tąd nie poznałem takiej technologii a dziennikarze i ludzie ciągle o tym piszą...

P
Przemysław Berliński
W dniu 12.07.2013 o 09:43, ArKoKo napisał:

Osobiście nie zakładam, że będzie źle. Lecz moim skromnym zdaniem lepiej by było gdyby zastosowano jak najwięcej asfaltobetonu zamiast szpetnej, tandetnej i wszechobecnej kostki betonowej, a zamiast wspomnianego w artykule żwiru zastosowano nieco bardziej stabilny materiał na nawierzchnię traktu pieszo - rowerowego.

jak się potrafi jeździć to i po wodzie rowerzysta pojedzie, kiedyś były rowery niemieckie i jechało to i po piasku i po asfalcie i ścieżce leśnej "wykładanej" szyszką 

r
rowerzysta
W dniu 12.07.2013 o 13:41, rower napisał:

to nie będzie zwykły żwir, z praktyki wiem że jeździ się po nim lepiej niż po niejednej ścieżce z kostki.

Naprawdę odkrywcze.

r
rower

to nie będzie zwykły żwir, z praktyki wiem że jeździ się po nim lepiej niż po niejednej ścieżce z kostki.

r
rowerzysta
W dniu 11.07.2013 o 20:36, rowerowygrudziadz.pl napisał:

I jak zawsze zanim coś powstanie to już napier dalacie , że źle bedzie..... po prostu wsiadajcie na rowery i w droge, a nie zza kompa swoje mądrości wypowiadacie. Tak właśnie ja dziś zrobię i mam w d u pie  czy za rok będzie żwir czy asfalt czy inne g ówno, ważne że będzie po czym śmigać ! pozdrawiamyZespół rowerowygrudziadz.pl

Oczywiście że tak, bo to są nasze pieniądze i to nas będą zmuszać do jazdy po tym gównie zwanym traktem pieszorowerowym! EsEmY już ćwiczą łapanki na Saperów.

A
ArKoKo
W dniu 11.07.2013 o 20:36, rowerowygrudziadz.pl napisał:

I jak zawsze zanim coś powstanie to już napier dalacie , że źle bedzie..... po prostu wsiadajcie na rowery i w droge, a nie zza kompa swoje mądrości wypowiadacie. Tak właśnie ja dziś zrobię i mam w d u pie  czy za rok będzie żwir czy asfalt czy inne g ówno, ważne że będzie po czym śmigać ! pozdrawiamyZespół rowerowygrudziadz.pl 

Osobiście nie zakładam, że będzie źle. Lecz moim skromnym zdaniem lepiej by było gdyby zastosowano jak najwięcej asfaltobetonu zamiast szpetnej, tandetnej i wszechobecnej kostki betonowej, a zamiast wspomnianego w artykule żwiru zastosowano nieco bardziej stabilny materiał na nawierzchnię traktu pieszo - rowerowego.

g
gość

Tylko pamiętajcie że jest i czwarty etap trasy średnicowej.

r
rowerowygrudziadz.pl

I jak zawsze zanim coś powstanie to już napier dalacie , że źle bedzie.....

 

po prostu wsiadajcie na rowery i w droge, a nie zza kompa swoje mądrości wypowiadacie. Tak właśnie ja dziś zrobię i mam w d u pie  czy za rok będzie żwir czy asfalt czy inne g ówno, ważne że będzie po czym śmigać !

 

pozdrawiamy

Zespół rowerowygrudziadz.pl

 

F
ForrestGump
W dniu 11.07.2013 o 16:48, Gość napisał:

ForrestGump..mylisz się...ukradkiem już naprawiają asfaltowe nawierzchnie brukiem( Chełmińska na całej długości) więc... niebawem przerzuca pewnie cały bruk z Legionów i Chełmińska będzie brukowana jak przed wojną. A na poważnie to co za deb*** bo innego słowa nie znajduje naprawia wystającym nad poziom ulicy brukiem dziury po wykopach???? niech mi ktoś logicznie wytłumaczy.

Po pierwsze nie na temat, a po drugie te kawałki będą załatane podczas przebudowy tego odcinka, która zacznie się lada dzień. Chyba nie ma sensu lanie asfaltu dwa razy w to samo miejsce?

G
Gość

ForrestGump..mylisz się...ukradkiem już naprawiają asfaltowe nawierzchnie brukiem( Chełmińska na całej długości) więc... niebawem przerzuca pewnie cały bruk z Legionów i Chełmińska będzie brukowana jak przed wojną. A na poważnie to co za debil bo innego słowa nie znajduje naprawia wystającym nad poziom ulicy brukiem dziury po wykopach???? niech mi ktoś logicznie wytłumaczy.

F
ForrestGump

Znowu kostka i do tego żwir? Ręce opadają. Po tym nie da się jeździć. Dlaczego ulic nie robią z kostki? Przecież wg specjaliastów z ZDM to jest świetny materiał. Wszyscy kierowcy byliby wniebowzięci. W innych miastach potrafią budować asfaltowe drogi rowerowe przez lasy i parki, a tutaj wieczny "niedasizm" i dają żwir. Ciekawe, czy na deser dorzucą jakieś słupy na środku tej "Żwirowej Trasy Rowerowej".

 

Co do rolek, to przypominam, że wg prawa rolkarz jest pieszym i nie może poruszać się po drodze rowerowej!

s
szarooki
A karta rowerowa jest? :D
T
Tomek

żwirowa trasa rowerowa ? buahahahaha dobre.Nagroda nobla dla tego co to wymyślił.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska