https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy zakończy się remont torów tramwajowych? "Wykonawca potrzebuje jeszcze kilku ciepłych miesięcy"

(Deks)
Remont torowiska w Grudziądzu nie zakończy się w tym roku. Już za to płacimy.

"Nieszczęsna inwestycja" - tak o wymianie torów wczoraj podczas ostatniej w tej kadencji sesji rady miejskiej powiedział prezydent Malinowski.

Dlaczego "nieszczęsna"? Bo od wielu miesięcy paraliżuje centrum miasta. Bo psuje krew pieszym, kierowcom i przedsiębiorcom, którzy w Śródmieściu prowadzą biznesy. Ale to nie jedyne powody.

Patrzymy w niebo, modlimy się o dobrą aurę

Wczoraj urzędnicy potwierdzili, że ten uciążliwy remont nie zakończy się w terminie, czyli w drugiej połowie grudnia. Co prawda - jak dodał prezydent - wykonawca projektu oficjalnie nie wystąpił jeszcze o więcej czasu, ale...

- Na ostatniej radzie budowy poinformował, że będzie potrzebował kilku ciepłych miesięcy na dokończenie prac - mówił wiceprezydent Marek Sikora.

Co to oznacza? To, że jeśli zima przyjdzie szybko oraz będzie długa i sroga, roboty mogą przeciągnąć się nawet do wiosny.

- Czy miasto będzie domagało się odszkodowania za niedotrzymanie terminu czy podaruje te pieniądze? - pytał radny Grzegorz Miedzianowski, który w radzie miejskiej reprezentuje Wspólny Grudziądz.

Prezydent Malinowski odpowiedział, że jeśli roszczenia firm remontujących tory będą zasadne, to miasto nie będzie żądało odszkodowań.

Stanisław Szyszka, radny niezrzeszony, dopytywał, czy w umowie, którą miasto zawarło z wykonawcą, w ogóle jest mowa o ewentualnych odszkodowaniach. Odpowiedź jednak nie padła.

Tramwaje stoją, ale musimy za nie płacić

(fot. infografika (kas))

Z jeszcze jednego powodu remont torowiska jest uciążliwy. Z jakiego? Zaczyna on wysysać dodatkowe pieniądze z budżetu miasta.

Wczoraj większość radnych zgodziła się na dopłatę do komunikacji miejskiej w wysokości ponad 4 mln zł.

Część tej kwoty trafi do prywatnego przewoźnika Arriva i nie ma związku z modernizacją torowiska, większość sumy otrzyma jednak Miejski Zakład Komunikacji. Ta dopłata bezpośrednio wynika z wymiany szyn. Część tramwajów jest bowiem uziemiona i miasto musi pokryć stałe koszty ich utrzymania, np. remontów.

Poza tym MZK otrzyma zwrot kosztów uruchomienia - na czas wymiany torów - autobusowej komunikacji zastępczej.

Modernizacja sieci tramwajowej ma kosztować ponad 60 mln zł.Urząd marszałkowski, który dzieli unijne pieniądze, zwróci nam 50 proc. tej kwoty. - Koszty utrzymania komunikacji także powinny podlegać refundacji - uznał radny Krzysztof Kosiński z klubu Prawo i Sprawiedliwość/Ruch dla Grudziądza.

Marek Sikora: - Zgadzam się, ale urząd marszałkowski się na to nie godzi.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 59

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

no to PBDiM świecie dostanie swoje miesiące bez kary. Władza się nie zmianiła. Powód jaki wymyślą jest nieistotny wszak ZDM krzywdy im nie zrobi W ZDM niejeden to były pracownik PBDiM świecie jak ktoś nie wie.

M
Marcin
wierzycie w te bajki? to tylko przepuszczanie kasy a nie pogoda... grudziadz syf, polska syf a po wyborach niewiele zmian. Brawo grudziadz, brawo polska. Takiej trzody na wsi nie ma.
g
gość
Właśnie oceniajmy tę władze za całokształt.Za Libelta , za Starówkę za powołanie i odwołanie Sikory , za tory z terminem... no właśnie. Mamy głos.I teraz chcemy nowego gospodarza ?? Mamy szansę zdecydować sami 16.
F
ForrestGump

Już jestem ciekaw, czym Urząd Miasta będzie tłumaczył przesunięcie terminu zakończenia budowy, bo w nakładanie kar na wykonawcę chyba nikt z mieszkańców nie wierzy.

G
Gość

popatrzcie sobie jakie odległości między kostkami porobili. Więcej zaprawy niż kostki. Kto to odbiera????

L
Loki
W dniu 30.10.2014 o 10:11, Krzysztof napisał:

To jest śmieszne ze do cholery tak sie z tym guzdrą powinni bulic kare fachowcy od 7 boleści co ide to siedza albo sie opieraja i pracuje ich max 20 osób na całej długości lini tramwajowych To jest Europa? śmieszne gorzej jak na syberi idzie im ta "robota" K

Ostatnio szedłem do biblioteki i widziałem ich chyba ze 20 na jednym odcinku. Większość stała i się gapiła albo rozmawiała. Dlatego nie ma się co dziwić opóźnieniu, bo wynika z nieróbstwa, a nie z braku pogody itd. Zwłaszcza, że pogoda nie jest zła, zwłaszcza do pracy fizycznej.

G
Gość

Już wiem dlaczego usuwają zaprawę  między kostkami brukowymi na Klasztornej. Nadzór chce wiedzieć jaka jest zaprawa i bez tego nie będzie odbioru prac na tym odcinku. Podobno w kilku miejscach popękała. Zaprawa jest inna w pobliżu torów (trzy kostki) do "gumowej" dylatacji i inna dalej - z tą coś nie tak.

g
gość
W dniu 04.11.2014 o 20:06, Gość napisał:

 Widziałem. Czymś pokrywają szczeliny, które potem są potem wypełniane masą elastyczną przeciwdziałającą drganiom. Ale po co to robią - nie wiem. 

Bo tak jest w projekcie

E
Emem
Co za beznadziejny komentarz ratuszowego kierownika odnosnie chodnika przy ul Starej,ze kostka jest taka sama jak na Rynku i tam nikt sie nie przewraca. To proste...bo tam nikt nie chodzi...czy tego nie widac z Ratusza?
A konserwatora bym zaprosila z zona na spacer ...niech sobie chodza po tym zarysie Bramy Lasinskiej do woli...zona koniecznie w szpilkach, niech zabiora rowniez dziecko,moze byc w wozku, i moze tesciowa chodzaca przy lasce...
Paranoja
G
Gość
W dniu 05.11.2014 o 20:24, Gość napisał:

a co za problem zmierzy c rozstaw tórów np. koło krzyża i potem na legionów. dostaniecie odpowiedz. proste?

A uj niech kują ,zrywają do bólu , jaja musza być.

G
Gość

a co za problem zmierzy c rozstaw tórów np. koło krzyża i potem na legionów. dostaniecie odpowiedz. proste?

b
bpg

Mam pytanie: chodzą plotki, że odcinek torów w okolicy Tivoli jest źle położone, że obie nitki są za blisko siebie tak, że tramwaje się nie miną i mają wszystko kuć i kłaść tory od nowa: czy ktoś wie coś na ten temat?

G
Gość
W dniu 05.11.2014 o 12:40, gość napisał:

Chyba wystarczy  powiadomić Urząd Marszałkowski i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego , bo oni mają dorzucić kasę .

Spokojnie !!!

A ja dzisiaj widzialem do południa Wodza Grudziadza jak samodzielnie penetrował teren budowy szybkiej linii tramwajowej w okolicach kina Tivoli i udawał sie w strone ZUSu.

Więc nie jest źle , zainteresowanie jest.

g
gość
W dniu 05.11.2014 o 12:25, mieszkanka Tarpna napisał:

A może tak sprawą powinni zająć się dziennikarze programów typu UWAGA albo Expres reporterów? Sprawa powinna być nagłośniona w mediach, aby obnażyć nieudolność i opieszałość ludzi odpowiedzianych za ten remont. Szczęśliwa, bo zmotoryzowana mieszkanka Tarpna.

Chyba wystarczy  powiadomić Urząd Marszałkowski i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego , bo oni mają dorzucić kasę .

m
mieszkanka Tarpna

A może tak sprawą powinni zająć się dziennikarze programów typu UWAGA albo Expres reporterów? Sprawa powinna być nagłośniona w mediach, aby obnażyć nieudolność i opieszałość ludzi odpowiedzianych za ten remont.

 

Szczęśliwa, bo zmotoryzowana mieszkanka Tarpna.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska