Kolej Dużych Inwestycji. W końcu doczekamy się szybkich pociągów?

Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
W ramach rządowego programu Luxtorpeda 2.0, a dokładniej współpracy PKP Intercity z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju planowane jest powstanie innowacyjnego taboru kolejowego. W jego skład miałaby wejść elektryczna lokomotywa, ezt i składy push- pull.

Luxtorpeda to jeden ze sztandarowych projektów w ramach Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zgodnie z założeniami planu, kolej ma być jednym z silników polskiej gospodarki.

Luxtorpeda 2.0 jest porozumieniem największych podmiotów rynku transportowego w kraju. Chodzi o opracowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej, elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz składu typu push- pull- poinformowano podczas konferencji ,,PKP Intercity Kolej Dużych Inwestycji – innowacyjna przyszłość”. Przy okazji przedstawiciele PKP Intercity i NCBiR podpisali list intencyjny dotyczący realizacji programu. W wyniku prac badawczo- rozwojowych prowadzonych przez różnych wykonawców, opracowany zostanie innowacyjny tabor kolejowy.

Myślimy o czymś, co jest innowacyjne na polskim rynku taborowym- mówił Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. Jak tłumaczył, tabor będzie osiągał prędkości w granicach 230 km/h.

- Realizujemy największy w historii firmy program inwestycyjny, którego celem jest coraz lepsza jakość podróżowania. w ramach strategii 2016- 2020 z perspektywą do 2023r. zainwestujemy 7 mld zł w komfort pasażerów. Kolej to transport przyszłości, a PKP Intercity ma długoterminowe plany rozwoju swoich usług z wykorzystaniem innowacyjnych projektów- mówił Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity w grudniu zeszłego roku zapowiedziała realizację największego programu inwestycyjnego w historii firmy. Do końca 2023 roku spółka zamierza zaprojektować i kupić 25 lokomotyw elektrycznych, 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych, 2 składy push-pull. Po 2023 roku ponad 70 proc. pociągów, ezt, lokomotyw, będzie dostosowanych do prędkości 160 km/h.

Materiał oryginalny: Kolej Dużych Inwestycji. W końcu doczekamy się szybkich pociągów? - Strefa Biznesu

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Expert

jaki ses jest wydawac dziesiatki (100 MLD) 2023 - 2030 na cos coi tak bedzie przy budowie nowego taboru wymieniane...nowe szyny...nowa siec trakcyjna ... zakop nowych lokomotyw etc...itd...jaki sens jest wydawanie tyle kasy na cos co i tak za okolo 10-15 lat bedzie wymieniane...to nie ma sesu...kto na tym zarobi...kto zyska...le prezesow wezmie kasy....odprawy i premioe do kieszeni...oczywiscie Polacy za to wszystko zaplaca...bo przeciez nie jest zadna tajemnica ze dolicza to do karzdej ceny biletu...na bufecie podkreca...kawa zamiast 5 zl bedziekosztowala 10 zl itp...itp ...etc...

E
Expert

gosciu co ty ludzia wciskasz kit ze to niby jest w Polsce...?od kiedy SPD Bank...od kiedy taki bank jest w POlsce...?to ze w tym pociagu sa Polacy to o niczym nie swiadczy...podejzewam ze ten filmi jest niemieckiego przewoznika...od 2:19 wyraznie widac SPD Bank...w tle slychac tez zabojadow....

h
henrk

Za remont linii kolejowej Kraków - Katowice , czy Wrocław- Szczecin /Nadodrzanka/ - kilka osób powinno być rozstrzelanych. Tak samo ci co zakupili Pendolino. Jeszcze jedne afery nie zakończone, a tu następni cwaniacy chcą zakupić pociągi które nie będą miały gdzie jeździć. Znowu będą pieniądze na projekty nowych lokomotyw, a co z tymi które dopiero co zostały wypuszczone na rynek i tak wychwalane jako prawie najlepsze na świecie ?

C
Ciekawy

- i po co tymi kolejami?

D
Dziadek

Szkoda kasy!

A
ANTYPIS

CIĄGLE GLĘDZI SIĘ O KOLEJACH MEGA PRĘDKOŚCI, JEŚLI DO TEJ PORY 80% TRAS KOLEJOWYCH NIE POZWALA NA JAZDĘ Z PRĘDKOŚCIĄ 160 KM/H!!STANDARD NA ZACHODZIE UE!!TABOR CIĄGLE POZOSTAWIA WIELE DO ŻYCZENIA, PODOBNIE Z INFRASTRUKTURĄ!!NIE TRZEBA NAM TGV, WYSTARCZY 160 KM/H I PUNKTUALNOŚCI,TYLE !!!

T
Tytus

Jak toru nie przystosowane do 170 km/h są to po co pociąg na 239km/h????

k
krk_man

Tak z ciekawości - co jest innowacyjnego w tym pomyśle? Że taniej niż Niemcy (lokomotywy Siemens) lub Włosi (pendolino)? Że szybciej? (160km-250km per h?) Że ekologiczniej?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3